هشدار روسیه به آمریکا و کانادا نسبت به ارسال سلاح به اوکراین

به گزارش بازیکده، معاون نماینده دائم روسیه در شورای امنیت به مقامات آمریکایی و کانادایی نسبت به عواقب منفی ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین هشدار داد.

هشدار روسیه به آمریکا و کانادا نسبت به ارسال سلاح به اوکراین

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور تفریحی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، پیتر ایلیچیوف معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل شب گذشته در نشست شورای امنیت در مورد مشکل تسلیحات سبک و کوچک در دنیا، هشدار داد که ارسال تسلیحات آمریکایی و کانادایی به اوکراین رهبران این کشور را به سمت روی آوردن به ماجراجویی نظامی جدید در شرق این کشور تشویق خواهد داد.

دیپلمات روس به این دو خبر اشاره نمود که دولت کانادا از آمادگی خود برای دادن مجوز به شرکتهای این کشور برای ارسال سلاح به اوکراین و اینکه شرکتهای آمریکایی، بخصوص شرکت فراورینماینده نارنجکهای دستی Airtronic USA، در حال تحویل تسلیحات به مقامات کی یف هستند و وزارت خارجه آمریکا وپنتاگون با این مسئله موافقت نموده اند، در حالیکه مقامات واشنگتن رسما اعلام می نمایند که هنوز در مورد ارسال سلاح به اوکراین تصمیم گیری قطعی صورت نگرفته است.

ایلیچیوف تاکید نمود: ما می خواهیم به کسانی که چنین تصمیماتی می گیرند یادآور شویم که به فکر مسئولیت سنگین خود در این رابطه باشند. کاملا واضح است که ارسال سلاحهای آمریکایی و کانادایی به اوکراین، تنها رهبران این کشور را به این سمت سوق خواهد داد تا بدون توجه به مفاد توافقات مینسک در مورد لزوم توقف درگیریهای نظامی، دست به ماجراجویی های جدید نظامی بزنند. در حالیکه همه می دانند که حل و فصل مناقشه دونباس به وسیله نظامی میسر نخواهد بود و در این بین مسئولیت قربانی شدن مردم بی دفاع ساکن مناطق شرقی اوکراین برعهده افرادی است که سلاح را بدست قاتلین داده اند.

پیش از این اعلام شده بود که کانادا فهرستی از کشورها را به دولت اوکراین ارائه داده که اجازه دارند تسلیحات اتوماتیک فراوری شده شرکتهای کانادایی را به این کشور بفروشند.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 6 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 872

به "هشدار روسیه به آمریکا و کانادا نسبت به ارسال سلاح به اوکراین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار روسیه به آمریکا و کانادا نسبت به ارسال سلاح به اوکراین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید