چرا ارتش روباتیک استرالیا در حال گسترش است؟ ، از کوشش برای حضور در رقابت بین المللی تا منافع ملی و منطقه ای

به گزارش بازیکده، نگاهی به فعالیت های روباتیک استرالیا نشان می دهد حضور روبات ها در این کشور روندی صعودی دارد و طی سال های اخیر روز به روز به تعداد روبات ها افزوده شده است. با این وجود پرسش این است که چرا استرالیا تا این حد در حوزه روباتیک فعالیت می نماید؟

چرا ارتش روباتیک استرالیا در حال گسترش است؟ ، از کوشش برای حضور در رقابت بین المللی تا منافع ملی و منطقه ای

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، استرالیا بی صبرانه و با سرعتی باور نکردنی در حال توسعه ارتش روباتیک خود است. به نظر می رسد استرالیا در حال پیوستن به فهرست کشورهایی است که برای توسعه توانایی های نظامی و امنیتی خود راهی به جز روباتیک کردن سیستم های خود نمی بینند.

این سیستم های روباتیک از کامیون های روباتیک تا تانک های قابل کنترل از راه دور را شامل می شوند.تا کنون کشورهایی مثل ایالات متحده، روسیه، چین و برخی از کشورهای مختلف اروپایی این سیستم را امتحان نموده اند.

اما به نظر می رسد این سیستم های روباتیک برای استرالیایی ها بیش از کشورهایی مثل ایالات متحده مهم و کاربردی است.علت این موضوع چیست؟ مالکوم دیویس، تحلیلگر ارشد موسسه سیاست استراتژیک استرالیا می گوید: وابستگی بیش از حد به سیستم های خودمختار و سیستم عامل های خودمختار، با توجه به اندازه های کوچک سرویس های نظامی ما، بسیار با معنا و مهم است.

در ماه اکتبر، نیروی دفاع استرالیا (ADF) قراردادی را با شرکت Rheinmetall آلمان امضا کرد تا فناوری خودمختار را برای وسایل نقلیه زمینی توسعه دهد.

البته دولت استرالیا فعلا خیال منتقدان را راحت نموده و اعلام نموده است که نیازی به نگرانی برای وضعیت تانک های روباتیک نیست چرا که در حال حاضر هیچ برنامه ای برای استفاده از این سیستم وجود ندارد. به گفته ارتش استرالیا، تحقیق در زمینه یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی، استدلال نمادین، برنامه ریزی، نظریه ذهنیت روباتیک و عوامل اجتماعی و تصمیم گیری در این حوزه ها بسیار پیچیده است و قرار نیست به زودی وارد مرحله عملیاتی گردد.

البته این موضوع در بسیاری دیگر که از کشورها که در این زمینه فعالیت می نمایند نیز وجود دارد.یعنی حداقل تا این لحظه هیچ ملتی برنامه ریزی های خود را افشا نمی نمایند. اما روسیه دارای وسیله نقلیه زمینی بدون سرنشین و خودران به نامUran-9 است که با کنترل از راه دور می تواند عملیات هایی را ترتیب دهد و اکنون نیز در روسیه مورد استفاده قرار می گیرد. ارتش ایالات متحده دنیز ر حال توسعه کیت هایی است که می تواند تانک ها و کامیون ها را به وسایل نقلیه مستقل تبدیل کند.

اما به استرالیا باز گردیم. استرالیا: یک قاره وسیع، با جمعیتی نسبتا کم است که در سواحل جمع شده اند و ارتشی نسبتا کوچک دارند. بنابراین، استرالیا را می توان به عنوان یک قدرت اقیانوس آرام در نظر گرفت که به شدت با چین در تضاد است و منافعی در مکان هایی مانند اندونزی و گینه نو دارد و تعهدات بین المللی متعددی نیز دارد که شامل نیروهای نظامی در افغانستان است.

منبع: انتخاب
انتشار: 19 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 67

به "چرا ارتش روباتیک استرالیا در حال گسترش است؟ ، از کوشش برای حضور در رقابت بین المللی تا منافع ملی و منطقه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا ارتش روباتیک استرالیا در حال گسترش است؟ ، از کوشش برای حضور در رقابت بین المللی تا منافع ملی و منطقه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید