چطور در دوران کرونا خانه خرید و فروش کنیم؟

به گزارش بازیکده، آخرین ماه از سال پیش بود که واحدهای خرید و فروش خانه و دفترهای معاملات ملکی مانند بسیاری از مشاغل دیگر مجبور به تعطیلی شدند تا مانع از انتشار بیشتر ویروس در جامعه شوند. حالا مدت کوتاهی است که این واحدهای صنفی کار خود را از سر گرفته اند اما آمارهای رسیده از بانک مرکزی نشان می دهد که هنوز تمایل چندانی به خرید و فروش در میان مردم دیده نمی گردد.

چطور در دوران کرونا خانه خرید و فروش کنیم؟

جهت دریافت خدمات پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

در این بین اما کسانی هستند که راهی جز تن دادن به خرید، فروش یا اجاره ندارند. از جمله آنهایی که موعد دریافت وام مسکن دارند، زمان اجاره خانه شان به سرانجام رسیده است، احتیاج به نقدینگی دارند یا زوج هایی که می خواهند ازدواج نمایند. همه این دلایل مهم، این ضرورت را ایجاد می نماید تا بعضی تن به معاملات ملکی بدهند. حال که مجبور به این کار هستید، باید بدانید چه کنید که امنیت و سلامت خود و شخص مقابل تان حفظ گردد.

اگر خریدار یا مستاجر هستید

- از سایت های اینترنتی برای آنالیز گزینه ها بهره ببرید و در صورت تمایل به دریافت یاری از مشاوران املاک، از حضور فیزیکی در دفاتر آنها تا حد امکان اجتناب کنید و به وسیله تلفن با هم در ارتباط باشید.

- پیش از بازدید خانه، حتما اطلاعات کامل و تصاویر با کیفیت آن را از طرف مورد معامله یا مشاور املاک بخواهید.

- اطلاعات کامل و تصاویر را در اختیار خانواده قرار دهید و بعد از رسیدن به اتفاق نظر، برای بازدید اقدام کنید. با همه اعضای خانواده و صاحبان نظر به خانه بروید تا دوبار مجبور به بازدید نشوید.

- برای ورود به خانه حتما از ماسک، دستکش و پاپوش های یکبارمصرف بهره ببرید.

- به منظور حفظ سلامت خود و میزبان، از تماس با اجسام و نشستن در خانه اجتناب کنید.

در این زمینه بخوانید:

بازار مسکن در روزهای همه گیری ویروس کرونا چه وضعیتی دارد

آخرین تغییرات اجاره واحدهای مسکونی در ماه آخر سال

اگر فروشنده یا موجر هستید

- اطلاعات کامل خانه به همراه تصاویر با کیفیت از آن را در سایت های فروش اینترنتی قرار دهید تا مشتری با آگاهی کامل به سراغ شما بیاید.

- اگر می خواهید از مشاوران املاک برای معامله خود یاری بگیرید، هماهنگی ها را تلفنی و غیرحضوری انجام دهید و از آنها بخواهید اطلاعات کامل را در اختیار مشتری بگذارند.

- یک روز معین را برای بازدید در هفته معین کنید و به هر مشتری زمان معینی را اعلام کنید تا همزمانی بازدید رخ ندهد. این کار باعث می گردد شما تنها یک زمان معین مجبور به تمیزی و ضدعفونی کردن خانه بپردازید.

- به مشتری یا مشاور شرح دهید که تنها یک بار پذیرای آنها هستید تا اگر ضروری است تمام اعضای خانواده و تصمیم گیرندگان حاضر باشند.

- در بدو ورود مشتریان به خانه، ماده ضدعفونی نماینده و دستکش در اختیارشان قرار دهید تا استفاده نمایند. مطمئن شوید که سهل انگاری نمی نمایند. شما نمی توانید تمام سطوحی که آنها با آن تماس داشته اند را به خاطر بسپارید.

- پنجره ها را باز بگذارید تا هوا جریان داشته باشد.

- پس از خروج مشتریان از خانه، محیط را ضدعفونی کنید.

اگر مشاور املاک هستید

- راه های دیگری را جایگزین ملاقات حضوری برای برقراری با مشتری پیدا کنید. اطلاعات خانه و راه های تماس خود را پشت شیشه دفتر معاملات ملکی خود قرار دهید و از شبکه های اجتماعی بهره ببرید.

- اطلاعات کامل، قیمت، تصاویر خانه و... را از فروشنده بخواهید و به مشتری ارائه کنید. زمینه بازدید مجازی را با دریافت فیلم کامل از خانه فراهم کنید.

- از بازدید چندین باره به خانه با یک مشتری اجتناب کنید.

- وسایل بهداشتی، ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی نماینده همواره همراه خود داشته باشید.

- در هر مرحله از معامله، فاصله اجتماعی را حفظ کنید و از دو طرف معامله هم بخواهید این موضوع را جدی بگیرند.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 1 بهمن 1399 بروزرسانی: 1 بهمن 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1318

به "چطور در دوران کرونا خانه خرید و فروش کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور در دوران کرونا خانه خرید و فروش کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید