تور فیلیپین: 7 غذای فیلیپینی که تا به حال چیزی از آن ها نشنیده اید!

به گزارش بازیکده، غذاهای فیلیپین

در صد سال اخیر غذاهای فیلیپینی هم خوشمزه تر شده اند و هم باکیفیت تر! در غذاهای این سرزمین از کشورهای اطراف مثل چین و مالزی و همینطور اسپانیا تاثیر گرفته شده است پس نقش همه این کشورها و فرهنگ ها را در غذاهای فیلیپینی به خوبی احساس می کنید. فرقی نمی کند که به کدام شهرهای کشور می روید در همه جا برای تهیه غذا از مواد اولیه تازه ای استفاده می گردد که با ادویه ها و سبزیجات ترکیب شده اند و طعم ها و مزه های غیر منتظره ای را به وجود آورده اند. در همه غذاهای فیلیپینی به این نکته توجه شده تا بین شیرینی، شوری و ترشی توازن وجود داشته باشد تا غذاها خوشمزه گردد. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا با خوشمزه ترین غذاهای فیلیپینی آشنا شوید.

تور فیلیپین: 7 غذای فیلیپینی که تا به حال چیزی از آن ها نشنیده اید!

برای دیدن زیباترین کشور جنوبی شرقی آسیا با تور فیلیپین همراه باشید. و از مانیل شهری زیبا در فیلیپین دیدن کنید.

1- چامپورادو (Champorado)

چامپورادو در واقع یک جور پودینگ برنج شیرین است که با پودر کاکائو و یا حتی قهوه طعم دار می گردد. خیلی از مردم فیلیپین دوست دارند تا این غذای خوشمزه را برای صبحانه بخورند چون هم طرز پخت راحتی دارد و هم مقوی و انرژی زا است. برای درست کردن این غذا، برنج پخته را با پودر کاکائو مخلوط می نمایند و بعد به آن شیر و شکر اضافه می نمایند تا شیرین گردد. این غذا را معمولا با ماهی خشک و شور می خورند تا ترکیب شوری و شیرینی طعم فوق العاده ای را به وجود بیاورد.

2- چیچارون (Chicharon)

به هر جای فیلیپین که بروید این اسنک خوشمزه را در غذاخوری ها پیدا می کنید چون طرز پخت راحتی دارد و پرطرفدار است. برای درست کردن این غذا پوست مرغ را به شکل های جالب درمی آوردند و آن را کاملا در روغن سرخ می نمایند. این غذا تنوع زیادی دارد؛ برخی وقت ها به آن گوشت اضافه می نمایند و گاهی هم به جای پوست مرغ از پوست دیگر حیوان ها استفاده می نمایند. فیلیپینی ها این غذا را یا به تنهایی می خوردند و یا با سرکه و ادویه طعم دار می نمایند.

3- لومپیا (Lumpia)

معمولا در فیلیپین هر کسی هوس اسنک کند اول از همه به یاد لومپیا می افتد چون هم خوشمزه است و هم نسبتا مقرون به صرفه. لومپیا یک جور اسپرینگ رول گوشت و سبزیجات است و در آن از سبزیجاتی مثل هویج و ریشه بامبو استفاده می گردد. با اینکه این غذا اولین بار در چین اختراع شده اما مهاجران و مسافران چینی آن را به فیلیپین آوردند. لومپیا انواع مختلفی دارد اما پرطرفدارترین نوع آن lumpiang prito است که آنقدر در روغن سرخ می گردد تا به شکل ترد و شنماینده در بیاید. این غذا مخصوص جشن ها و مهمانی هاست و در کنار دیگر غذاها به عنوان یک اسنک سبک میل می گردد. اگر غذاهای شیرین را دوست داشته باشید یک نوع از این اسنک نامش turon است که با موز پر می گردد.

4- امپانادا (Empanadas)

در غرب سواحل جزیره لوزون استانی به نام Ilocos است که امپانادا های خوشمزه ای دارد. این استان زمانی مستعمره اسپانیا بوده برای همین در معماری و در غذاهایش از این کشور تاثیر زیادی گرفته است. این غذا شبیه امپاناداهای اسپانیایی و مکزیکی است با این تفاوت که خمیرش از آرد گندم یا ذرت نیست بلکه از آرد برنج است. در این استان این غذا دو نوع مختلف دارد اما در هر دوی آن ها از فلفل، سبزیجات، تخم مرغ و بیشتر وقت ها سوسیس های تند استفاده می گردد.

5- سیناگانگ (Sinigang)

اگر بدانید این سوپ خوشمزه چقدر در سراسر فیلیپین محبوب است در اولین فرصت به یک رستوران می روید و یک کاسه از این غذا را سفارش می دهید چون خوردن این سوپ مخصوصا در روزهای بارانی فیلیپین خیلی می چسبد. برای درست کردن این سوپ از گوشت های متنوعی استفاده می گردد گاهی گوشت مرغ و گاهی هم ماهی و یا گوشت گاو! اما نکته مهم این است که این گوشت حتما باید با خوراکی هایی مثل تمبر هندی و یا پرتغال زیتونی ترش ترش گردد.

6- آروز کالدو (Arroz Caldo)

این غذا حالتان را خوب می نماید، در فیلیپین اگر احساس می کنید که حالتان چندان خوب نیست یک کاسه آروز کالدو داغ همان چیزی است که دکتر برایتان تجویز می نماید. در این غذا برنج را آنقدر می پزند تا حالت خمیری پیدا نمایند بعد به آن آب مرغ اضافه می نمایند. برای اینکه پروتئین غذا کامل تر گردد تخم مرغ آب پز و تکه های گوشت را هم به آن اضافه می نمایند. حتما می توانید حدس بزنید که در آخر هم کمی آبلیمو به غذا ریخته می گردد چون هیچ غذای فیلیپینی بدون طعم ترش کامل نمی گردد!

7- پانکیت کانتون (Pancit Canton)

غذای نودلی از نوع فیلیپینی! در فرهنگ غذایی فیلیپینی غذاهای نودلی زیادی هست و یکی از جالب ترین و خوشمزه ترین آن ها پانکیت کانتون است که از انواع مختلفی از گوشت ها مثل سویس های فیلیپینی درست می گردد. برای پختن این غذا انواع مختلفی از گوشت ها و سبزیجات در ماهی تابه ای بزرگ سرخ می شوند و بعد به آن ها سس و نودل اضافه می گردد. مثل بیشتر غذاهای فیلیپینی در آخر بر روی این غذا هم آبلیمو اضافه می گردد تا طعم ترش و خوشمزه ای به خود بگیرد. این غذا را می توانید یا در رستوران ها و یا در غرفه های نودل فروشی کنار خیابان ها پیدا کنید.

منبع: travelversed.co

منبع: الی گشت
انتشار: 22 بهمن 1400 بروزرسانی: 22 بهمن 1400 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1900

به "تور فیلیپین: 7 غذای فیلیپینی که تا به حال چیزی از آن ها نشنیده اید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فیلیپین: 7 غذای فیلیپینی که تا به حال چیزی از آن ها نشنیده اید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید