کرونا باعث تشدید رقابت آمریکا و چین می گردد

به گزارش بازیکده، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، آرانچا گونزالز لاجا (Arancha González Laya) وزیر خارجه اسپانیا در مصاحبه ای بیان کرد که رقابت راهبردی میان آمریکا و چین در پی شیوع کرونا تشدید خواهد شد.

کرونا باعث تشدید رقابت آمریکا و چین می گردد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

وزیر خارجه اسپانیا در این مصاحبه گفت: دست کم در مرحله نخست ما از آفریقا فاصله خواهیم گرفت؛ مگر اینکه شبکه ای را ایجاد کنیم که به کشورهایی که در نیمکره جنوبی با این بحران روبرو هستند یاری گردد.

دیپلمات ارشد اسپانیایی در ادامه افزود: جنبش هایی که شروع شده است، شدت خواهد گرفت؛ رقابت ژئوپلتیکی و این موضوع که اروپا باید درباره نقش خود شفاف باشد، لازم است. آیا ما مستقل هستیم یا دنباله رو شده ایم.

گفتنی است، وزارت بهداشت اسپانیا ساعاتی پیش شمار قربانیان کووید -19 در این کشور را با احتساب افزایش 288 نفری طی 24 ساعت گذشته، 23 هزار و 190 نفر گفت.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت اسپانیا، شمار موارد ابتلا به کرونا در اسپانیا نیز با افزایش 1729 نفری به 225 هزار و 488 تَن رسیده است. همچنین، تا به امروز 98 هزار و 732 بیمار نیز بهبود یافته اند.

طی شبانه روز گذشته، کمترین آمار قربانیان کرونا از 20 آوریل تا به امروز در اسپانیا ثبت شده است. طی 3 روز گذشته تعداد بهبودیافتگان نیز از مبتلایان بیشتر بوده است.

گفتنی است کووید -19 برای نخستین بار در دسامبر 2019 در شهر ووهان چین مشاهده و طی مدت کوتاهی با شیوع در بیش 200 کشور به یک بیماری همه گیر دنیای تبدیل شد.

این در حالی است که کووید 19 در سراسر دنیا، 2 میلیون و 921 هزار و 439 نفر را آلوده نموده و در این میان، 203 هزار و 289 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

در میان کشورهای اروپایی، آلمان، اسپانیا و انگلیس به لحاظ تعداد قربانیان، همچنان صدرنشین هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 933

به "کرونا باعث تشدید رقابت آمریکا و چین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا باعث تشدید رقابت آمریکا و چین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید