فراوری دو میلیون صافی دیالیز، تامین 50درصد احتیاج بیماران

به گزارش بازیکده، به گزارش خبرنگاران، علی اصغر پیوندی عصر شنبه در حاشیه بازدید از شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران، با اشاره به سابقه 95 ساله جمعیت هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر ایران جزو جمعیت های ملی قدرتمند در منطقه و در دنیا است.

فراوری دو میلیون صافی دیالیز، تامین 50درصد احتیاج بیماران

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر به عنوان یک نهاد مردمی از مردم و برای مردم است، اضافه نمود: این جمعیت تمام توان خود را برای حل مسائل مردم به کار می گیرد.

پیوندی ادامه داد: جمعیت هلال احمر در جهت تامین سلامت مردم و همچنین یاری به آسیب دیدگان در حوادث، تمام کوشش خود را به کار بسته است و در زمینه ارتقاء سلامت نیز نقش معین نماینده ای در کشور دارد.

وی به وجود بیماران دیالیزی در کشور اشاره نمود و یاداور شد: به طور متوسط حدود 5 تا 5.5 میلیون صافی دیالیز در کشور احتیاج است که حدود دو میلیون از این تعداد توسط شرکت تدارکات پزشکی هلال احمر تامین می گردد.ما در هلال احمر به فکر سودآوری نیستیم بلکه تنها حل مسائل مردم در اولویت کاری ما قرار گرفته است.

به گفته پیوندی، بیماران دیالیزی در 540 مرکز می توانند نسبت به استفاده از این خدمات اقدام نمایند.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه می توان با راه اندازی خط فراوری هالوفایبر در شرکت تجهیزات پزشکی زمان و هزینه بیماران دیالیزی را کاهش داد، گفت: 80 درصد از مواد اولیه فراوری هالوفایبر در کشور وجود دارد و می توان با فراوری آن در داخل کشور از خروج ارز جلوگیری کرد و هزینه های بیماران را نیز کاهش داد.

وی درباره تاثیر این موضوع بر مدت زمان کاهش زمان دیالیز در بیماران اضافه نمود: با فراوری هالوفایبر ها در داخل کشور، علاوه بر امکان کاهش عارضه بعد از دیالیز مدت زمان انجام دیالیز نیز تقریبا به نصف کاهش پیدا می نماید. با این حال راه اندازی خط فراوری هالوفایبر در سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر احتیاجمند تسهیلات و منابع است که امیدواریم با همیاری بخش های مختلف دولتی و خصوصی بتوانیم موانع را از پیش روی برداریم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 16

به "فراوری دو میلیون صافی دیالیز، تامین 50درصد احتیاج بیماران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری دو میلیون صافی دیالیز، تامین 50درصد احتیاج بیماران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید