همتی:برای واردات واکسن کرونا امریکا عملا کارشکنی می&zwnjکند

به گزارش بازیکده، خبرنگاران : رئیس کل بانک مرکزی درخصوص تفاوت پرداخت ارز برای تأمین داروهای رایج و واکسن کرونا گفت: پرداخت ارز واکسن کرونا باید از کانال های مشخصی صورت گیرد که با تحریم های آمریکا روبرو است ولی این شرایط، در خصوص سایر داروها و تجهیزات پزشکی وجود ندارد.

همتی:برای واردات واکسن کرونا امریکا عملا کارشکنی می&zwnjکند

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم ،عبدالناصر همتی، تاکید نمود: همانطور که قبلا بارها گفته ام، برای تأمین ارز دارو و تجهیزات پزشکی و واردات آن از هیچ کوششی فروگذار نکرده ایم بطوریکه از اول سال تا به امروز از روشهای مختلف بانکی و نیمایی حدود 2.7 میلیارد دلار برای دارو و تجهیزات پزشکی تأمین ارز داشته ایم و از این به بعد هم همینطور خواهد بود.

همتی اضافه نمود : با این حال، پرداخت ارز واکسن کرونا، مسائل خاص خود را دارد. واکسن کرونا تولیدکنندگان پرشماری ندارد، مخصوصا اگر اصرار بر خرید از منبع مطمئن داشته باشیم. لذا باید پرداختها از کانالهای مشخصی صورت گیرد که با تحریم های آمریکا روبرو است و آنها بایستی مجوز خاص از آمریکایی ها بگیرند. این شرایط، در خصوص سایر داروها و تجهیزات پزشکی وجود ندارد.

رئیس کل بانک مرکزی تاکید نمود: آمریکا در ظاهر ادعا می نماید که غذا و دارو تحریم نیست ولی در عمل، کارشکنی می نماید و ضمن ایجاد مشکل، هزینه مبادلات را به شدت بالا برده اند و این، جزئی از سیاست فشار حداکثری آنها است. به عنوان نمونه اقدام چند ماه پیش آنها در تحریم ثانویه بانکهای غیرتحریمی ایرانی را می توان ذکر کرد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1305

به "همتی:برای واردات واکسن کرونا امریکا عملا کارشکنی می&zwnjکند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همتی:برای واردات واکسن کرونا امریکا عملا کارشکنی می&zwnjکند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید