چین و طالبان محور سخنان کربی درباره مذاکرات صلح افغانستان

به گزارش بازیکده، خبرنگاران: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که این کشور در افغانستان استراتژی جدیدی را دنبال نکرده و از فرایند گفت وگوهای صلح در صورت کنار گذاشتن خشونت از سوی طالبان حمایت می نماید.

چین و طالبان محور سخنان کربی درباره مذاکرات صلح افغانستان

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، جان کربی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، در پاسخ به پرسش چرا آمریکا از شروع سال 2015 میلادی، طالبان را تروریست نمی خواند و آیا واشنگتن استراتژی جدیدی را در افغانستان در دستور کار خود قرار داده است؟ گفت: آمریکا هیچ استراتژی جدیدی را در افغانستان دنبال نمی نماید زیرا این کشور خواهان پیشرفت فرایند صلح به رهبری افغان ها است.

وی اضافه نمود: اگر طالبان افغان دست از خشونت بکشند، تاکتیک های تروریستی خود را کنار بگذارند و به فرایند گفت وگوهای صلح افغانستان تحت رهبری افغان ها بپیوندند، آنگاه، آمریکا از فرایند صلح حمایت خواهد نمود.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در مورد نقش چین در فرایند گفت وگوهای صلح افغانستان گفت: از آنجایی که فرایند صلح باید به رهبری افغان ها باشد، این فرایند برای کشورهای دیگر مانند چین که در افغانستان منافعی دارند، نیست و مرزهایی وجود دارد اما در صورت مفید بودن شرکت پکن در فرایند گفت وگوهای صلح افغانستان، واشنگتن نیز از این مسأله حمایت می نماید.

اظهارات کربی در حالی مطرح شده است که آمریکا در هفته های اخیر چندین بار از فرایند مذاکرات صلح افغانستان اعلام حمایت نموده است اما به باور بعضی کارشناسان، آمریکا در عمل اقدامی در مورد پیشبرد این فرایند انجام نداده است.

چندی قبل، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام نموده بود که اکنون زمان همکاری افغانستان و پاکستان برای از بین بردن تروریسم و پناهگاه های آن ها فرارسیده است.

وی ادامه داده بود که آمریکا در کنار مردم افغانستان ایستاده است و به همکاری نزدیک با افغانستان و پاکستان و دیگر شرکای خود برای ساختن منطقه ای آرام، باثبات و امن ادامه خواهد داد.

اما با گسترش حملات انتحاری در سراسر افغانستان به ویژه در کابل، رهبران حکومت وحدت ملی افغانستان از جمله رئیس اجرایی این کشور مقامات پاکستانی را متهم به عدم صداقت در سیاست هایش علیه تروریسم نموده بودند.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 571

به "چین و طالبان محور سخنان کربی درباره مذاکرات صلح افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین و طالبان محور سخنان کربی درباره مذاکرات صلح افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید