آقای کالدرون جواب بده!

به گزارش بازیکده، محمد قراگزلو، یک روز دنیا به کام توست و روز دیگر همه چیز علیه ات رقم خواهد خورد. احتمالاً گابریل کالدرون بعد از گل صاعقه وار و کشنده کی روش استنلی داشت به این جمله حکیمانه فکر می کرد. احتمالاً او می توانست در ذهن خود شکست را با بداقبالی های رایج فوتبالی یا همان نزنی، می خوری خودمان توجیه می کرد و البته فکت هایی هم برای رسیدن به آن داشت. مثل آنچه در نشست خبری پس از مسابقه رو کرد و گفت سه موقعیت خوب را در نیمه اول نزدیم و ... اینجا اما جایی نیست که بشود چشم به همه نکته ها بست و فقط از بداقبالی و بدبیاری حرف زد. حتی داوری ضعیف وحید کاظمی هم نمی تواند توجیه کننده این شکست در خانه باشد آن هم وقتی تیم حریف نه تاکتیک مشخصی برای حمله داشت نه توانایی اش در دفاع آنقدر زیاد بود که نتوان مقابل دروازه اش موقعیتی ساخت و کاری کرد.

آقای کالدرون جواب بده!

واقعیت این است که پرسپولیس حتی در روزهای برد نیز اشکالاتی اساسی و ایرادهایی گل درشت در زمین نشان مان می داد که خیلی ها دل شان نمی آمد شیرینی برد را با مطرح کردن آنها گس کنند. اینها مشکلاتی بود که بعد از باخت به سپاهان هم به چشم آمد و حالا راحت مطرح هم می شود. حالا که پرسپولیس نتوانسته میانگین امتیاز لازم برای قرار دریافت در جمع مدعیان (حداقل 2 امتیاز از هر بازی) را در مقطع ابتدایی فصل (5 هفته ابتدایی) به دست بیاورد، می شود محکم تر از قبل یقه مرد آرژانتینی را چسبید و چند سؤال را جدی تر از قبل، از او پرسید.

باید از کالدرون درباره تغییرات مکرر خط دفاعی پرسید و اینکه چرا ستون تیم را به دست خود می لرزاند؟ اگر بخواهیم رک باشیم باید از کالدرون بپرسیم چرا از ابتدای فصل رویش نشد زوج دلخواهش در مرکز خط دفاع (شجاع - کنعانی) را به زمین بفرستد و بعد از دو بازی این تغییر را اعمال کرد؟

از کالدرون باید پرسید چطور از شیری که مدافع استانداردی برای جناح راست بوده و نمایش های کم نقصی ارائه می داد، یکباره دل برید و او از ترکیب بیرون رفت؟ مدافعی که درست جمع شدن، به موقع جمع شدن و به موقع باز شدن را حداقل خوب می دانست. چطور در این پست سیامک نعمتی که در نیمه زمین حریف بازیکن مؤثرتری به حساب می آید، به یکباره فیکس شد تا به خاطر عدم آشنایی درست به وظایف یک مدافع کناری در همان نیمه اول جا بماند، خطا کند و کارت بگیرد؟

از کالدرون باید درباره تغییرات تازه اش در جناح چپ پرسید. جایی که هر بازی یکی در جناح چپ خط میانی بازی می کند و سرگیجه او در این منطقه همچنان ادامه دارد. در اینکه محمد نادری بازیکن توانمندی است شکی وجود ندارد اما کالدرون فکر نمی کند اگر در آن منطقه یک هافبک چپ واقعی یا وینگری توانمند بازی می کرد، قدر موقعیت قطعی گل در نیمه اول را بیشتر می دانست و اتفاق بهتری در آن صحنه رقم می خورد؟

از کالدرون باید درباره مهاجم برزیلی و گزینه نهمش پرسید. اینکه اصلاً چرا اصرار کرد که مهاجم خارجی به هر طریقی جذب شود؟ باید از او پرسید چطور تنها بعد از دو جلسه تمرین جونیور به لیست بازی رسید و هفته بعد از آن فیکس شد؟ باید از مرد آرژانتینی پرسید چطور بعد از آن نمایش عذاب آور جونیور در دربی از او تمجید کردی؟ باید از او پرسید در نمایش جونیور مقابل صنعت نفت و استقلال چه نکته ای وجود داشت که مقابل سپاهان از او استفاده کردی و تیمت را 77 دقیقه 10 نفره مقابل شیر به زمین فرستاده بودی؟ و البته باید از او پرسید چطور 77 دقیقه طول کشید تا به این نتیجه برسی که جونیور کاری از پیش نمی برد و باید تعویض شود؟

از کالدرون باید درباره علیپور پرسید. اینکه چرا وقتی نه خوب بازی می کند و نه گل می زند، در هر 5 مسابقه فیکس بوده و تعویض نشده است؟

باید از او درباره خط حمله اش پرسید. اینکه چرا بعد از 5 بازی تیم او فقط سه گل زده که یکی از آنها را مهاجمانش زده اند. مهاجمی که در سه بازی اول در لیست نبود و تاکنون کلاً 20 دقیقه هم بازی نکرده است.

از او باید درباره تیم شوکه و درهم ریخته اش پرسید؛ اینکه چطور بعد از دریافت یک گل از هم وا می رود و در جریان این از هم گسیختگی به فاصله سه دقیقه بعد هوک دوم را هم می خورد و ناک اوت می شود؟

از کالدرون باید درباره تغییر عجیبش در لیست بازی، روز مسابقه پرسید. اینکه چرا عالیشاه را بیرون می گذارد و ماهینی را به اردو فرا می خواند و بعد بازی اش هم می دهد. باید از او پرسید چطور فوتبالیستی که آخرین بار، دقیقاً یک سال قبل در ترکیب اصلی بوده را در مسابقه ای به میدان می فرستد که هر لحظه ممکن است همه چیز به هم بریزد و دنیا برای تیمش تیره و تار شود؟

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 10 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 365

به "آقای کالدرون جواب بده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آقای کالدرون جواب بده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید