سرنوشت مبهم تراشه گوشی های جدید هواوی

به گزارش بازیکده، خبری که امروز بسیاری از علاقه مندان به گوشی های هواوی را متعجب کرد این است که احتمالا گوشی هواوی میت 40 آخرین نسل از گوشی های هواوی خواهد بود که از تراشه HiSilicon Kirin برخوردار است.

سرنوشت مبهم تراشه گوشی های جدید هواوی

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، تصاویر هواوی میت 40 تقریباً در اغلب سایت های فناوری موجود است و رندر های منتشر شده نشان داده اند که تراشه این گوشی از چه نوعی است یا شرایط دوربین به چه شکل است. در یک رویداد در چین، ریچارد یو، مدیر عامل هواوی، به حاضران گفت که هواوی میت 40 به تراشه HiSilicon Kirin مجهز خواهد شد. با این وجود، ممکن است این آخرین تلفن هوشمند برند هواوی باشد که چنین تراشه ای دارد.

بیشتر بدانید:

روزگار سخت گوشی های هوشمند چینی

گوشی هواوی P40 به روزرسانی شد

دولت انگلستان هواوی را بایکوت کرد

ریچارد یو می گوید این امر به این دلیل است که HiSilicon پس از 15 سپتامبر سال 2020 دیگر قادر به ساخت تراشه های Kirin نخواهد بود. این مسئله در نتیجه عدم قرار داد با تراشه سازان است. در واقع تحریم های ایالات متحده علیه هواوی یک سد بزرگ را در برابر این شرکت قرار داده است؛ بنابراین شرایط مانع ساخت TSMC برای ساختن چیپ ها می شود.

چیپستهایTSMC تمام تراشه های Kirin HiSilicon را برای تلفن های پرچمدار هواوی و همچنین پردازنده های شبکه آن ها برای ایستگاه های پایه 5G، تراشه های AI و تراشه های سرور آن ها تولید می کند SMIC مستقر در چین تراشه های KN 710A 14 نانومتری HiSilicon را ساخت، اما این سازنده تراشه های چینی وقتی فرایند تولید را پشت سر می گذارد، از امثال TSMC و سامسونگ فاصله زیادی دارد و شاید در تاریخ 15 سپتامبر، هواوی حتی قادر به رقابت با سایر سازندگان تلفن های هوشمند در چین نیز نباشد.

منبع: انتخاب
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1089

به "سرنوشت مبهم تراشه گوشی های جدید هواوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرنوشت مبهم تراشه گوشی های جدید هواوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید