کارهای ضروری برای داشتن ناخن های زیبا

به گزارش بازیکده، تا چه حد به مراقبت از ناخن و دستان خود اهمیت می دهید؟ آیا داشتن دستانی زیبا و ناخن های سالم دغدغه شماست؟ پس هیچ وقت از قلم نیاندازید که در نگهداری از ناخن ها مانیکور کردن تنها روش مراقبت نیست.

کارهای ضروری برای داشتن ناخن های زیبا

اگر می خواهید ناخن های زیبایی داشته باشید، باید هر روز کارهای نگهداری از ناخن را انجام دهید. مراقبت از ناخن، مو و پوست یک فرآیند ادامه دار و بدون توقف است و هیچ نقطه پایانی ندارد. شما باید سعی کنید در برنامه روزانه خود وقتی را برای این امور در نظر بگیرید. در این مطلب از خبرنگاران به موضوع مراقبت از ناخن برای زیبایی آن می پردازیم.

مراقبت از ناخن برای زیبایی آن

همواره ناخن های دست خود را خشک و تمیز نگه دارید

مسائل ناخن ها با وجود میکروب ها و باکتری ها، شروع می شوند. باید مطمئن شوید که هیچ فضایی برای پرورش آن ها مهیا نکنید. ناخن های خود را مرتب تمیز کنید و بعد از شستن دست مطمئن شوید که ناخن ها و دست خشک شده اند. این کار از تجمع باکتری و میکروب زیر ناخن ها جلوگیری می نماید. با این حال زیاده روی نکنید؛ اگر ناخن به مدت طولانی خیس شده و شسته شود، شکننده شده و شکاف می خورد. همچنین باید مطمئن شوید که پوست اطراف ناخن نیز همواره تمیز بوده و خشک نباشد.

پیشنهاد: برای تمیز کردن و مراقبت از ناخن ها و پوست اطراف آن ها، یک مقدار آب جوشیده به همراه نمک و یک مسواک تمیز را برداشته و ناخن زیر آن و اطراف را با دقت تمیز و در نهایت خشک کنید.

جویدن ناخن ها را متوقف کنید

جویدن ناخن آسیب بسیار زیادی به ناخن وارد می نماید. بزاق دهان نه تنها ناخن را زشت می نماید بلکه به دلیل اسیدی بودن، باعث شکنندگی آن نیز می شود. این اسید کوتیکول های ناخن را نابود می نماید. از طرفی دست شما به دلیل تماس با سطوح مختلف آلوده است، با قرار دادن آن در دهان باعث می شوید که آلودگی سطوح به دهان شما منتقل شود.

پیشنهاد: اگر عادت به جویدن ناخن دارید از رنگ ناخن های تلخ مزه و بدبو استفاده کنید. بو و مزه ناهنجار آن باعث ترک عادت می شود.

مراقب کوتیکول های ناخن باشید

کوتیکول ناخن بسیار ظریف بوده و به راحتی پاره می شود. مراقبت از کوتیکول ها خود بخش مهمی از فرآیند نگهداری از ناخن را شامل می شود. اگر ناخنتان شکسته و ریش ریش شده است سعی کنید به آرامی به شکلی که باعث درد و آسیب به کوتیکول ها نشود آن را کوتاه کنید. ناخن و کوتیکو ل ها را مرتب و مرطوب نگه دارید.

پیشنهاد: از روغن نارگیل و بادام استفاده کرده و به آرامی روی کوتیکول ها ماساژ دهید.

از مرطوب کننده مناسب پوست دست خود استفاده کنید

خشکی و پوسته پوسته شدن، فقط مختص پوست نیست. این اتفاق برای ناخن ها نیز رخ می دهد. ناخن ها ظریف هستند و به راحتی شکسته می شود سعی کنید تا آن ها را با یک مرطوب کننده آب رسانی کنید.

پیشنهاد: اکنون در بازار طیف وسیعی از مرطوب کننده ها و روغن های نگهداری کوتیکول ناخن وجود دارد اما باید با تحقیق و آزمون و خطا بهترین محصول سازگار با پوست و ناخن خود را پیدا کنید.

از top coat غافل نشوید

Top coat به ماندگاری رنگ ناخن کمک می کند؛ همچنین به ناخن شما درخشندگی داده و از خرد شدن آن ها جلوگیری می نماید. Top coat معمولا در رنگ های مختلف در بازار عرضه می شود. بسته به رنگی که دوست دارید می توانید از بین آن ها انتخاب کنید.

پیشنهاد مطالعه: همچنین می توانید مطلب موهای خود را با این روش های مجذوب کننده ببندید را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 10 مهر 1401 بروزرسانی: 10 مهر 1401 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 2093

به "کارهای ضروری برای داشتن ناخن های زیبا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارهای ضروری برای داشتن ناخن های زیبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید