وزیر دفاع آمریکا و دبیرکل ناتو فردا به کابل سفر می نمایند

به گزارش بازیکده، قرار است همزمان با امضا قرارداد صلح میان آمریکا و طالبان در دوحه قطر وزیر دفاع این کشور و همچنین دبیرکل ناتو به کابل سفر نمایند.

وزیر دفاع آمریکا و دبیرکل ناتو فردا به کابل سفر می نمایند

اگر علاقمند به سفر با بهترین هزینه سفر به کانادا در سال 99 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام نمود که قرار است مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا و ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو فردا (شنبه، 10 حوت) برای اعلام تعهدات جامعه جهانی با دولت افغانستان به کابل سفر نمایند.

صدیق صدیقی سخن گوی ریاست جمهوری افغانستان امروز گفت که وزیر دفاع امریکا و دبیر کل ناتو پس از ملاقات با رییس جمهور غنی در پیوند به این تعهدات یک اعلامیه مشترک نیز صادر می نمایند.

همزمان با آن قرار است که فردا توافق نامه صلح میان امریکا و گروه طالبان فردا در قطر به امضا برسد. بی بی سی فارسی به نقل از سهیل شاهین، سخن گوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفته است که در مراسم امضای این توافق نامه وزیران خارجه و نمایندگان ویژه حدود 30 کشور و سازمان های معتبر بین المللی شرکت می نمایند.

صدیق صدیقی نیز از امضای این موافقت نامه ابراز امیدواری نموده و آن را یک گام مثبت برای شروع گفت وگوهای گروه طالبان و دولت افغانستان خواند. او اضافه کرد: نشست قطر یک گام مثبت است برای تسهیل پروسه صلح و ختم جنگ در افغانستان و امیدواریم که منتج به مذاکرات مستقیم طالبان و حکومت افغانستان گردد تا بالااخره جنگ چندین ساله طالبان خاتمه یابد.

به همین دلیل، دفتر سیاسی طالبان اعلام نمود که قرار است وزیران خارجه و نمایندگان ویژه حدود سی کشور و سازمان های معتبر بین المللی در مراسم امضای توافق نامه میان این گروه و آمریکا فردا (شنبه 29 فوریه) شرکت نمایند. هنوز دولت های آمریکا و افغانستان در خصوص این خبر اظهار نظری ننموده اند و فهرست اشتراک نمایندگان در این مراسم هم اعلام نشده است.

سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در دوحه، پایتخت قطر، به بی بی سی گفت این توافق نامه شروع خروج نیروهای خارجی از افغانستان را رقم خواهد زد.

این توافق زمینه خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و گفتگوهای بین الافغانی را فراهم خواهد ساخت.

هرچند جزییات دقیق این توافقنامه منتشر نشده ولی منابع دخیل در این مذاکرات می گویند درست پس از امضای این توافق نامه مرحله بعدی کاهش خشونت ها شروع و آمادگی برای برگزاری گفتگوهای بین الافغانی تا دو هفته دیگر در یکی از کشورهای اروپایی گرفته خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 655

به "وزیر دفاع آمریکا و دبیرکل ناتو فردا به کابل سفر می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دفاع آمریکا و دبیرکل ناتو فردا به کابل سفر می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید