کلاهبرداری برای فرار از مالیات

به گزارش بازیکده، رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران از دستگیری 2 کلاهبردار که برای فرار از پرداخت اقتصادیات، شرکت های صوری به نام مال باختگان تاسیس کرده بودند، خبر داد.

کلاهبرداری برای فرار از مالیات

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران از ایران آنلاین، سرهنگ علی ولی پور گودرزی گفت: شهروندی با در اختیار داشتن شکواییه ای با موضوع فرار مالیاتی به پلیس امنیت مالی مراجعه و گفت، بدون اینکه خرید و فروشی داشته باشد با نام وی مقدار فراوانی کالا توسط افراد ناشناسی خریداری و سپس فروخته شده و اکنون اداره مالیات طی ارسال نامه ای، خواستار مطالبه مالیات معامله های اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: تیمی از کارآگاهان بررسی موضوع را بر عهده گرفتند و مشخص شد، شاکی در مقطعی از زمان به علت مسائل مالی، مدارک هویتی خود را در اختیار یکی از دوستانش به نام شاهین به امید دریافت وام قرض الحسنه قرار داده و پس از دادن وکالتنامه به وام دهنده و واریز مبلغی اندک از سوی وی، دیگر وام دهنده جوابگوی تلفن شاکی نبوده است.

رئیس امنیت مالی بیان نمود: در تحقیقات پلیسی به دست آمد، شاهین با شناسایی افراد کم سواد و یا بی سواد و دارای مسائل مالی به بهانه پرداخت وام قرض الحسنه به آنان مدارک هویتی مال باختگان را دریافت و در اختیار فردی به نام مرتضی قرار داده و این فرد نیز با تاسیس شرکت های صوری به نام مال باختگان و جعل فاکتورها، معاملات را انجام داده و بدین ترتیب منجر به بدهی مالیاتی به میزان حدود 30 میلیارد ریال برای این افراد شده است.

این مقام انتظامی بیان نمود: نتیجه تحقیقات اجرا شده به مرجع قضائی منعکس و دستگیری متهمان در دستور کار قرار گرفت و ماموران پیروز شدند در ماه جاری هر 2 متهم را در 2 عملیات پلیسی در مخفیگاهشان دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به پلیس امنیت مالی انتقال دهند.

سرهنگ گودرزی با اشاره به اینکه هر 2 متهم در تحقیقات پلیسی به جرم ارتکابی اعتراف کردند، گفت: آن ها برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1313

به "کلاهبرداری برای فرار از مالیات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاهبرداری برای فرار از مالیات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید