پامپئو در ریاض: منتظر دستگیری عوامل حمله به سفارت آمریکا در بغداد هستیم

به گزارش بازیکده، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام نمود که دولت متبوعش انتظار دارد که دولت عراق هرچه زودتر عوامل حمله به سفارت آمریکا در بغداد را دستگیر کند.

پامپئو در ریاض: منتظر دستگیری عوامل حمله به سفارت آمریکا در بغداد هستیم

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا رایگان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا که به عربستان سعودی سفر نموده است، در بدو ورودش به ریاض در مصاحبه با خبرنگاران اعلام نمود که دولت آمریکا از دولت عراق انتظار دارد که در اسرع وقت عوامل حمله به سفارت آمریکا را دستگیر کند.

مایک پامپئو که پس از سفر به چندین کشور آفریقایی وارد ریاض شده است، در مورد مسائل مرتبط با تأمین امنیت کارکنان و نیروهای نظامی آمریکایی در عراق به خبرنگاران گفت: دولت عراق مسئول حفاظت از سفارتخانه و اماکن نظامی ما در عراق است و بارها در انجام این وظیفه ناکام مانده است.

وی با متهم کردن ایران و گروه های متحدش به اقدام علیه آمریکایی ها در عراق مدعی شد: به خطر انداختن جان آمریکایی ها به وسیله گروه های نیابتی، نباید به یک رویه طبیعی برای ایران تبدیل گردد. کسانی که با حملات انجام شده علیه منافع آمریکا در عراق ارتباط دارند، باید جوابگو باشند.

وزیر امور خارجه آمریکا با تکرار ادعاهای بی اساس خود علیه برنامه هسته ای ایران اضافه کرد: نمی توان اجازه داد که ایران به سلاح هسته ای دست یابد و امنیت دنیا را به خطر اندازد.

وی با تأکید بر اینکه واشنگتن سیاست موسوم به فشار حداکثری علیه ایران را ادامه خواهد داد، گفت: این فشار حداکثری نه تنها از لحاظ مالی، بلکه از لحاظ دیپلماتیک نیز بر ایران اعمال خواهد شد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 729

به "پامپئو در ریاض: منتظر دستگیری عوامل حمله به سفارت آمریکا در بغداد هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پامپئو در ریاض: منتظر دستگیری عوامل حمله به سفارت آمریکا در بغداد هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید