پروشنکو لایحه لغو پیمان دوستی با روسیه را به پارلمان فرستاد

به گزارش بازیکده، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، پترو پروشنکو رئیس جمهوری اوکراین امروز دوشنبه لایحه خروج فوری این کشور از پیمان دوستی، همکاری و شراکت با روسیه را به پارلمان فرستاد.

پروشنکو لایحه لغو پیمان دوستی با روسیه را به پارلمان فرستاد

بر اساس اعلام این خبرگزاری، هیچ توضیحی در خصوص این سند در پایگاه اطلاعاتی پارلمان اوکراین به ثبت نرسیده است.

به گزارش تاس، پروشنکو در 17 سپتامبر امسال میلادی حکم خروج از پیمان مودت با روسیه را مطابق با اجرای تصمیم شورای امنیتی و دفاعی اوکراین به امضاء رساند.

مطابق با قانون اوکراین، این سند باید به تصویب پارلمان این کشور نیز برسد.

این در حالیست که 26 شهریور ماه امسال، پترو پروشنکو رئیس جمهوری اوکراین با صدور دستوری معاهده دوستی میان این کشور با روسیه را لغو کرد.

بر اساس اعلام وبگاه رئیس جمهوری اوکراین، وی با صدور دستوری بیان کرد که معاهده دوستی، همکاری و شراکت میان کشورش با روسیه انتها یافته و ملغی می شود.

در پیغام صادره از سوی رئیس جمهوری اوکراین در این خصوص آمده بود: مطابق با تصمیمات اتخاذ شده از سوی شورای دفاعی و امنیت ملی اوکراین، از 6 سپتامبر سال 2018 میلادی پیشنهاد وزارت خارجه درباره انتها دادن به معاهده دوستی با روسیه عطف به تاریخ 31 ماه می سال 1997 میلادی مورد موافقت قرار گرفته است.

این در حالیست که 28 آگوست سال 2018 میلادی، پروشنکو با صدور دستوری به وزارت خارجه این کشور فرمان داده بود تا بسته ای برای شروع فرایند انتها دادن به برخی معاهدات را آماده کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 59

به "پروشنکو لایحه لغو پیمان دوستی با روسیه را به پارلمان فرستاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروشنکو لایحه لغو پیمان دوستی با روسیه را به پارلمان فرستاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید