چهار مشکل در بسته بندی وسایل و راه چاره های آنها (بخش دوم)

به گزارش بازیکده، مسائل در بسته بندی وسایل و راهکار آنها

مشکل بسته بندی وسایل، وجود مقادیر زیادی اسباب و لوازم، پرداخت هزینه اضافه بار، جا گذاشتن پاسپورت در منزل یا ریخته شدن یک شامپو داخل چمدان و دردسر تمیز کردن آن شاید برای شما آشنا باشد؟ در صورتی که با هریک از بحران های گفته شده در زمینه بسته بندی وسایلتان روبرو شدید، اتخاذ یک استراتژی بسته بندی چمدان می تواند برای شما راهگشا باشد. برای اینکه مراحل تدارکات پیش از سفر بهتر جلو برود ما علائم هشدار دهنده مربوط به چهار نوع از مسائل بسته بندی و راه چاره های موثر و کارآمد برای هر یک را به شما ارائه می دهیم. با خبرنگاران همراه باشید تا این راه چارهها را مرور کنیم.

چهار مشکل در بسته بندی وسایل و راه چاره های آنها (بخش دوم)

علامت هشدار دهنده شماره 3: بار و بنه بیش از مقدار

ما درباره بسته بندی چمدان برای یک سفر تفریحی صحبت می کنیم نه وسایل دوست داشتنی شما! ما درباره یک چمدان کوچک که قرار است در یک پرواز رفت و برگشت همراه شما باشد و در محفظه کابین بالای سرتان جای بگیرد یا چمدانی پر از وسایل که قبل از بستن درب آن می توانید بچه هایتان را رویش بنشانید صحبت می کنیم. احتیاجی نیست که داستان خطرات سنگین سفر کردن و تعرفه اضافه بار را برای شما تعریف کنیم اینطور نیست؟ اگر یکی از نقطه ضعف های شما برای سفر همین مورد است در ادامه با ما همراه باشید تا راه حلهایی را برای سبک سفر کردن به شما شرح دهیم.

برترین راه حل:

اول به سراغ سرچشمه اصلی می رویم: چمدان. چنانچه همواره در مسافرت ها مقدار بار شما در مرز اضافه بار تعریف شده به وسیله شرکت هوایی واقع شده است شاید ارزش آن را داشته باشد که یک چمدان سبک تر بخرید و جریمه اضافه بارها را برای خودتان پس انداز کنید. برای آشنایی با راه حل های بیشتر به مقاله بار و بنه مناسب سفر مراجعه کنید. کارهای داخل منزل را انجام دهید تا احتیاجی به بردن وسایل مربوط به کار در مسافرت نباشد. در صورتی که اخبار هواشناسی حاکی از آفتابی بودن هواست احتیاجی به بردن چتر نیست البته اگر هم با یک باران غیرمترقبه در مقصد سفرتان روبرو شدید می توانید آن را به سرعت پیدا و خریداری نمایید. با هتل تماس بگیرید تا از مقدار امکانات رفاهی اتاق آگاه شوید و امتیاز این کار همراه نبردن وسایلی مانند شامپو، صابون و سشوار است.

لباس هایی را همراه ببرید که کارکرد چند گانه برای شما داشته باشند؛ به طور مثال کفش سیاه رنگ هم برای بازدید از مکان های دیدنی مناسب است و هم برای صرف شام به مقدار کافی شیک و رسمی جلوه می کند و یا یک تیشرت را می توان با زیورآلات یا آکسسوری های متفاوت دو بار به تن کرد. اگر رنگ لباس های شما خنثی یا ناتعیین باشد به راحتی با سایر لباس ها قابل هماهنگی و ترکیب شدن است.

چمدان خود را از نظر سنگینی و سبکی جهت حمل آزمایش کنید. چمدان را با همه چیزهایی که قرار است به سفر ببرید پر نموده و سپس آن را به دست گرفته و اطراف منزل قدم بزنید. چنانچه پس از 500 متر راه رفتن دچار احساس تنگی نفس و کوفتگی عضلات شدید باید بدانید که وزن چمدان شما بیش از ظرفیت استاندارد است و ضروری است وسایلی که چندان ضروری نیستند از آن حذف شوند.

علامت هشداردهنده شماره 4: هراس پیش از سفر

آیا رخ داده است که شب قبل از سفر از هراس فراموش کردن برداشتن یک چیز مهم، خواب به چشمتان حرام شده باشد؟ یا حتی بدتر از آن، آیا پیش آمده که پس از رسیدن به مقصد بفهمید یک چیز خیلی مهم را از قلم انداخته اید و اکنون همراهتان نیست؟ هراس پیش از سفر غالبا نشانگر عدم آمادگی کافی شما برای رفتن به سفر است. برنامه ریزی و سازمان دهی و اختصاص زمان کافی برای انجام کار بسته بندی به شما برای کاستن از اضطراب پیش از سفر و آسودگی خاطر یاری زیادی خواهد نمود.

برترین راه حل:

بسته بندی وسایل را به یک روز یا یک ساعت قبل از سفر موکول نکنید! بلکه یک هفته پیش از سفر به تهیه فهرست وسایل لازم برای رفتن به مسافرت بپردازید. زود دست به کار شدن به شما این فرصت را می دهد تا چیزهای لازم را بخرید. تهیه چک فهرست و علامت زدن کنار هریک از آیتم های فراهم شده به شما برای به یاد سپردن وسایلی که امکان فراموش شدن دارند یاری می نماید.

برنامه سفر خود را مانند یک سفر ذهنی مرور کنید و همه ملزومات و تجهیزات مورد احتیاج برای فعالیت های روزانه را تعیین نمایید. هر آیتمی که داخل چمدان قرار می گیرد از فهرست خط بزنید. (حتی می توانید این فهرست را به هنگام سفر همراه داشته باشید تا به هنگام ترک اتاق هتل اطمینان حاصل کنید چیزی جا نگذاشته اید). در نهایت با به خاطر سپردن چند وسیله بسیار حیاتی مانند داروها و پاسپورت می توانید از مقدار نگرانی خود بسیار کم کنید چرا که بعضی وسایل در صورت فراموش شدن در هیچ جا قابل خریداری نیستند.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 اسفند 1400 بروزرسانی: 12 اسفند 1400 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1923

به "چهار مشکل در بسته بندی وسایل و راه چاره های آنها (بخش دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهار مشکل در بسته بندی وسایل و راه چاره های آنها (بخش دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید