47 دستگیر شده اخیر از حوزه استان تهران بودند

به گزارش بازیکده، خبرگزاری خبرنگاران- سخنگوی دستگاه قضا گفت: 28 کارمند و 19 وکیلی که هفته گذشته دستگیر شدند مربوط به ادارات سازمان ثبت اسناد و املاک و دادگستری استان تهران بودند.

47 دستگیر شده اخیر از حوزه استان تهران بودند

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، غلامحسین اسماعیلی درباره جزئیات بازداشت 28 کارمند و 19 وکیل که هفته گذشته به علت ارتباط با اصحاب پرونده و کلاهبرداری از آن ها دستگیر شده بودند، اضافه نمود: سلامت دستگاه قضا در زمره برنامه های اولویت دار دوره تحول قرار گرفته است و برای تضمین این سلامت و جلب اعتماد مردم کار های گسترده ای در حوزه پیشگیری، رصد و نظارت جدی عملکرد ها و شناسایی موارد تخلف اجرا شده است و برخورد قاطع و بدون اغماضی با متخلفان صورت می گیرد.

وی گفت: هفته گذشته براساس کار های جدی مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضاییه این افراد شناسایی و بازداشت شدند و 28 نفر از کارمندان حوزه ادارات ثبت اسناد و املاک استان تهران از جمله اداره کل مربوط به مالکیت معنوی و بعضی کارمندان دادگستری ها بودند و علاوه بر این ها 19 نفر از وکلای دادگستری نیز دستگیر شدند.

آقای اسماعیلی اضافه نمود: سلامت باید در حوزه قضات، کارمندان، ضابطان، وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری به عنوان زنجیره تضمین کننده عدالت در جامعه برقرار باشد و با هر مورد ارتباط ناسالم برخورد می گردد.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: موارد اخیر بیشتر با اصحاب پرونده ارتباط ناسالم داشتند و از آن ها کلاهبرداری می کردند و خیلی در پرونده ها نقش ایفا ننموده بودند و فقط با وعده و وعید از اصحاب پرونده، وجوهی را دریافت نموده بودند که شناسایی شدند.

آقای اسماعیلی اضافه نمود: همه بازداشت شدگان از حوزه استان تهران بودند و قطعاً سیاست ابلاغی قوه قضاییه در برخورد با عناصر متخلف درون قوه، برخورد سریع، قاطع، بدون ملاحظه و بدون اغماض است.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، وی گفت: شاید اگر این ها خارج از دستگاه قضا بودند با قرار وثیقه آزاد می شدند، اما همه بازداشت هستند و تاکید شد رسیدگی به تخلفات آن ها در حداقل زمان ممکن انجام گردد و هیچ اغماضی صورت نگیرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 آذر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1261

به "47 دستگیر شده اخیر از حوزه استان تهران بودند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "47 دستگیر شده اخیر از حوزه استان تهران بودند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید