پاسخ سفارت روسیه به تشدید تحریم های ضدروسی آمریکا

به گزارش بازیکده، سفارت روسیه در واکنش به گسترش فهرست تحریم های آمریکا علیه این کشور، تأکید کرد که اقدامات محدود کننده هرگز نمی تواند سیاست مستقل مقامات مسکو را تغییر داده و تحولات مثبت در شبه جزیره کریمه را متوقف کند و تنها به همکاری های دوجانبه آسیب می رساند.

پاسخ سفارت روسیه به تشدید تحریم های ضدروسی آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، سفارت روسیه در واشنگتن در رابطه با اعلام اقدام محدود نماینده ضد روسی جدید از سوی ایالات متحده با انتشار بیانیه ای تاکید نمود که تحریم های آمریکایی هیچ تاثیری بر سیاست روسیه نخواهد داشت و تنها پایه و اساس همکاری های متقابلاً سودمند با مسکو را تضعیف می نمایند.

در این بیانیه آمده است: می خواهیم بار دیگر به همتایان آمریکایی خود یادآوری شویم که محدودیت ها هرگز باعث تغییر خط مشی سیاسی مستقل روسیه نخواهد شد و تهیه نمایندگان آنها فقط به منافع خودشان آسیب رسانده و پایه و اساس همکاری های متقابلاً سودمند با کشور ما را تضعیف می نمایند.

سفارت روسیه اضافه نمود: مقامات واشنگتن همچنان بر این باورند که با اقدامات محدود نماینده می توانند تحولات مثبتی که از زمان الحاق مجدد شبه جزیره کریمه به خاک فدراسیون روسیه در این منطقه اتفاق افتاده را تضعیف نمایند. آنها نمی توانند با موفقیت های مقامات روسی در توسعه همه جانبه این منطقه به ویژه با اجرای پروژه بزرگ زیرساختاری راه اندازی ارتباطات مستقیم جاده ای و ریلی شبه جزیره به دیگر مناطق روسیه کنار بیایند.

دیپلمات های روس یادآور شدند که مقامات آمریکایی در کوشش هستند تا با استفاده از روش های غرسازنده و مخرب، جریانات شفاف سیاسی در جمهوری کریمه را تحت تاثیر قرار دهند، ولی به این هدف خود نخواهند رسید.

گفتنی است صبح امروز، وزارت خزانه داری ایالات متحده ، به دنبال اقدام مشابه اتحادیه اروپا، فهرست مجازات های تحریم علیه روسیه را با اضافه کردن اسامی بعضی مقامات جمهوری کریمه و همچنین شرکتی که خدمات ریلی-مسافری را در شبه جزیره را اجرا می کند ، گسترش داد.

بر اساس حکم رئیس جمهوری آمریکا، وزارت خزانه داری می تواند این فهرست محدودیت ها را فقط پس از مشورت با وزارت امور خارجه آمریکا گسترش دهد، که رئیس آن، یعنی مایکل پامپئو قرار است امروز، 30 ژانویه (10 بهمن) وارد کی یف، پایتخت اوکراین گردد. وزیر خارجه آمریکا در آنجا قرار است با ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین و همچنین وزرای خارجه و دفاعی این کشور ملاقات و گفت وگو کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 682

به "پاسخ سفارت روسیه به تشدید تحریم های ضدروسی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ سفارت روسیه به تشدید تحریم های ضدروسی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید