اجسام یک بعدی در ابعاد جدیدی شکل می گیرند

به گزارش بازیکده، با کمک چاپگر 4 بعدی سازه های پلاستکی شکل خطی یک بعدی که با سیستم های A-line تولید می شود می توانند در اثر حرارت ایجاد شده، خود را به شکل از پیش معین شده خم کنند و پیچ بخورند.

اجسام یک بعدی در ابعاد جدیدی شکل می گیرند

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، یک خط (a line) کوتاه ترین فاصله میان دو نقطه است، اما A-line یک سیستم چاپگر 4 بعدی است که در دانشگاه کارنگی ملون توسعه یافته و مسیرغیرمستقیمی را طی می کند. سازه های پلاستکی شکل خطی یک بعدی که با سیستم های A-line تولید می شود، می توانند در اثر حرارت ایجاد شده، خود را به شکل از پیش مشخص شده خم کنند و پیچ بخورند.

اشیا چاپ 3 بعدی که دوباره تغییر می کنند، تعریف بسیار خوبی برای چاپ 4 بعدی است. اما این فرآیند زمانی خاص است که از طریق دهانه باریکی انجام شود. به عنوان مثال میله ای که از داخل دهانه بطری عبور می کند ممکن است به قلابی تبدیل شود که می تواند اشیایی را از درون بطری بیرون بکشد. یا یک چفت بلند و باریکی که وارد قفل صندلی شود ممکن است پایه صندلی را در جای خود قفل کند.

روش A-line می تواند در ساخت دستگاه های مفید مثل فنر های کویل و انبرک ها استفاده شوند. تولید آن ها به صورت نهایی با استفاده از چاپگر های 3 بعدی سخت است، اما می تواند به راحتی به عنوان میله های که در آب داغ به شکل نهایی می رسند، چاپ شوند.

ساخت میله هایی که به اشیاء جدید تغییر شک می دهند؛ عملی است که لینینگ یائو استادیار موسسه تعامل انسان و کامپیوتر CMU و همکارانشان در آزمایشگاه از یک پرینتر 3 بعدی معمولی و یک نوع ماده ترموپلاستیک استفاده کردند. یائو توضیح داد: چاپ خطی مشکل نیست، اما طراحی نرم افزار هایی برای شبیه سازی و ساختن این خط ها باید توسعه پیدا کنند.

این گروه برای تولید اشیا از اسیدپلی لاکتیک که رایج ترین ماده در چاپ سه بعدی است استفاده کردند. کنترل نحوه تغییر شکل اشیا بر اساس فواصل بخش های فعال و غیرفعال، ضخامت بخش ها و نحوه پرینت هر بخش امکان پذیر است.

این طرح توسط گروه یائو توسعه یافته و شامل هشت نوع خمش است که می تواند برای اشکال هندسی ساده یا پیچ شده با هم ترکیب شوند. این طرح شامل ابزار هایی است که به کاربران کمک می کند تا این طرح های مختلف را با هم ترکیب کنند و به اشکال مورد نظر برسند.

یه تائو، یک محقق از دانشگاه ژجیانگ گفت: این تیم با فرو بردن میله های مهندسی شده در آبی با دمای 170 درجه فارنهایت آن ها را خم می کنند. با استفاده از الیاف کربنی که برای گرمایش مقاومتی می توان گرمای لازم برای تغییر شکل را ایجاد کرد.

یکی از مزیت های میله های A-line این است که می توانند مسطح فرستاده شوند و در مکان مورد نظر برای کاربرد های مختلف استفاده شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 430

به "اجسام یک بعدی در ابعاد جدیدی شکل می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجسام یک بعدی در ابعاد جدیدی شکل می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید