کرونا مراسم هفتادوپنجمین سالگرد سرانجام جنگ جهانی دوم را هم لغو کرد

به گزارش بازیکده، رئیس جمهور آلمان از لغو مراسم تشریفاتی دولتی به مناسبت هفتادوپنجمین سالگرد سرانجام جنگ دنیای دوم با حضور نمایندگانی از کشورهای مختلف دنیا در برلین برای اولین بار به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد.

کرونا مراسم هفتادوپنجمین سالگرد سرانجام جنگ جهانی دوم را هم لغو کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به نقل از روزنامه تاگس اشپیگل آلمان، بر اساس تصمیمات از قبل برنامه ریزی شده قرار بود در هشت ماه می (19 اردیبهشت 99) سرانجام جنگ جهانی دوم و رهایی از سوسیالیسم ملی در سال 1945 در آلمان جشن گرفته شود. حالا دولت آلمان اعلام کرده است که به دلیل شیوع ویروس کرونا این مراسم رسمی از طرف دولت آلمان برگزار نمی شود.

این خبر را فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان روز پنج شنبه به روزنامه تاگس اشپیگل اظهار داشت. وی این مسئله را به دلیل شرایط آشفته ای که شیوع ویروس کرونا ایجاد کرده است اظهار داشت. لغو چنین مراسم تشریفاتی دولتی در آلمان تا به حال وجود نداشته است.

تا به حال این طور برنامه ریزی شده بود که به مناسبت سرانجام جنگ جهانی دوم در 8 ماه مارس مراسمی دولتی برگزار شود و رئیس جمهور آلمان در میدان جمهوری برلین سخنرانی کند. در این مراسم قرار بود آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، رؤسای نهادهای مختلف مجلس آلمان و بوندس رات، شورای فدرال و دادگاه قانون اساسی آلمان و همچنین نمایندگان مجلس آلمان و مهمانان زیادی از خارج به ویژه از کشورهای با سابقه مرتبط با این مناسبت شرکت داشته باشند.

رئیس جمهور آلمان قرار بود به همین مناسبت با جوانانی از کشورهای مختلف دیدار کند.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی اعلام شده از سوی منابع دولتی آلمان، تا به امروز بیش از 13 هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا (بیماری کووید 19) مبتلا شده اند که از بین آنها 34 نفر جان باخته اند.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز گذشته در پیامی خطاب به مردم این کشور، بحران کرونا را بزرگترین چالش آلمان از زمان جنگ جهانی دوم خواند و از مردم خواست که این چالش را جدی بگیرند.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 830

به "کرونا مراسم هفتادوپنجمین سالگرد سرانجام جنگ جهانی دوم را هم لغو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا مراسم هفتادوپنجمین سالگرد سرانجام جنگ جهانی دوم را هم لغو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید