برگزیدگان استارت آپ ویکند حوزه کشاورزی معرفی شدند

به گزارش بازیکده، به گزارش خبرنگاران به نقل از پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، رویداد استارت آپ ویکند مجازی کشاورزی و سلامت هوشمند را از 31خرداد تا 4 تیر 1400 برگزار کرد.

برگزیدگان استارت آپ ویکند حوزه کشاورزی معرفی شدند

این رویداد با حضور دکتر عباس زارعی هنزکی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، دکتر محمدمهدی فریدوند مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران و جمعی از صاحبان ایده به صورت حضوری و مجازی برگزار گردید.

در روز اول رویداد استارت اپی حوزه کشاورزی، کارگاه های تیم سازی و بوم مدل کسب و کاربگ برگزار و در روز دوم رویداد کارگاه اعتبارسنجی ایده ها و کارگاه نحوه ارائه موثر دایر شد.

در روز سوم رویداد هم به کار تیمی روی بوم، اعتبار سنجی و رسیدن به MVP پرداخته شد و تیم ها ارائه آزمایشی خود را اجرا کردند. روز چهارم استارت آپ ویکند تیم ها پس از جمع بندی نهایی، برنامه داوری با ارائه تیم های شرکت نماینده برگزار گردید.

سامانه یکپارچه سیستم های گلخانه ای، ساخت فیلم بیونانوکامپوزیت برای بسته بندی میوه ها و سبزی ها و طراحی و ساخت کیت های تشخیص سریع آنتی بیوتیک در شیر تیم های برگزیده این رویداد بودند.

دکتر عباس زارعی هنزکی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در این رویداد گفت: همانطور که می دانیم در کشور تجربه برگزاری رویدادهایی که بخشی از آن حضوری و بخشی از مجازی است، کم است و هنوز در این زمینه به بلوغ کافی نرسیده ایم.

وی اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم برای این افرادی که ایده های خود را در این رویداد به میدان آزمایش آوردند فرصت رشد ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: درتلاشیم که بتوانیم برای افرادی که در مرز دانش فکر می نمایند و در فضایی به فعالیت میپردازند که بلافاصله میتوانند در مجموعه ای مانند سیلیکون ولی حاضر شوند، وسایل، تجهیزات و زیست بوم لازم برای پشتیبانی را فراهم کنیم اما هنوز زیست بوم آماده نیست.

زارعی با تاکید بر اینکه فضا برای بنگاه های مالی خرد و کوچک فراموش شده است، گفت:کشورهای حوزه آسیا و اقیانوسیه به ویژه هند همه دارای وزارتخانه MSME (وزارتخانه کسب وکارهای خرد، کوچک و میانه) هستند. در یکسال گذشته ما هم به این حوزه پرداخته ایم و پایه و اساس این موضوع هم طرحریزی شده است.

وی با بیان اینکه صاحبان ایده را از دست نمی دهیم، گفت: تیم هایی که در این رویداد مورد داوری قرار گرفتند براساس سطح آمادگی فناوری (TRL) مورد ارزیابی قرار می گیرند و می توانند در برنامه های پارک مانند رویش و شکوفایی شرکت نمایند.

به گفته رییس پارک، بعلاوه اگر تیم ها و ایده ها با توجه به ارزیابی ها آمادگی تشکیل شرکت را داشته باشند، می توانند به وسیله مرکز رشد پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اقدام نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1642

به "برگزیدگان استارت آپ ویکند حوزه کشاورزی معرفی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزیدگان استارت آپ ویکند حوزه کشاورزی معرفی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید