وزیر خارجه هلند: تمامی کانال های ارتباطی با آنکارا باز نمی ماند

به گزارش بازیکده، به گزارش خبرنگاران، وزیر خارجه هلند که قرار است فردا به ترکیه سفر کند، با اشاره به بهبود روابط دو جانبه گفت: آمستردام می خواهد تمامی کانال های ارتباطی درباره مسائل مهم میان دو کشور را باز نگه دارد.

وزیر خارجه هلند: تمامی کانال های ارتباطی با آنکارا باز نمی ماند

استف بلاک وزیر خارجه هلند که در راستای عادی سازی روابط دیپلماتیک با ترکیه فردا به ترکیه می رود، در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت: سفرم به ترکیه برای هر دو کشور مهم است. می خواهیم تمامی کانال های ارتباطی در باره مسائل مهم را باز نگه داریم.

وی در ادامه گفت: هدف از سفرم به ترکیه بهبود روابط میان دو کشور است. در این دیدار موضوعاتی همچون امنیت، مهاجرت و اقتصاد مورد بحث قرار خواهد گرفت. در روابط ما نیز تفاوت دیدگاه هایی در برخی از مسایل وجود دارد. در این دیدار این موضوعات نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت. این سفر همچنین فرصت مناسبی برای مذاکره در خصوص این نگرانی ها ارائه می دهد.

استف بلاک ادامه داد: در روند عادی سازی روابط ترکیه و هلند باید تمرکز بر آینده را به جای ماندن در گذشته انتخاب کنیم. پتانسیل همکاری میان دو کشور بالا است. ترکیه و هلند در مسائل مربوط به تجارت، مهاجرت، امنیت و به ویژه مبارزه با تروریسم به یکدیگر احتیاج دارند. همکاری خوبی بین ترکیه و هلند در امر مبارزه با تروریسم وجود دارد.

لازم به ذکر است در جریان همه پرسی اصلاحات قانونی اساسی ترکیه، هلند اجازه فرود به هواپیمای چاوش اوغلو که قصد گردهمایی با تُرک های مقیم در این کشور داشت را نداده بود. به دنبال این حادثه، در 11 مارس سال 2017 از ورود فاطمه بتول سایان وزیر وقت خانواده و تامین اجتماعی به کنسولگری ترکیه در روتردام توسط مامورین امنیتی خودداری گردیده بود. در پی این اقدام، محافظان وزیر ترکیه دستگیر گردیده و وی نیز با اسکورت پلیس هلند بالاجبار راهی آلمان گردیده بود.

ترکیه پس از این حوادث خواهان بازگشت سفیر هلند در آنکارا به این کشور گردیده بود. دو کشور همچنین سطح روابط سیاسی خود را از سطح سفیر به سطح کاردار کاهش داده بودند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 7

به "وزیر خارجه هلند: تمامی کانال های ارتباطی با آنکارا باز نمی ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه هلند: تمامی کانال های ارتباطی با آنکارا باز نمی ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید