پذیره نویسی تفارس انجام شد ، پذیره نویسی ها چه تاثیری بر شاخص دارد؟

به گزارش بازیکده، به گزارش خبرنگاران، امروز پذیره نویسی شرکت تامین سرمایه خلیج فارس تفارس انجام شد. پذیره نویسی این نماد امروز از ساعت 9 تا 12 صورت گرفت. بعلاوه به مدت یک ماه این پذیره نویسی در صورت به فروش نرسیدن آن ادامه دارد.

پذیره نویسی تفارس انجام شد ، پذیره نویسی ها چه تاثیری بر شاخص دارد؟

مبلغ مورد احتیاج برای 2 میلیارد سهام عرضه شده تفارس به قیمت 100 تومان برای هر نفر امروز از 100 هزار تا 4 میلیون تومان برآورد شده بود. بعلاوه کارمزدی هم برای خرید این سهم در نظر گرفته نشده است.

پذیره نویسی با عرضه اولیه چه تفاوتی دارد؟

زمانی که یک سهم در بازار سهام عرضه می گردد با استفاده از ارزش گذاری قیمت آن سهم تعیین می گردد و در یکی از بازارهای بورس یا فرابورس عرضه آن انجام می گردد. نکته مثبت در عرضه اولیه یک نماد در بازار سرمایه قابلیت معامله آن سهم از فردای عرضه در بازار است.

اما پذیره نویسی ها با قیمت اسمی 100 تومان هستند و پس از اتمام فرآیند، باید مراحل مربوط به ثبت شرکت دنبال گردد. این مرحله ممکن است روزها یا ماه ها به درازا بکشد و بعد از آن مورد داد و ستد قرار می گیرد.

پذیره نویسی یا شاخص سازی در بورس؟

نیما میرزایی، کارشناس بازار سرمایه درباره اثرگذاری این پذیره نویسی در بازار سرمایه گفت: طبیعتا بخشی از نقدینگی بازار را جذب می نماید. سابقه اینگونه پذیره نویسی ها عمدتا برای سرمایه گذاران پربازده بوده است اما بهتر است به صورت موردی نیز شرایط بنیادی این مورد نیز آنالیز گردد.

میرزایی ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی بازار، اقدام به پذیره نویسی نوعی شاخص سازی به شمار میرود و به صورت غیرواقعی رقم شاخص تغییر می نماید.

آخرین اخبار بازار سهام را در ضفحه بورس خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1814

به "پذیره نویسی تفارس انجام شد ، پذیره نویسی ها چه تاثیری بر شاخص دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پذیره نویسی تفارس انجام شد ، پذیره نویسی ها چه تاثیری بر شاخص دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید