نخست وزیر سابق قطر: ایجاد شبکه غذایی در شورای همکاری یک شوخی تلخ است

به گزارش بازیکده، نخست وزیر پیشین قطر، پیشنهاد ایجاد شبکه غذایی ایمن میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را یک شوخی تلخ توصیف کرد.

نخست وزیر سابق قطر: ایجاد شبکه غذایی در شورای همکاری یک شوخی تلخ است

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حمد بن جاسم آل ثانی نخست وزیر پیشین قطر به طرح پیشنهادی ایجاد یک شبکه ایمن غذایی میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس واکنش نشان داد و آن را یک شوخی تلخ توصیف کرد.

وی طی پستی در توئیتر نوشت: خبر پیشنهاد ایجاد یک شبکه ایمن غذایی میان کشورهای عضو شورای همکاری را خواندم. اما نفهمیدم چگونه ما در قطر سهم خود از مواد غذایی را ارسال یا دریافت خواهیم کرد. آیا این امر به وسیله عمان یا کویت میسر خواهد شد یا به طور مستقیم خواهد بود.

حمد بن جاسم اضافه کرد: این خبر مضحک و در عین حال گریه دار است و فاقد کمترین احترام به ذهنیت خلیج [فارس] برای داشتن اعتبار است. با این وجود من در کوشش های کشور برادر، کویت که تاسیس شورای همکاری خلیج فارس در ابتدا با پیشنهاد آن بوده، شک ندارم و می دانم که این پیشنهاد [ایجاد شبکه ایمن غذایی)، امید و خوش بینی به همراه دارد.

در ادامه این پست آمده است: قطر پیش تر، ایده ایجاد انبار مواد دارویی و بومی سازی صنعت داروسازی را در کشورهای عضو شورای همکاری مطرح نموده بود، اما اینها همگی رویاهایی بودند که با بحران محاصره قطر که به زودی سومین سالروز آن فرا می رسد، خاموش شد.

چندی پیش در نشست فوق العاده وزیران تجارت و صنعت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید، کویت پیشنهاد داد تا شبکه یکپارچه و ایمن غذایی با هدف تامین و امنیت غذایی برای کشورهای عضو شورای همکاری ایجاد گردد.

خالد الروضان وزیر تجارت و صنعت کویت پس از این نشست گفت که این وزرای مذکور در حال آنالیز فنی این پیشنهادند و این طرح در آینده نزدیک تکمیل و تصویب می گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 808

به "نخست وزیر سابق قطر: ایجاد شبکه غذایی در شورای همکاری یک شوخی تلخ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر سابق قطر: ایجاد شبکه غذایی در شورای همکاری یک شوخی تلخ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید