آداب و رسوم اصیل کهگیلویه و بویراحمد به گردشگران معرفی گردد

به گزارش بازیکده، خبرنگاران: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال به سال میزان مسافرت های نوروزی در کشور و این استان روبه افزایش است و باید بیش از پیش این سفرها قانون مند شده و پیش بینی های لازم لحاظ گردد.

آداب و رسوم اصیل کهگیلویه و بویراحمد به گردشگران معرفی گردد

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران از یاسوج، پژمان نیک اقبال صبح امروز در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر کهگیلویه و بویراحمد گفت: عید نوروز جزو اعیاد باستانی ملت ایران بوده و ریشه در فرهنگ غنی ایرانیان دارد و دید و بازدید و صله رحم از مهمترین آداب و رسوم رایج در این ایام است.

وی با اشاره به ضرورت تاکید بر معرفی آداب و رسوم اصیل استان به گردشگران، اضافه کرد: سفرهای نوروزی و بحث گردشگری باید در این استان فرهنگ،سازی، ضابطه مند و بر اساس معیار تعیین باشد.

نیک اقبال مطرح کرد: با توجه به تقارن ایام نوروز با ایام دوم فاطمیه از دوم تا ششم فروردین باید حرمت این ایام حفظ گردد و برنامه های فرهنگی متناسب با این ایام اجرا گردد.

وی گفت: باید با حساسیت و جدیت بیشتری اسکان های اقامت آماده سازی گردد زیرا با توجه به گزارش های اداره هواشناسی استان احتمال بارندگی در ایام نوروز وجود دارد و لازم است پیش بینی های لازم برای اسکان اضطراری در سالن های ورزشی، حسینیه ها و مساجد انجام گردد.

نیک اقبال با تاکید بر اینکه مسائل و کمبودهای موجود در مناطق دیدنی و گردشگرپذیر این استان باید در کمترین زمان ممکن توسط دستگاه های اجرایی متولی برطرف گردد، گفت: بعضی دستگاه های فرهنگی، خدماتی و اجرایی این استان در آغاز آغاز خدمات به مسافران نوروری با عزم پایدار اقدام به ارایه خدمات مطلوب بویژه در حوزه اطلاع رسانی و تبلیغات می نمایند در حالی در میانه راه و در روزهای پایانی از ارایه خدمات و اطلاع رسانی به مسافران کوتاهی می گردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: باید از هم اکنون اقدامات و تمهیدات لازم برای برطرف موانع، معضلات و کمبودها در شهرهای مختلف و مناطق طبیعی و گردشگری استان از سوی دستگاه های مرتبط انجام گردد.

نیک اقبالی توضیح داد: هرگونه حفاری و کنده کاری از سوی دستگاه های خدمات از تاریخ 15 اسفند سال جاری تا 17 فروردین سال 94 در شهرهای مختلف استان ممنوع است.

وی با اشاره به مشکل نبود آنتن دهی مناسب در بعضی محورهای ارتباطی در استان بویژه محور یاسوج - بابامیدان از مسئولان شرکت مخابرات و فناوری اطلاعات نسبت به برطرف این مشکل تاکید نمود.

ج

منبع: تسنیم
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 634

به "آداب و رسوم اصیل کهگیلویه و بویراحمد به گردشگران معرفی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آداب و رسوم اصیل کهگیلویه و بویراحمد به گردشگران معرفی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید