سرانجام عملیات ترکیه در شمال عراق؛ کشته شدن 50 عنصر پ ک ک

به گزارش بازیکده، وزیر دفاع ترکیه در مورد عملیات اخیر این کشور در شمال عراق گفت: در مجموع 48 عنصر پ ک ک کشته شده و 2 نفر از آنها نیز بازداشت شده اند.

سرانجام عملیات ترکیه در شمال عراق؛ کشته شدن 50 عنصر پ ک ک

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه با اشاره به عملیات این کشور در شمال عراق که از روز چهارشنبه شروع شده است گفت: عملیات چنگال عقاب2 در حالی به سرانجام رسید که در آن 48 تروریست (عناصر پ ک ک) کشته شدند و 2 تن از آنها نیز دستگیر شده اند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی اضافه نمود: عملیات در گستره وسیعی (از خاک عراق در شمال این کشور) انجام گرفت و نیروهای هوایی و زمینی ما به سلامت به پایگاهها و پادگانهایشان بازگشته اند.

وزیر دفاع ترکیه که به همراه رئیس ستادکل نیروهای مسلح، فرمانده نیروی زمینی، فرمانده نیروی دریایی و فرمانده نیروی هوایی این کشور در مرز ترکیه با عراق حضور یافته بود تا بر فرایند عملیات نظارت نزدیکتری داشته باشد، گفت: محل های اختفا، انبار مهمات و تسلیحات تروریستها در 50 منطقه مورد حمله هوایی قرار گرفته و از بین رفته است.

آکار افزود: در عملیات زمینی که انجام گرفت، 3 نیروی ما جان خود را از دست دادند و 3 نفر دیگر نیز زخمی شده اند، همچنین 3 عنصر رده بالای پ ک ک کشته شده اند. در تجسس از غارهای اختفای تروریستها 13 جسد هموطنانمان را کشف کردیم، این افراد را با شلیک به سر از پای در آورده بودند.

عملیات نیروی هوایی و زمینی ترکیه در شمال عراق تحت عنوان چنگال عقاب2 از روز چهارشنبه هفته گذشته شروع شد و پس از 4 روز بامداد امروز به سرانجام رسید.

این عملیات که در راستای سلسله عملیاتهای ترکیه در منطقه کردستان عراق با عناوین چنگال عقاب و پنجه ببر نام گذاری شده است، طی دو سال گذشته موجب نارضایتی سران احزاب و گروههای سیاسی در عراق بوده است و آنها بارها تهدید به کاهش سطح روابط با ترکیه نموده اند.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1454

به "سرانجام عملیات ترکیه در شمال عراق؛ کشته شدن 50 عنصر پ ک ک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانجام عملیات ترکیه در شمال عراق؛ کشته شدن 50 عنصر پ ک ک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید