مرمت خانه تاریخی قریشی کاشان

به گزارش بازیکده، به گفته محسن جاوری رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان خانه تاریخی قریشی در این شهرستان مرمت شد.

مرمت خانه تاریخی قریشی کاشان

جهت دریافت خدمات پتینه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

جاوری روز چهارشنبه با بیان اینکه مرمت خانه تاریخی قریشی با اعتباری بالغ بر 250 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی اجرا شده است.گفت:

اجرای دیوارها و جرزهای تخریب شده زیرزمین، اجرای تویزه و طاق چشمه در قسمت های تخریب شده بنا، صندوقه سازی، شیب بندی، ایزولاسیون و آجر فرش نهایی در شارمی غربی حیاط از اقدام های مرمتی در این بنای تاریخی است.

خانه تاریخی قریشی مقابل مقبره محتشم کاشانی واقع شده، وجود سه کارگاه سنتی فراوری صنایع دستی در جبهه غربی این خانه که به موازات هم قرار گرفته است، نشان دهنده این است که در روزگاری نه چندان دور فراوری و عرضه صنایع دستی در این خانه رواج داشته است. خانه تاریخی قریشی با مساحتی در حدود 850مترمربع در اواخر دوره قاجار و اوایل پهلوی بنا شده است. این خانه دارای حیاط مرکزی در جهت شمالی- جنوبی است و بخش های اصلی بنا در جهت شمال و جنوب واقع شده و دارای یک اتاق پنج دری و دو اتاق سه دری و در بخش های غربی و شرقی این خانه نیز دو ایوان و در بخش جنوبی طاق نما و حوضخانه با دو اتاق در مجاور آن قرار گرفته است. این خانه تاریخی در تاریخ 16ذدیماه ماه سال 1387 با شماره 24454در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. منبع: ایرنا

منبع: کجارو
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 664

به "مرمت خانه تاریخی قریشی کاشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت خانه تاریخی قریشی کاشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید