دیگر خودرو های برقی را لازم نیست شارژ کنید!

به گزارش بازیکده، گروه هیوندای موتور چند سالی است که در زمینه رباتیک نیز فعالیت می نماید و اخیراً عملکرد ربات شارژ اتوماتیک خودرو های برقی را به نمایش گذاشته است.

دیگر خودرو های برقی را لازم نیست شارژ کنید!

به گزارش پدال، نوترین ربات هیوندای در زمینه علمی تخیلی و نجات جان انسان ها در آخرالزمان کار نمی نماید بلکه به رفاه بیشتر مالکان خودرو های برقی می اندیشد. ربات شارژ اتوماتیک هیوندای که به طور اختصاری ACR نامیده می گردد برای اتصال و شارژ خودرو های برقی بدون احتیاج به پیاده شدن رانندگان از خودرو طراحی شده است. کره ای ها پس از نمایش انیمیشنی از محصول نو خود در سال 2022 هم اکنون ویدئویی از عملکرد نسخه پیش تولیدی آن را منتشر نموده اند.

هیوندای برای این نمایش از دو ACR تک بازویی برای شارژ آیونیک 6 استفاده می نماید. راننده از مزیت سیستم پارک اتوماتیک آیونیک 6 برای قرار گرفتن خودرو در جایگاه مناسب سود برده و سپس ربات شارژ اتوماتیک هیوندای برای باز کردن درگاه شارژ اقدام می نماید. این ربات از دوربین برای تشخیص محل دقیق درگاه و زاویه اتصال استفاده نموده است. پس از این مرحله بازوی رباتیک اقدام به اتصال شارژر به درگاه و آغاز شارژ می نماید. ACR بعلاوه به عابری که در حال نزدیک شدن به کابل شارژ است هشدار می دهد. پس از آنکه عملیات شارژ تمام شد ACR شارژر را جمع نموده و درگاه شارژ خودرو را می بندد.

آن چیزی که در ویدئو بسیار ساده به نظر می رسد شامل متغیر ها و محاسبات بسیاری است چراکه ربات هیوندای باید اطلاعاتی از محل دقیق پارک خودرو، شکل درگاه شارژ، شرایط آب وهوا و وزن کابل شارژ را به منظور اطمینان از ارتباط بین شارژر و خودرو به دست آورد. به همین منظور آزمایشگاه رباتیک گروه هیوندای الگوریتم ویژه ای را برای استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی مبتنی بر دوربین سه بعدی توسعه داده است. این آزمایشگاه برای اطمینان از اینکه ACR می تواند در شرایط واقعی عمل کند یک جایگاه شارژ سفارشی را در مرکز تحقیق و توسعه خود ساخته و آن را تست نموده است. ACR هیوندای ضدآب و گردوخاک بوده و می تواند در شرایط آب و هوایی بد نیز کارایی داشته باشد. بعلاوه سیستم های ایمنی با حسگر لیزر یکپارچه می تواند موانع ساکن و متحرک را تشخیص داده و به عابران نیز هشدار دهد. دونگ جین هیون مدیر آزمایشگاه رباتیک گروه هیوندای می گوید:

ربات شارژ اتوماتیک ما به شارژ آسان تر و راحت تر خودرو های برقی به ویژه در محیط های تاریک یاری می نماید. این ربات باعث راحتی دسترسی به ویژه برای افرادی با مسائل تحرکی خواهد شد. ما به توسعه بیشتر ACR برای بهبود ایمنی و رفاه مالکان خودرو های برقی ادامه می دهیم.

هیوندای بعلاوه خاطرنشان می سازد ایده افزایش راندمان کلی سیستم با ترکیب ACR و سیستم های پارک اتوماتیک انجام می گردد تا شارژ چندین خودروی پارک شده امکان پذیر باشد و راندمان کار بالا رود. احتمالاً این کار به صورت تردد ربات بین چندین خودرو یا آغاز شارژ خودروی بعدی پس از انتها شارژ خودروی اول انجام خواهد شد. درهرصورت چنین محصولی می تواند گزینه ای ایده آل برای جایگاه های شارژ عمومی باشد. البته ربات شارژ اتوماتیک هیوندای هنوز آماده ورود به بازار نیست، اما شاهد حضور آن در نمایشگاه حمل ونقل سئول 2023 خواهیم بود.

منبع: فرارو
انتشار: 4 فروردین 1402 بروزرسانی: 4 فروردین 1402 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 2170

به "دیگر خودرو های برقی را لازم نیست شارژ کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیگر خودرو های برقی را لازم نیست شارژ کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید