شناسایی نقص امنیتی خطرناک در آیفون

به گزارش بازیکده، محققان امنیتی از شناسایی نقص امنیتی خطرناکی در سیستم عامل آی او اس 13 خبر داده اند که به هکرها امکان می دهد به وسیله شبکه های وای فای به گوشی های آیفون نفوذ نمایند.

شناسایی نقص امنیتی خطرناک در آیفون

اولین بار یان بیر محقق امنیتی گوگل پیروز به شناسایی آسیب پذیری یادشده شد که به هکرها امکان می دهد از راه دور کنترل گوشی های آیفون را به وسیله شبکه های وای فای در دست بگیرند. حفره امنیتی که چنین حمله ای را ممکن می نماید مربوط به پروتکل های شبکه ای مورد استفاده آیفون است.

مهاجمان با سو استفاده از این مشکل می توانند بدافزارها و جاسوس افزارهای خود را بر روی اسنادی که قصد دارند به آیفون منتقل نمایند نصب نمایند و از این طریق برای سرقت اطلاعات مدنظر خود اقدام نمایند. به عنوان مثال از این طریق می توان یک عکس آلوده به بدافزار را به وسیله شبکه های وای فای به آیفون منتقل کرد و به آن نفوذ کرد.

آنالیز های صورت گرفته نشان می دهد از این روش می توان برای نفوذ به گوشی های آیفون به وسیله رایانه های عادی، لپ تاپ، آداپتورهای وای فای نت گیر و غیره استفاده کرد. یکی از خطرات این روش حمله مخفی کاری و نامحسوس بودن آن است که باعث می گردد کاربران متوجه وقوع آن نشوند و سرقت داده های شخصی به سرعت و به شکلی نامحسوس صورت بگیرد.

نکته مهم اینکه اپل با عرضه آی او اس 13.3.1 آسیب پذیری یادشده را رفع نموده، اما بسیاری از کاربران هنوز این به روزرسانی را نصب ننموده اند و لذا امکان آلوده شدن گوشی های آنها وجود دارد. لذا لازم است کاربران آیفون سیستم عامل های خود را به روز نمایند.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1286

به "شناسایی نقص امنیتی خطرناک در آیفون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی نقص امنیتی خطرناک در آیفون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید