گیمر اسطوره ای از دنیای بازی استعفا داد

به گزارش بازیکده، دنیای بازی های کامپیوتری بسیار جدی است؛ آنقدر جدی که در زمینه اقتصاد به یک غول بزرگ الجثه مبدل شده و در حوزه سخت افزار و نرم افزار نیز جزو بخش هایی است که حرف اول و آخر را می زنند. بخشی از این اکوسیستم را گیمرهایی از سراسر دنیا شکل داده اند که بخش بزرگی از زندگی خود را صرف بازی های کامپیوتری نموده و خواهند کرد. گیمر اسطوره ای چینی، جیان ژیائو، از جمله همین افراد است که زندگی عجیب آن با یک خبر حیرت انگیز تیتر رسانه ها شده است.

گیمر اسطوره ای از دنیای بازی استعفا داد

اسطوره بازی های کامپیوتری چین، جیان ژیائو، به تازگی اعلام نموده است که در پی مسائل جسمی از دنیای بازی و مسابقات استعفا خواهد داد. جیان ژیائو به نوعی خود را بازنشسته نموده و این در حالی است که وی تنها 23 سال سن دارد. به نظر می رسد که جیان ژیائو ترجیح داده است که در اوج از دنیای بازی خارج شده و با آن خداحافظی کند.

جیان ژیائو، از گیمرهای فوق حرفه ای کشور چین و البته دنیا است؛ این گیمر از سال 2012 به بازیکنان حرفه ای دنیای بازی های کامپیوتری اضافه شد. این گیمر در لیگ اسطوره های دنیا، با نام مستعار Uzi نیز حضور یافت. این گیمر چشم بادامی در یک شبکه اجتماعی بازنشستگی خود را اعلام نموده و تنها علت آن را مسائل جسمانی شدید که در اثر انجام بازی های طولانی مدت به سراغش آمده است، اعلام نموده است. این گیمر تنها در شبکه اجتماعی سینا ویبو 5 میلیون دنبال کننده دارد.

در شرایط کنونی که حتی اجرای بازی های کامپیوتری به وسیله سرویس های ابری نیز ممکن شده است، شاهد تولد یک معضل جدید به نام اعتیاد به بازی های کامپیوتری هستیم. کشورهای بسیاری از جمله انگلستان، چین و آمریکا، با این مسئله دست به گریبان هستند. کاهش تحرکات فیزیکی در اثر انجام طولانی مدت بازی های کامپیوتری و نشستن مداوم پشت کامپیوتر، منجر به بروز مسائلی در فرایند سلامتی گیمرها، خصوصاً در سنین پایین می گردد.

به همین دلیل بعضی دولت ها از جمله دولت کشور چین، در ماه نوامبر گذشته برای مقابله با این پدیده، محدودیت های زمانی را اجرا کرد. گیمرهای زیر 18 سال اجازه انجام بازی بین ساعت های 10 شب تا 8 صبح را نخواهند داشت. جیان ژیائو در پیغام خداحافظی خود گفت: متأسفانه باید به اطلاع شما برسانم من با افتخار تصمیم گرفتم که خودم را بازنشسته کنم. به علت شب بیداری های متداوم طی سالیان گذشته و رژیم غذایی چرب، در کنار استرس بالا، به دیابت نوع دو مبتلا شده است. وی در ادامه اضافه می نماید که برنامه های روزانه خود را با ورزش و پیگیری درمان تغییر می دهد.

منبع : شهر سخت افزار

منبع: آی تابناک
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 995

به "گیمر اسطوره ای از دنیای بازی استعفا داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیمر اسطوره ای از دنیای بازی استعفا داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید