پاسخ روحانی به نقدها قالیباف؛ خودتان برای کشور چه نموده اید؟

به گزارش بازیکده، رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت گفت: کسانی که به دولت نقد می نمایند به مردم بگویند که خود ایشان برای کشور در شرایط جنگ تحمیلی مالی کنونی چه کاری نموده اند.

پاسخ روحانی به نقدها قالیباف؛ خودتان برای کشور چه نموده اید؟

حسن روحانی رئیس جمهور امروز (چهارشنبه) در جلسه هیأت دولت با اشاره به جریانی که همیشه در جنگ مالی فعلی دولت را تخریب می نماید، گفت: در روز هایی که 8 سال با عراق می جنگیدیم و از کشور خود دفاع می کردیم، گاهی دچار شکست می شدیم که امام راحل (ره) اتفاقات پیش آمده را عدم الفتح می نامیدند. در آن روز ها اگر درگیر اختلاف می شدیم نمی توانستیم جریان جنگ را به پیش ببریم.

وی اضافه نمود: امروز نیز در جنگ مالی باید در کنار هم باشیم. دولت در جنگ کنونی مالی در وسط میدان است، اما عده ای انگار آفریده شده اند که فقط نقد نمایند.

روحانی توضیح داد: این افراد که مدام به دولت نقد می نمایند بگویند که خود ایشان و هم حزبی های آن ها برای کشور و در شرایط فعلی چه کاری نموده اند. جنگ مالی فعلی از سوی فردی که به هیج قانون و پروتکلی قائل نیست شروع شده و دولت نیز در وسط میدان ایستاده است.

رئیس دولت دوزادهم گفت: اینکه بگوییم بانک مرکزی ضعیف است پول ملی تضعیف شده درست نیست. آن هایی که انتقاد می نمایند به ارائه راه حل بپردازند.

وی تأکید کرد: آن هایی که دولت را نقد می نمایند، به شرایط کشور در جنگ تحمیلی مالی واقف هستند، اما دوباره نقد خود را ادامه می دهند. البته در چنین شرایطی ضروری است مسئولان دولتی در کل کشور خدمات و کوشش خود را به مردم گزارش دهند.

شرح درباره لغو جلسه سران قوا

رییس جمهور درباره لغو جلسه سران قوا گفت: من هرگاه شک داشتم که جلسه ای را برگزار کنم یا نه؟ سمیناری باشد یا نه؟ اجتماعی تشکیل گردد یا نه؟ از ستاد ملی مقابله با کرونا پرسیدم و هرچه گفتند، عمل کردم. این وظیفه شرعی، قانونی و عقلانی ماست. کسی نمی تواند برود در مسیل بایستد، در حالی که صدای سیل را هم می شنود و بعد بگوید می ترسی که وسط رودخانه بایستی؟ من نمی ترسم. خب نترس بایست تا آب بیاید و ببردت! یا زلزله دارد تکان می دهد می گوید می ترسی که زیر این سقف بایستی؟ من نمی ترسم و می ایستم. خب بایست سقف می ریزد روی سرت!

با بیان واقعیت ها، به مردم نشاط و امیدواری دهیم

روحانی از محققان، استادان و افرادی که در مسائل مالی فعال هستند خواست درباره آمار های افتخارآمیز دولت صحبت نمایند و اضافه نمود: غیر از صدا و سیما و روزنامه ها از این قشر می خواهیم آمار های کشور منصفانه مقایسه نمایند. البته دولت یازدهم و دوازدهم دو مقطع داشته است.

رییس جمهوری ادامه داد: مقطع نخست از سال 92 تا 97 است که در تحریم و مسائل بود، ولی در جنگ نبودیم و مقطع دوم که از سال 97 تا امروز است که در جنگ مالی هستیم. همچنین روز گذشته دیدید که سازمان ملل و در جمع حقوق بشری ها، 26 کشور اعلام کردند که آمریکا علیه حقوق بشر فعالیت و جنایت می نماید و کار تروریست مالی انجام می دهد.

روحانی با تاکید بر اینکه در این شرایط باید واقعیت ها را برای مردم گفته گردد، اضافه نمود: البته آن هایی که در خارج کشور ضد انقلاب هستند حسابشان جداست. اما همه ما در داخل کشور سرنوشت واحد داریم و واقعیت ملموس واحد پیش روی ما است و باید با بیان واقعیت ها به مردم نشاط و امیدواری بدهیم.

وی یادآور شد که الحمدالله قدم های بسیار خوبی با افتتاح 27 طرح عظیم ملی برداشته شده و این فرایند تا آخر سال ادامه خواهد داشت.

با ادبیات تند با یکدیگر حرف نزنیم

روحانی گفت: ما در یک شرایطی قرار داریم همه باید یکدیگر را کمک کنیم. دچار حیرت هستم که با کوچکترین بهانه این طرف و آن طرف آماده اند که با ادبیات تند با هم حرف بزنند، ما همه برادریم.

رییس جمهوری اضافه نمود: از همه جناح و احزاب و همه قوا، از مقننه و قضاییه و تا نیرو های مسلح و همه مردم می خواهم که یکدیگر را کمک کنیم.

منبع: فرارو
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 21 آبان 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1180

به "پاسخ روحانی به نقدها قالیباف؛ خودتان برای کشور چه نموده اید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ روحانی به نقدها قالیباف؛ خودتان برای کشور چه نموده اید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید