احتمال رفتار های پرخطر گاندو ها در فصل بارش های زمستانی وجود دارد

به گزارش بازیکده، مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به بارش های اخیر احتمال جابجایی گاندو ها و واکنش های پرخاشگرانه آن ها افزایش یافته است.

احتمال رفتار های پرخطر گاندو ها در فصل بارش های زمستانی وجود دارد

خبرنگاران زاهدان - داود میرشکارگفت: این هشداری جدی است به گردشگران و بعضی جوامع محلی میزبان گاندو تا ضمن مراقبت در فصل بارش ها، با مشاهده این تمساح ها در نزدیکی سکونتگاه های انسانی موضوع را بلافاصله به محیط زیست استان برای انجام اقدامات حفاظتی و انتقال آن ها به زیستگاه امن اطلاع رسانی نمایند.

به گفته پورمردان گشت های یگان حفاظت محیط زیست طبق برنامه ریزی فشرده اجرا شده به صورت مرتب و شبانه روزی، وسعت بسیار زیادی از منطقه ها تحت مدیریت و زیستگاه های گونه گاندو را تحت مراقبت دارد و به محض اطلاع رسانی از سوی مردم و دوستداران محیط زیست در محل حاضر و اقدامات مورد احتیاج را انجام خواهند داد.

وی می گوید : از عموم هم استانی ها به ویژه جنوب سیستان و بلوچستان تقاضا داریم از نزدیک شدن به برکه ها و زیستگاه های گاندو تا حد امکان پرهیز نمایند و در صورت مشاهده گونه ارزشمند تمساح پوزه کوتاه در نزدیکی سکونتگاه های انسانی موضوع را به نزدیکترین اداره حفاظت محیط زیست اطلاع رسانی نمایند.

گ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 بهمن 1400 بروزرسانی: 24 بهمن 1400 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1902

به "احتمال رفتار های پرخطر گاندو ها در فصل بارش های زمستانی وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال رفتار های پرخطر گاندو ها در فصل بارش های زمستانی وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید