نشست امنیتی مهم دولت لبنان درباره کرونا

به گزارش بازیکده، به گزارش خبرنگاران به نقل از المیادین، حسان دیاب رئیس دولت پیشبرد امور لبنان قبل از ظهر امروز در ساختمان نخست وزیری این کشور نشستی امنیتی درباره کرونا برگزار کرد.

نشست امنیتی مهم دولت لبنان درباره کرونا

در این نشست زینت عکر وزیر دفاع، محمد فهمی وزیر کشور و جوزف عون فرمانده ارتش، عماد عثمان مدیر کل نیروهای امنیت داخل، سرتیپ آنطوان صلیبا مدیر کل امنیت لبنان، سرتیپ محمود الاسمر دبیر شورای عالی دفاع، آنطوان منصور مدیر اطلاعات، سرتیپ خالد حمود رئیس شبعه اطلاعات، سرتیپ سمیر سنان معاون مدییر کل امنیت لبنان و خضر طالب و بترا خوری حضور داشتند.

المنار گزارش داد که در این نشست نحوه اجرای تعطیلی 15 روزه این کشور به منظور مقابله با کرونا و تشدید تدابیر و نظارت بر اجرای پیروز آن مورد رایزنی قرار گرفت.

در این نشست پیشنهاد تشدید مجازات برای افرادی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند و ماسک نمی زنند مورد بحث و تبادل نظر واقع شد.

گفتنی است که شورای عالی دفاع لبنان به ریاست میشل عون رئیس جمهوری لبنان روز سه شنبه و برای مهار شیوع بیماری کرونا از 14 نوامبر (24 آبان) به مدت 15 روز تعطیلی سراسری در این کشور اعلام کرد.

این شورا که در کاخ ریاست جمهوری در بعبدا برگزار گشت، هدف از این تعطیلی سراسری را کنترل و کند کردن شیوع بیماری خطرناک کرونا و حمایت از کادر پزشکی بیان نمود.

این شورا تصمیم گرفت که برای کنترل و مهار ویروس کرونا از شنبه 14 نوامبر تا صبح دوشنبه سی ام نوامبر تعطیلی سراسری در لبنان اعلام کند که البته فرودگاه ها و برخی از بخش های ضروری شامل این تعطیلی نمی شوند.

رئیس جمهور لبنان در ابتدای نشست این شورا گفت: اوضاع ناشی از شیوع بیماری همه گیر کرونا بسیار خطرناک شده است و همین مسئله اتخاذ تدابیر لازم برای مهار و کاستن از عواقب آن را ضروری کرده تا مراکز و نهادهای پزشکی و بهداشتی بهتر به وظیفه خود برای درمان مبتلایان عمل کنند.

رئیس جمهوری لبنان گفت: برای کنترل این بیماری شهروندان باید با تدابیری که اتخاذ خواهد شد همراهی کنند و دستورالعمل های پیشگیری از ابتلا به کرونا را رعایت کنند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آذر 1399 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1242

به "نشست امنیتی مهم دولت لبنان درباره کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست امنیتی مهم دولت لبنان درباره کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید