10 جاذبه گردشگری متفاوت در توکیو

به گزارش بازیکده، آیا قبلا به توکیو مسافرت کرده اید و با جاذبه های این شهر آشنا هستید؟ آیا فکر می کنید خیابان های معروف توکیو مثل آکیهابارا و هاراجوکو را همچون کف دستتان می شناسید؟ در این صورت خوب است بدانید اماکن مهیج و پنهان دیگری نیز در قلب مرکز سرزمین آفتاب پیدا می شود که مطمئنا راجع به آن ها کمتر شنیده اید. پیشنهاد می کنیم در سفر پیش رو، تجربه بازدید از این مکان های جالب را در دفتر خاطرات زندگی تان ثبت کنید. ما در این مجال تصمیم گرفتیم تا 10 مورد از نقاط مجذوب کننده و کمتر شناخته شده توکیو را برای خوانندگان عزیز خبرنگاران معرفی کنیم. با ما همراه شوید.

10 جاذبه گردشگری متفاوت در توکیو

مقاله مرتبط:

  • کارهایی که باید در سفر به توکیو انجام داد
  • زیباترین چشم انداز ها پاییزی توکیو
  • 24 ساعت گردش لوکس در توکیو
  • سفر به پرجمعیت ترین مرکز صنعتی دنیا؛ توکیو

1. از ربات های غول پیکر توکیو و چشمه های آبگرم کم نظیر آن تماشا کنید

پارک یکی از پارک های آموزشی/تفریحی نمونه در مرکز ژاپن است که سریال انیمیشن معروف ژاپنی به نام در آن به نمایش درمی آید. در این پارک خوش چشم انداز طرفداران سریال های انیمیشنی، عروسک ها و دکورهای متنوعی را می بینند که با الهام از شخصیت های سریال ساخته شده اند. نمونه شاخص این دکورها یک ربات 18 متری است که جلوی پارک به بازتماشامایندگان خوشامد می گوید. این پارک زیبا که با فضایی تئاترگونه طراحی شده وسط مرکز خرید واقع شده است. مرکز خرید یاد شده با چشم انداز فروشگاهی و سیاحتی عجیبش مکانی ایدئال برای همه گردشگران و از جمله افرادی که به شخصیت های انیمیشنی علاقه ای ندارند، محسوب می شود. در این پارک شما چشم انداز ها چشمگیر زیادی را برای عکاسی و ثبت خاطرات سفر به توکیو خواهید یافت. به مجمع الجزایر اودایبا که رفتید، حتما به پارک آموزشی/تفریحی هم سری بزنید و یک آبتنی آرامش بخش را در یا چشمه آبگرم این مجموعه تجربه کنید. جهت پیشنهادی: مجمع الجزایر اودایبا از مرکز شهر توکیو به راحتی قابل دسترس است. شما می توانید از ایستگاه سوار قطار درون شهری شوید و در ایستگاه پیاده شوید؛ سپس با انتخاب خط متروی پرسرعت به ایستگاه بروید. جهت پیشنهادی دوم به این شکل است که با قطار از همان ایستگاه به ایستگاه بروید و از آنجا با سوارشدن به متروی پرسرعت به راحتی در ایستگاه پیاده شوید.

2. مجسمه های بزرگ بودا را تماشا کنید

مجسمه بزرگ بودا در شهر ساحلی کاماکورا به احتمال قوی معروف ترین دیبوتسو (تندیس بودا) در کشور ژاپن است. شما می توانید با یک سفر آسان یک روزه از توکیو به کاماکورا بروید و ضمن بازدید از مجسمه پرابهت بودا در اقلیم ساحلی این شهر کمی آب و هوا عوض کنید. اما به هر حال اگر دلتان نخواست از توکیو خارج شوید، دیبوتسوی دیگری هم در خود توکیو وجود دارد که می توانید از آن بازدید کنید. این مجسمه کمی کوچک تر از بودای کاماکورا است اما مطمئنا ارزش بازدید دارد. دیبوتسوی شهر توکیو گنجینه ای پنهان و کمتر شناخته شده است که در ناحیه و در حیاط معبد جورنجی واقع شده است. این مجسمه ابتدا در ناحیه ساخته شد و سپس در سال 1978 به مکان کنونی منتقل شد. علاوه بر این مجسمه مرتفع 13 متری، تعداد زیادی مجسمه عجیب دیگر هم در محوطه حیاط معبد دیده می شود. خوب است بدانید معبد جورنجی مکانی بسیار آرام است و فارغ از همهمه و هیاهوی مرکز شهر توکیو، محلی ایدئال برای سیاحت و تمرکز حواس برشمرده می شود. جهت پیشنهادی: ابتدا با مترو به ایستگاه بروید. سپس از مترو خارج شوید و در ایستگاه قطار برون شهری (خط داخلی -) سوار قطار شده و پس از طی جهت در ایستگاه پیاده شوید. در آنجا از خروجی شمالی ایستگاه که هم در زبان ژاپنی و هم در زبان انگلیسی به خروجی معروف شده است، خارج شوید. در این قسمت از جهت، فاصله شما تا معبد جورنجی به میزان 20 تا 30 دقیقه پیاده روی خواهد بود.

3. در موزه انگل شناسی توکیو با این موجودات بیشتر آشنا شوید

این موزه که به عنوان تنها موزه انگل شناسی در دنیا به ثبت رسیده است، در واقع عجیب ترین موزه توکیو محسوب می شود. وب سایت انگلیسی موزه انگل شناسی مگورو همواره میهمانان این موزه را تشویق می کند که هنگام بازدید بدون هیچ گونه ترس و تشویشی با گونه های مختلف انگل آشنا شوند و برای پی بردن به حقایقی جالب از دنیای اسرارآمیز انگل ها کمی بیشتر وقت بگذارند. این موزه آزمایشگاه بسیار مجهزی هم دارد که در سال 1953 تاسیس شد. هدف فعالیت این آزمایشگاه هیچ گاه ترویج نگرانی بین مردم نبوده، بلکه همواره با هدف آگاهی بخشی درباره زندگی انگل ها به فعالیتش ادامه داده است. موزه انگل شناسی توکیو در دو طبقه فعالیت می کند و درمجموع، با ارائه نگرشی کلی درباره زندگی انگل ها، چرخه حیات این موجودات شگفت انگیز را برای بازتماشامایندگان موشکافی می کند. در این موزه بیش از 300 گونه از انواع انگل ها در معرض نمایش قرار گرفته است که برای مثال، یک کرم نواری 8 متر و 80 سانتی متری از جالب ترین گونه های این موزه به شمار میرود. گفتنی است در فروشگاه این موزه نیز کالاهای جالب و متنوعی برای تهیه به عنوان کادو یا سوغاتی عرضه می شود. برای مثال، تی شرت های عجیب وغریبی که تصویر انواع انگل ها بر رویشان نقش بسته و دیگر اجناسی که به نحوی در ارتباط با مبحث انگل ها هستند در اینجا در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است. از ایستگاه قطار برون شهری تا موزه انگل شناسی راه زیادی نیست. برای رسیدن به این ایستگاه جهتهای زیادی وجود دارد. برای مثال شما می توانید از ایستگاه اصلی سوار قطار شوید و پس از توقف در ایستگاه خیلی راحت به موزه بروید

4. از دیوهای افسانه ای معبد قدیمی جین دایجی تماشا کنید

دوست دارید تصور مبارزه با دیوهای افسانه ای در توکیوی باستان به فکر تان خطور کند؟ اگر پاسخ تان مثبت است به معبد قدیمی جین دایجی سری بزنید. ابتدا با قطار به ایستگاه بیایید. پس از طی جهتی کوتاه به وسیله اتوبوس، شما خودتان را در گوشه ای از شهر و در یک معبد قدیمی خواهید یافت که حال و هوای دوره ادو (قرن 16 تا 18 میلادی) را در ژاپن برایتان به خوبی تداعی می کند. در گوشه و کنار خیابان های اطراف این معبد دکه های کوچک بومیان را می بینید که در آن ها شیرینی و غذاهای سنتی به فروش می رسد. معبد به رغم سادگی اش از حال و هوای معنوی خاصی برخوردار است و بدون شک بازدید از آن برایتان لذت بخش خواهد بود. (به ویژه اگر شما در سفرتان به ژاپن فقط در توکیو اقامت داشته اید و هنوز از شهرهای کیوتو و نارا بازدید نکرده اید). اگرچه انگیزه اصلی گردشگران برای بازدید از منطقه چوفو تماشا دیوهای افسانه ای یا همان ژاپنی هاست، با این حال، منطقه چوفو زمانی بسیار مشهور شد که یک سریال تلویزیونی هیجان انگیز در آن کلید خورد. سریال مورد نظر قصه زندگی همسر هنرمند مانگاکای ژاپنی را روایت می کرد و تا حد زیادی با استقبال شهفرایندان ژاپنی روبرو شد. یکی از کارگردانان معروف ژاپنی است که سریال مانگای معروف را با موفقیت در ژاپن کارگردانی کرده است. اگر تا به امروز از ژانر طنزآمیز مانگا چیز زیادی نشنیده اید، باز هم مطمئن باشید که هنگام بازدید از چوفو، ظاهر عجیب وغریب شخصیت های سریال های مانگا برایتان جالب خواهد بود. مغازه های کادو فروشی در این منطقه علاوه بر عرضه مجله های فکاهی سریال به زبان ژاپنی، اقلام دیگری مانند عروسک، جاسویچی و... هم می فروشند که همگی برگرفته از موضوع سریال یادشده هستند. به علاوه گردشگران می توانند کیک و شیرینی های خوشمزه ای که به شکل یوکای های معروف ژاپنی پخته شده است از این فروشگاه ها خریداری کنند.

5. از برادرخوانده آرام تر منطقه هاراجوکو بازدید کنید

گردشگرانی که قبلا از توکیو بازدید کرده اند، به خوبی می دانند که منطقه هاراجوکو مکان مختص فرهنگ جوانان و مدهای خیابانی است. اما برادرخوانده آرام تر هاراجوکو، یعنی منطقه تفریحی و تجاری شیموکی تازاوا، جزو مقاصد گردشگری کمابیش ناشناخته توکیو برشمرده می شود. همان طور که می دانید در تعطیلات آخر هفته خیل انبوه گردشگرانی که عاشق عکاسی هستند برای تفریح و ثبت لحظه های شاد در زندگی شان به منطقه هاراجوکو می آیند؛ اما منطقه شیموکی تازاوا پاتوق شهفرایندان و گردشگران ژاپنی است.خیابان های شیموکی تازاوا پر از مغازه هایی است که اجناس دست دوم می فروشند. شما در این مغازه ها هر چیزی که بخواهید، پیدا می کنید؛ از لباس و وسایل تزیینی گرفته تا لوازم صوتی و تصویری خاطره انگیزی که در دوره های قبل مورداستفاده بوده اند مثل صفحه گرامافون، تلویزیون های سیاه وسفید، رادیو، گوشی های تلفن قدیمی و... . اگر به میزان کافی وقت داشته باشید و همه چیز را خوب نگاه کنید، می توانید کلی خرید ارزان در این مغازه ها انجام دهید. در منطقه شیموکی تازاوا تفریحات دیگری هم به چشم می خورد. اجرای موسیقی زنده، سالن های تئاتر کوچک و کافه های جوان پسند که به تعداد زیاد در کوچه های باریک و خیابان های پیچ درپیچ منطقه به چشم می خورد جاذبه های گردشگری آن محسوب می شود. ایستگاه قطار شهری در خط واقع شده است. اگر شما در ایستگاه سوار قطار شوید به راحتی به این ایستگاه خواهید رسید.

6. از مکان نقش آفرینی ستاره های سینما و محل ضبط فیلم های سینمایی تماشا کنید

اگرچه بسیاری از فیلم هایی که ادعا می شود لوکیشن شان در توکیو بوده است در حقیقت جای دیگری ضبط شده اند، اما فیلم های معروفی هم هستند که بدون تردید در همین شهر تهیه شده اند. به احتمال قوی معروف ترین فیلمی که لوکیشن آن در مرکز ژاپن تهیه شده، فیلم سینمایی است که در سال 2003 به کارگردانی تولید شد. می توانید یک روز کامل از سفرتان را به بازدید از مکان هایی اختصاص دهید که بیل موری و اسکارلت جوهانسن، دو هنرپیشه معروف هالیوودی در فیلم گمشده در ترجمه در آن ها ایفای نقش کرده اند. بازدید از این مکان ها شامل هتل در منطقه شینجوکو و کافه و لوکیشن های متعددی در اطراف منطقه شینجوکو و شیبویا می شود. به شما اطمینان می دهیم که در چشم میزانای زیبای این دو منطقه لحظات خوشی را سپری خواهید کرد. اگر فرصت داشتید به کافه پرآوازه در منطقه شیبویا هم سری بزنید. این کافه یکی از لوکیشن های معروف فیلم گمشده در ترجمه بوده است. اگر بخواهیم از سایر لوکیشن های معروف این شهر نام ببریم، می توانیم به هتل اشاره کنیم که جیمز باند در فیلم سینمایی در آنجا نقش آفرینی کرد (محصول سال 1967). در منطقه شیبویا هم کافه جزو لوکیشن های فیلم سینمایی (محصول سال 2006) بوده است. همچنین بسیاری از بخش های دیگر توکیو در فیلم سینمایی (محصول سال 2008) به نمایش درآمد.

7. از پنکیک های خوشمزه ژاپنی حتما میل کنید

اگر در زمره افرادی هستید که شیرینی زیاد دوست دارند، پیشنهاد می کنیم حتما یک بار برای خوردن صبحانه بااشتهای زیاد سراغ کافه های بروید. منوی این کافه ها شامل پنکیک های خوشمزه ای است (نوعی کیک تابه ای پهن و سرخ شده) که با خامه و انواع میوه و طرح های جالب تزیین شده اند. اگر خواستید وعده کامل تری میل کنید، پیشنهاد ما این است که یکی از خوراک های خوشمزه پنکیک مانند پنکیک بیکن و پنیر یا پنکیک خوراک کاری (گوشت پرادویه گوساله) را سفارش دهید. البته کمی هم اشتهایتان را برای منوی دسر حفظ کنید، چون از وعده های دلچسب آن نمی توان چشم پوشی کرد. دسر این کافه شامل پنکیک شکلاتی با کارامل موز و پنکیک سه تایی با پنیر مخصوص و توت فرنگی است. کافه های به تعداد زیاد در منطقه هاراجوکو و محله کیچی جوجی وجود دارند و هر دو منطقه به ایستگاه مترو نزدیک هستند. پس از صرف یک صبحانه یا ناهار کامل در کافه های مطمئنا یک پیاده روی کوتاه تا رسیدن به ایستگاه مترو برایتان بسیار دلچسب خواهد بود.

8. به مجسمه های جیزو با دقت نگاه کنید

معبد زوجوجی که در نزدیکی برج توکیو واقع شده است، به خاطر مجسمه های جیزو درون محوطه اش معروفیت دارد. در آیین بودا جیزو به مثابه بوداسفی شناخته می شود که نگهبان بچه ها است؛ به ویژه آن دسته از بچه های که پیش از پدر و مادرشان از دنیا می فرایند.مجسمه های جیزو معمولا به دست پدر و مادرهای داغداری به معبد آورده می شود که آرزو دارند این تمثال مقدس از بچه هاشان در سفر به عالم مردگان محافظت کند. این مجسمه ها معمولا با لباس های رنگارنگ به ویژه کلاه و پیشبند بچه هاه پوشیده می شوند. اگرچه مجسمه جیزو در همه منطقه ها ژاپن دیده می شود اما این تعداد از مجسمه ها که در معبد زوجوجی وجود دارد به ندرت در منطقه ها دیگر قابل مشاهده است. مجسمه های این معبد با گل و فرفره های پلاستیکی تزیین شده و در چندین صف کنار هم چیده شده اند. با تماشای این چشم انداز احساس عجیبی به انسان دست می دهد. گویا قیام مجسمه های این معبد تا ابد ادامه خواهد یافت. اگرچه این قسمت از معبد زوجوجی مکانی غم انگیز تلقی می شود، اما وسایل تزیینی رنگارنگی که بر پیکر مجسمه های کوتاه قامت این مجموعه اضافه شده نمایی زیبا به آن بخشیده اند. فقط از قلم نیاندازید که هنگام بازدید از این معبد و مجسمه های جیزو نسبت به سایر بازتماشامایندگان رفتاری توام با احترام داشته باشید چون ممکن است برخی از آن ها داغدار باشند. در محوطه حیاط این معبد با مقبره توکوگاوا شوگانز یکی از آخرین حکمرانان حکومت فئودال ژاپن نیز روبه رو می شوید که برای گردشگران علاقه مند به تاریخ مکانی جالب خواهد بود. ایستگاه قطار شهری نزدیک ترین ایستگاه به معبد زوجوجی است که در خط اصلی واقع شده است. برج توکیو از درون معبد زوجوجی به خوبی دیده می شود و گردشگران می توانند برای بازدید پیاده به آنجا بفرایند.

9. بازدید رایگان از چشم انداز توکیو داشته باشید

معمولا بیشتر گردشگرانی که به شهر توکیو می آیند، برای تماشای چشم انداز بی نظیر از توکیو با اشتیاق زیادی سراغ برج توکیو (و برج درخت آسمانی) می فرایند. اما آیا می دانستید که شما می توانید چشم اندازی مشابه (و شاید هم زیباتر) از فراز این شهر را به رایگان مشاهده کنید؟ برج دو قلوی دولتی و متروپولیتن توکیو در منطقه شینجوکو یکی از بلندترین ساختمان های مرکز ژاپن است که عموم شهفرایندان و گردشگران می توانند از فراز طبقه چهل و پنجم آن چشم انداز شهر را به رایگان تماشا کنند. هر یک از این برج های دوقلو دارای یک عرشه مشاهده بسیار وسیع است که در ارتفاع 202 متری از سطح زمین قرار دارند. چنانچه شرایط جوی مساعد باشد، کوه فوجی از فراز برج دولتی و متروپولیتن توکیو قابل مشاهده است. اگر تماشای این کوه باشکوه برایتان خیلی اهمیت دارد، پیشنهاد می کنیم صبح زود سراغ برج بیایید. با توجه به این که در ساعت های اولیه روز مه و غبار کمتری در هوا وجود دارد، چشم انداز ایده آلی از شهر توکیو و کوه فوجی از فراز برج قابل مشاهده است. درون این برج یک مغازه کادو فروشی وجود دارد که مکان مناسبی برای خرید کارت پستال و سوغاتی های ارزان قیمت مثل اتوماتیک، اسباب بازی و... است. گفتنی است بنگاه های گردشگری شهر توکیو هم تور بازدید از این برج معروف را به سه زبان انگلیسی، چینی و کره ای برگزار می کنند و گردشگران در صورت تمایل می توانند در این تورها شرکت کنند. اما اگر در صورت امکان بتوانید به تنهایی از این برج تماشا کنید، زیبایی چشم انداز آن را بهتر درک خواهید کرد. از قلم نیاندازید که دوربین عکاسی تان را حتما به همراه بیاورید. فاصله ایستگاه قطار درون شهری تا برج دوقلوی دولتی و متروپولیتن توکیو فقط به میزان یک پیاده روی کوتاه است.

10. به خیابان شهر آشپزی بروید و در پی اشباح خیالی آب بگردید

خیابان کاپاباشی که با نام در میان ژاپنی ها معروفیت دارد، برای دو چیز بسیار معروف شده است: اول برای وسایل و تجهیزات آشپزخانه و در وهله دوم، به خاطر اشباح خیالی آب در ژاپن. این خیابان عجیب به رغم آن که در میان گردشگران داخلی و خارجی محبوبیت زیادی دارد، اما به ندرت نامش در میان 10 جاذبه گردشگری برتر در توکیو دیده می شود. بیشتر بازتماشامایندگان این خیابان حتما از وسایل آشپزخانه مرغوب آن مانند چاقو و ظروف سفالی و پلاستیکی به عنوان هدیه و سوغات خریداری می کنند. در این منطقه، یا همان شبح آب که ژاپنی ها آن را مایه شگون و خوش اقبالی می خوانند، بسیار مورد اقبال مردم است. شما می توانید مجسمه های این موجود افسانه ای را به وفور در فروشگاه های این خیابان مشاهده کنید. در یکی از خیابان های فرعی منشعب از خیابان کاپاباشی، معبدی کوچک به نام معبد سوگنجی وجود دارد که مردم عمدتا آن را با نام می شناسند. اگرچه این معبد درمجموع یک بنای معمولی محسوب می شود و جاذبه خاصی ندارد، اما در محوطه حیاط معبد دو مجسمه کوچک و کمی غیرعادی از کاپا دیده می شود که مطمئنا ارزش بازدید دارند. برای بازدید از خیابان کاپاباشی باز هم بهتر است قطار درون شهری را انتخاب کنید. در این صورت، در هر یک از ایستگاه های قطار یا که پیاده شوید تا خیابان کاپاباشی فاصله چندانی نخواهید داشت. امیدواریم این گفتار برای خوانندگان عزیز خبرنگاران مفید واقع شده باشد. منبع: Wanderlust

منبع: کجارو
انتشار: 13 بهمن 1400 بروزرسانی: 13 بهمن 1400 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1890

به "10 جاذبه گردشگری متفاوت در توکیو" امتیاز دهید

1 کاربر به "10 جاذبه گردشگری متفاوت در توکیو" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 جاذبه گردشگری متفاوت در توکیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید