8 کتاب که باعث می شوند از زندگی لذت ببرید

به گزارش بازیکده، همه ما می دانیم که همه گیری ویروس کرونا، باعث نااطمینانی ها در خصوص آینده کاری ، شرایط نابسامان سلامت جسمی و روحی شده است اما بهترین راه چاره در این مواقع چیست؟ طبیعتا نمی خواهیم با لحنی نصیحت گونه بگویم که بهترین راه چاره کتاب خوانی است اما می توانیم با اطمینان بگوییم بهترین راه چاره، تغییر عادت و رفتارهای شخصی است که یکی از همین تغییرات می تواند کتاب خواندن باشد. مخصوصا وقتی برخی از ما همچنان در خانه مجبور به قرنطینه هستیم و فعالیت چندانی نداریم؛ طبیعی است که احتمال آن که کرونا به سراغمان بیاید کم است، اما به مرور زمان حتما احساس ناامیدی و پوچی به سراغمان می آید. چرا که دیگر از قرارهای محبت آمیز در پاتوق های جذاب، دورهمی های خانوادگی و حتی رفتن به سینما و کنسرت خبری نیست.

8 کتاب که باعث می شوند از زندگی لذت ببرید

فیدیبو از هفتم مهرماه با به راه انداختن یک کمپین هیجان انگیز با نام خوش حال با کتاب در سه مرحله؛ بیش از 100 عنوان کتاب را با موضوع های مختلف و با در نظر دریافت سلیقه های متفاوت معرفی نموده است که این کتاب ها با تخفیف 70 درصد به خوانندگان ارائه شده اند. این کمپین تا شانزدهم مهرماه ادامه دارد. بنابراین اگر کتاب خواندن برایت سخت شده، اگر در انتخاب کتاب مشکل داری، یا حتی اگر در روزهای سخت کرونا و انتشار اخبار بد، حوصله ات حسابی سر رفته و دچار افسردگی شدی، فیدیبو برایت کلی پیشنهادهای هیجان انگیز دارد.

همه این مطالب را گفتم تا بگویم از زندگی لذت ببر نام اولین مرحله از کمپین خوش حال با کتاب فیدیبو است. فیدیبو در این مرحله با درک از شرایط روزهای کرونایی و انتشار اخبار بد، با دقت کتاب های روانشناسی و انگیزشی را انتخاب نموده و به ما گوشزد می نماید که زندگی فقط یک بار است پس از زندگی لذت ببر و نگذار غول افسردگی یا حتی تنبلی به سراغت بیاید و بر تو غلبه کند. پس چه بهتر که این فرصت عالی را از دست ندهیم و با این کمپین همراه شویم. ما هم برای شناخت بیشتر شما بخشی از کتاب های پیشنهادی کمپین از زندگی لذت ببر را انتخاب و معرفی نموده ایم. نباید فراموش کنید که کتاب خوانی یکی از راه چاره های کاهش استرس در این روزهای پراسترس است پس این فرصت استثنایی را از 7 تا 16 مهر ماه از دست ندهید.

1. تمرین نیروی حال

کتاب تمرین نیروی حال؛ نوشته اکهارت تول یکی از پیشنهادهای فیدیبو در این روزهای سخت کرونایی و در کمپین خوش حال با کتاب است. فاطمه مشایخی این کتاب را به فارسی ترجمه نموده و فایل صوتی آن با صدای گرم و دلنشین نیما رئیسی در فیدیبو قابل دسترسی است.

این کتاب یکی از پرفروش ترین کتاب های اکهارت تول شناخته شده است، تول را به عنوان معلم معنوی می شناسند که با کتاب هایش بخشش و مراقبه را آموزش می دهد و زندگی در لحظه حال را به همه توصیه می نماید. کتاب تمرین نیروی حال شامل تمریناتی است برای بهبود اکسیری به نام نیروی حال و زندگی در لحظه. نویسنده در این کتاب با ارائه راهکارها و مراقبه هایی خواننده را برای خلاصی از دردها، رنج ها و تمامی الگوهای رفتاری کهن و منفی، آماده می نماید.

باید گفت که اکهارت تول، نویسنده این اثر زندگی تقریبا عجیبی دارد. او تا پیش از 29 سالگی دچار افسردگی بود. خودش در این زمینه گفته است که اتفاقی زندگی او را دگرگون نموده است، پس از این تحول، آرامش و شادی وجود او را فراگرفته است. او پس از این تغییر به آمریکای شمالی مهاجرت کرد و تبدیل به یک معلم معنوی شد که زندگی خیلی ها را با کتاب هایش تغییر داد. وی هم اکنون شهروند کانادا است و از معروف ترین معلم های معنوی این کشور نیز به شمار می آید.

در بخشی از کتاب تمرین نیروی حال می خوانیم:

2. شدن

میشل اوباما، همسر باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا و نخستین بانوی اول آمریکایی آفریقایی تبار در تاریخ ایالات متحده آمریکا است. او در سال 2018 تصمیم گرفت، بیوگرافی و خاطراتش را در کتابی با عنوان شدن به چاپ برساند. او در این کتاب برای علاقه مندانش توضیح می دهد که چطور از یک زندگی سخت به بانوی اول آمریکا رسیده است. کتاب شدن که توسط انتشارات پنگوئن منتشر شد شامل قراردادی 65 میلیون دلاری بود که به میشل و باراک اوباما پرداخت شده است. این کتاب در هفته اول انتشارش به فروش چشمگیری رسید که این امر نشان از توجه و علاقه به زندگی شخصی میشل اوباما داشت. زنی که بسیاری او را به عنوان پیروز ترین و فعال ترین بانوی اول آمریکا می دانند.

میشل اوباما، متولد 17 ژانویه 1964 در شیکاگو، وکیل و نویسنده آمریکایی است که به مدت هشت سال بانوی اول ایلات متحده آمریکا بود. او در سن 28 سالگی با باراک اوباما ازدواج کرد. میشل و باراک اوباما از ازدواج خود دو دختر دارند.

میشل اوباما با استفاده از شیوهای روایی و عمیق خواننده را به دنیای خود دعوت می نماید. وی در این کتاب زندگی نامه اش را به سه بخش becoming me becoming us becoming more تقسیم می نماید که مراحل زندگی خود از کودکی و گذراندن مراحل تحصیلی، آشنا شدن با باراک اوباما و در آخر هم بانوی اول آمریکا شدن را بازگو می نماید.

در بخشی از کتاب شدن می خوانیم:

  • پرفروش ترین کتاب های فیدیبو در هفته ای که گذشت

3. انسان در جستجوی معنی

کتاب انسان در جستجوی معنی با عنوان اصلی Mans search for meaning که اولین بار در سال 1946 چاپ شد؛ اثر دکتر ویکتور فرانکل است. این کتاب جزء پیشنهادهای کمپین خوش حال با کتاب فیدیبو است. دکتر فرانکل در این کتاب از تجربه ای صحبت می نماید که منجر به کشف لوگوتراپی شد. اما لوگوتراپی چیست؟!

باید گفت که لوگوتراپی در مقایسه با روان کاوی روشی است که کمتر به گذشته افراد توجه دارد و به درون نگری هم بهای چندانی نمی دهد، بلکه در مقابل توجه بیشتری به آینده، وظیفه، مسئولیت و معنی و هدف دارد که بیمار باید زندگی آینده خود را صرف آن کند.

ویکتور فرانکل، پزشک روانشناسی است که زندگی پر فراز و نشیبی داشته است او مدتی در اردوگاه های کار اجباری یا همان کمپین های مرگ متعلق به نازی ها اسیر بوده است. فرانکل در بین سال های 1942 تا 1945 در چهار کمپ مختلف از جمله آشویتز به کار گرفته شد، در حالی که پدر و مادر، برادر و همسرِ حامله اش در این اردوگاه ها جان باختند. وی در این کتاب ماجرای این دوره از زندگی اش را روایت می نماید. البته هدف او از این کار تنها بازگویی خاطرات و یا توصیف رنج های تحمیلی نبوده است، بلکه بیشتر به جهت تحلیل و آنالیز موضوعات مربوط به مسائل روحی افرادی است که تجربه حضور در این اردوگاه ها را داشته اند این خاطرات را نوشته است. او با ارائه نتایج این تحلیل هاست که به دانش لوگوتراپی یا همان معنادرمانی رسیده است. این کتاب تاثرگذار تا زمان مرگ فرانکل در سال 1997 به فروشی بالغ بر 10 میلیون نسخه دست یافت و به 24 زبان ترجمه شد.

در بخشی از کتاب می خوانیم:

4. جستارهایی در باب عشق

کتاب جستارهایی در باب عشق با عنوان اصلی Essays in love به چاپ رسیده که اثر شناخته شده آلن دوباتن است که با نگاهی فلسفی موضوع عشق را از زوایای مختلف مورد آنالیز قرار می دهد.

کتاب در خصوص دو مسافر است که به طور اتفاقی با هم در هواپیما آشنا می شوند و مورد توجه یکدیگر قرار می گیرند تا آن جا که پس از خاتمه پرواز، قرار دیداری می گذارند و پس از مدتی با هم دیدار می نمایند. این دیدار آنها سرآغاز رابطه ای عاشقانه می گردد. اما رابطه عاشقانه این دو مانند فیلم ها و داستان های رمانتیک پیش نمی رود و با فراز و نشیب های فروان در آخر به جدایی می انجامد و مرد را به کام افسردگی فرو می برد .

اما هدف نویسنده از بازگو کردن این داستان تلخ چیست؟ دوباتن با شیوه خاص خود در آنالیز و تحلیل موضوعات در نتیجه نگارش، در این رمان فلسفی و عاشقانه سعی دارد در قالب داستان به آنالیز شکل گیری و خاتمه عمر رابطه های کوتاه مدت بپردازد. بنابراین جستارهایی در باب عشق را نمی توان صرفا یک رمان عاشقانه دانست بلکه کتاب هدایت است که عشق و در نتیجه آن رابطه را آنالیز و علل وقوع شکست های ناشی از عدم شناخت و درک متقابل طرفین از یکدیگر را به خوبی به خواننده عرضه می نماید.

آلن دوباتن، متولد 20 دسامبر 1969، نویسنده سوییسی،انگلیسی است. دوباتن در زوریخ متولد شد اما پدرش که در مصر متولد شده بود، به سوییس مهاجرت کرد و از موسسان یک شرکت سرمایه گذاری شد و بعد از آن، ثروت هنگفتی به دست آورد. او یک خواهر دارد و دوازده سال اول زندگی اش را در سوییس گذرانده است. دوباتن برای تحصیل به مدرسه ای شبانه روزی در آکسفورد فرستاده شد و زبان انگلیسی را آموخت. او در رشته های تاریخ و فلسفه تحصیل کرد و مقطع دکتری را در رشته فلسفه فرانسه در دانشگاه هاروارد آغاز کرد اما به خاطر نوشتن کتاب های فلسفی به زبان ساده، آن را نیمه کاره رها کرد.

در قسمتی از کتاب می خوانیم:

  • خالکوب آشویتس کتاب پرفروش هفته فیدیبو؛ داستانی از جنگ دنیای دوم

5. نیمه تاریک وجود

کتاب صوتی نیمه تاریک وجود نوشته دبی فورد است و نسخه الکترونیک و صوتی آن جزء پیشنهادهای کمپین خوش حال با کتاب فیدیبو است. این کتاب شما را با تمام لایه های پنهان درونتان آشنا می نماید و به بهترین خودتان تبدیل می نماید. در واقع دبی فورد مطالبش را در زمینه خودشناسی و خودسازی بیان نموده است. خواندن و انجام تمرین های این کتاب برای کسانی که در دام افسردگی و شکست های پی در پی دست و پا می زنند، راه گشاست و چشم اندازی از دنیا بی کران درون را پیش چشم آن ها می گستراند.

این اثر از زمان انتشارش تا به امروز یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین کتاب ها در سرتاسر دنیا بوده و به 19 زبان نیز ترجمه شده است. همچنین این کتاب صوتی در دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی برجسته ی دنیا تدریس می گردد و کلیه مشاوران، روانشناسان و روانکاوان مطرح نیز خواندن یا شنیدن آن را توصیه نموده اند.

دبی فورد یک متخصص بین المللی شناخته شده در زمینه تحول شخصیتی بود. او نویسنده 9 کتاب پرفروش است. کتاب های دبی فورد، با ترکیب مطالعه و عمل به روانشناختی معنوی و مدرن، در بیش از 1 میلیون نسخه فروخته شده و به 32 زبان ترجمه شده است.

در بخشی از کتاب می خوانیم:

6. بسه دیگه گند نزن!

کتاب بسه دیگه گند نزن! خودتو نابود نکن! زندگیتو پس بگیر! نوشته گری جان بیشاپ است که نخستین بار در سال 2018 به چاپ رسید و با ترجمه فارسی صدیقه حسینی، ملیکا رفیعی در ایران منتشر شده است.

نویسنده در این کتاب کوشش می نماید تا به ما بفهماند که چگونه باید رفتارهای خودتخریب گرانه را متوقف سازیم تا به هر آن چه در زندگی می خواهید برسید.

گری جان بیشاپ به ما یاری می نماید با ساز و کار روانشناختی مان آشنا شویم تا بتوانیم یاد بگیریم چطور تفکرات و رفتارهای منفی را قبل از این که به سراغمان آیند، متوقف کنیم.

مثلا اگر در زندگی پیشرفت ننموده اید و در جا زده اید، یا اگر قادر نیستید شریک زندگی خود را پیدا کنید، اگر نمی توانید پول پس انداز کنید و اگر برای هر کار مثبت دست روی دست می گذارید این کتاب می تواند یاری تان کند تا بلند شوید و کاری بکنید.

گری جان بیشاپ، نویسنده ا اسکاتلندی و سخنران انگیزشی و متخصص علوم خودپروری است. بیشاپ در گلاسگو متولد شد. او خیلی زود به مباحث خودپروری و تدریس آن ها علاقه مند شد و در این زمینه به فعالیت پرداخت. بیشاپ اکنون یکی از شناخته شده ترین مربیان خودپروری در اروپا است.

در بخشی از کتاب می خوانیم:

7. بخور، عبادت کن، عشق بورز

کتاب بخور، عبادت کن، عشق بورز اولین بار تحت عنوان غذا بخورید، دعا کنید، دوست بدارید: یک زن در جستجوی همه چیز و پس از آن با عناوین دیگر در سال های مختلف منتشر شده است و برای حدود 4 سال، به طور مستمر در فهرست پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز قرار داشت.

این کتاب معروف ترین اثر الیزابت گیلبرت نویسنده مشهورآمریکایی است که داستان آن را با الهام از زندگی خودش نوشته است. او پس از جدایی از همسرش سفر به دور دنیا را تجربه نموده بود. او در این کتاب نشان می دهد که چگونه این شرایط سخت را پشت سر گذاشت و توانست سه جنبه از حقیقت خود را در برابر سه فرهنگ و پیشینه متفاوت در کشورهایی مثل ایتالیا، هند و اندونزی کشف کند.

مجله تایمز، الیزابت گیلبرت Elizabeth Gilbert را در لیست صد انسان برتر و تاثیرگذار قرن معرفی نموده است. الیزابت م. گیلبرت نویسنده رمان و داستان کوتاه و مقاله نویس سرشناس آمریکایی است. او در سال 2006 کتاب بخور، عبادت کن، عشق بورز را به چاپ رساند و به شهرت دنیای رسید. این کتاب از دسامبر سال 2010 به مدت 199 هفته در لیست پرفروش های نیویورک تایمز نهاده شد و همچنین در همین سال یک فیلم سینمایی معروف بر اساس این کتاب با بازیگرانی چون جولیا رابرتز و خاویر باردم ساخته شد.

در بخشی از کتاب می خوانیم:

8. هنر ظریف بی خیالی

هنر ظریف بی خیالی نوشته مارک منسون، نویسنده آمریکایی است که عنوان پرفروش ترین کتاب نیویورک تایمز را به خود اختصاص داده است و در یک سال بیش از سه میلیون نسخه از آن به فروش رسیده و به بیش از 25 زبان دنیا ترجمه شده است. این کتاب یکی از پیشنهادهای کمپین خوش حال با کتاب فیدیبو است.

نکته اصلی و اساسی مطرح شده در این کتاب، همان طور که از نامش پیدا است؛ هنر اهمیت ندادن و بی خیال بودن نسبت به مسائل و موضوعاتی است که تأثیر مهمی در زندگی ما ندارند و باید برای داشتن یک زندگی خوب توجهی به آن ها نداشت. البته به نظر این کار خیلی هم آسان نمی آید اما منسون، ایده های مفید خود را با روشی خاص مطرح نموده است که باعث می گردد خواننده بعد از آغاز به خواندن این کتاب، نتواند آن را زمین بگذارد. همه فصل های این کتاب از جذابیت زیادی برخوردار هستند و نکات آموزنده و کاربردی زیادی دارند.

مارک منسن در 25 سالگی و زمانی که دانشجوی دانشگاه بوستون بود کار وبلاگ نویسی را آغاز کرد. منسن نویسنده، وبلاگ نویس و کارآفرین آمریکایی است. او در وبلاگش، خودش را این طور معرفی می نماید: از نظر برخی مردم، من یک احمق هستم، اما افراد زیادی هم معتقدند که من زندگی آنها را نجات داده ام!

در بخشی از کتاب می خوانیم:

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 آبان 1399 بروزرسانی: 13 آبان 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1164

به "8 کتاب که باعث می شوند از زندگی لذت ببرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 کتاب که باعث می شوند از زندگی لذت ببرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید