آشنایی با جاذبه های گردشگری ارمنستان

به گزارش بازیکده، کلیسای تاتو، معبد گارنی، میدان جمهوری و... از جاذبه های گردشگری ارمنستان بشمار می فرایند. با جاذبه های گردشگری ارمنستان بیشتر آشنا شوید.

آشنایی با جاذبه های گردشگری ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

اگر مقصد تعطیلات بعدیتان ارمنستان است لحظه ای درنگ نکنید زیرا ارمنستان کشور فوق العاده زیبا و تاریخی بوده که قبلا بخشی از جمهوری شوروی محسوب می شده است. مناطق گردشگری دست نخورده و طبیعیت بکر در این کشور به وفور یافت می شود اما مکان های تاریخی زیادی هم وجود دارد که قدمت تاریخی بالایی دارند. در این مطلب به معرفی محبوب ترین جاذبه های گردشگری ارمنستان پرداخته خواهد شد.

کلیسای تاتو (Tatev)

در استان سیونیک کلیسای Tatev واقع شده است. این کلیسا بین سال های 906 - 805 میلادی مانند یک قلعه دفاعی ساخته شده است. کلیسا تاتو بر روی لبه یک صخره قرار گرفته است و دیدن مناظر زیبا و رودخانه زیر دست و چشم انداز عالی جای تعجب ندارد. تکنیک های معماری استفاده شده در این بنا هم اکنون نیز استفاده می شود. برج بلند استوانه ای، پنجره های باریک و دیوارهای بلند اطراف کلیسا بر زیبایی آن افزوده است.

این کلیسا در زمان اوج خود مراسمات مذهبی را با 1000 راهب برگذار می نموده است. اما در زمان حال از تعداد این راهبان به طور قابل توجهی کاسته شده است. با این وجود کلیسا هنوز هم فعال می باشد. کلیسای pogos و peter فعالیت بیشتری دارند اما باید جهت 5.7 کیلومتری این کلیسا را در جاده ترسناکی که پر پیچ و خم و باریک می باشد پیاده طی کنید.

معبد گارنی ارمنستان

روستای گارنی در 28 کیلومتری جنوب شرق ایروان و از دیگر جاذبه های گردشگری ارمنستان می باشد که معبد گارنی در آن واقع شده است. اعتقاد بر این است که قدمت این معبد به هزاره قبل از میلاد و به هایک ناهابت که به نام گارنیک نوه هایک نامگذاری شده است، بر می شود.

حتما بخوانید: معروف ترین سوغات ارمنستان چیست؟

معبد گارنی یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری ارمنستان محسوب می شود که به سبک فرنگی ساخته شده است و حمام آن که متعلق به دختر خسرو پرویز بوده است دارای قسمت های مختلفی از جمله حوضچه های آب گرم و سرد و حتی حمام بخار نیز می باشد. قسمت جالب توجه این حمام کاشی کاری های کف حمام بوده که از 15 رنگ طبیعی ساخته شده و در آن ماهی های دریا به تصویر کشیده شده اند.

کلیساهای مختلفی در اطراف معبد گارنی قرار گرفته است از جمله: کلیسای سنت Astvatsatsin، کلیسای Hayrapet Mashtots، خرابه های حرم Takh Manuk از اوشاکان که دارای معماری خیره کننده ای می باشد و همچنین حرم ملکه Katranide.

میدان جمهوری ارمنستان

میدان جمهوری در مرکز ایروان قرار گرفته است و در دوران شوروی سابق ساخته شده است. در گذشته در میان این میدان مجسمه ولادیمر ایلیچ اولیانوف معروف به لنین بنیانگذار دولت اتحاد جماهیر شوروی قرار داشته است که به میدان لنین نیز معروف است. این منطقه دارای 14000 هزار متر مربع مساحت می باشد و 7 ساختمان بزرگ در اطراف میدان وجود دارد.

در میان میدان آب نمای موزیکال بزرگی قرار گرفته است که با صدای موزیک آب تغییر جهت و رنگ می دهد. بازدید از میدان جمهوری در طول روز و یا در شب دو تجربه کاملا متفاوت از سفر به ارمنستان است. اگر شما به پایتخت ارمنستان (ایروان) سفر کردید به دلیل جذابیت میدان جمهوری مطمعناً چند ساعتی را برای بازدید از این میدان صرف خواهید کرد.

کلیسای گغارد ارمنستان

با توجه به سابقه مذهبی کشور ارمنستان، جای تعجب ندارد که این کلیسا، کلیسا شماره یک و جاذبه گردشگری محبوب برای بازدید کنندگان ارمنستان به حساب آید. با این حال کلیسای گغارد یک نمونه عالی از مجموع کلیساهای قرون وسطی می باشد.

این کلیسا بخشی از کوه مجاورش است که از سنگ تراشیده شده و در فهرست میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده است. کلیسا گلغارد در دره عزت در منطقه ای برجسته از زیبایی های طبیعی قرار گرفته است و توسط صخره بزرگی احاطه شده است. کلیسا گلغارد به خوبی حفظ شده است و آثار زیادی برای دیدن دارد.

موزه ماتناداران، موزه نسخه های خط قدیمی

این موزه در ایروان ارمنستان واقع شده است که قطعا مهم ترین مکان برای پیدا کردن الفبای ارمنی که یکی از قدیمی ترین زبان ها در دنیا است، می باشد. این زبان در سال 405 میلادی توسط مسروب ماشتوس ابداع شد و بسیاری از متون مهم و کهن را به ارمنی ترجمه کرد. امروزه خانه های این موزه یکی از مجموعه های بزرگ نوشته ها و متون در دنیا می باشد. یک نسخه قدیمی از کتاب انجیل که مربوط به سال 989 میلادی است در این موزه قرار گرفته است.

مطالب مرتبط: نگاهی به دریاچه سوان ارمنستان

این موزه حاوی بیش از پانزده هزار نسخه خطی در خصوص فرهنگ و علوم قرون وسطی ارمنی، تاریخ، جغرافی، دستور زبان، فلسفه، حقوق، پزشکی، ریاضیات، نجوم، کیمیاگری، شیمی، ادبیات، وقایع نگاری، تاریخ هنر، مینیاتور، موسیقی و تئاتر و همچنین نسخ خطی به زبان های عربی، فارسی، یونانی، آشوری، لاتین، اتیوپیایی، هندی، ژاپنی و دیگر زبان هاست. دِرِنیک دمیرچیان یکی از نویسندگان مشهور ارمنی درباره این مرکز گفته است 15 قرن تاریخ، در سکوت ماتناداران نهفته است.

پارک آبی ایروان

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری ارمنستان پارک دنیای آبی ایروان است که در سال 2001 با مساحت 2.5 هکتار میان باغ وحش ایروان و باغ گیاه شناسی در خیابان Myasnikyan ساخته شده است. این پارک دارای 2 استخر بزرگ، 1 استخر بچه ها، یک استخر vip، سرسره های آبی و... می باشد که در فضای باز احداث شده اند. در این پارک مواد غذایی و آشامیدنی درکافه ها و یک رستوران با ظرفیت 120 نفر وجود دارد.

واحد پول ارمنستان چیست؟

در طول زمستان بزرگ ترین استخر این پارک که حدود 500 متر مربع مساحت دارد به زمین یخ برای حرکات نمایشی و بازی های زمستانه تبدیل می شود. هتلی 29 اتاقه در این پارک قرار گرفته است که دارای باشگاه تناسب اندام، مرکز توانبخشی پزشکی و همچنین امکانات دیوار نوردی است.

بنای یاد بود قتل عام ارامنه

این بنای یاد بود در تپه ای به نام یادمان نسل کشی ارامنه در ایروان به سال 1965 میلادی ساخته شد. 1.5 میلیون ارمنی غیر نظامی در حمله عثمانی کشته شدند و این یاد بود برای آنان ساخته شده است. این بنا شامل یک منار مخروطی بزرگ است که در پایین آن محوطه ای دایره ای شکل احداث شده است.

هر ساله در 24 آوریل هزاران نفر از ارامنه و گردشگران به طور یکسان برای ادای احترام به 1.5 میلیون غیر نظامی گرد هم می آیند و مراسمات یاد بود را انجام می دهند. در میان این بنا آتش دانی قرار گرفته که در آن نماد جاودانگی حک شده است و آتش همواره به یاد شهدا روشن می باشد. در کنار این مجموعه سه بخش خیلی مهم وجود دارد که شامل:

  1. موزه مستندات تاریخی و آثار هنری مربوط به قتل عام سال 1915میلادی .
  2. دیوار بزرگ مستندات سنگی در سمت چپ مجموعه که اسم ایالت ها و شهرهایی که در آن قتل عام انجام شده شده است .
  3. باغچه درختان کاج که هرکدام از درختان توسط شخصیت های مختلف سیاسی و فرهنگی در زمان بازدید از این مجموعه کاشته شده است.

همراه خبرنگاران باشید:

  • راهنمای سفر به گرجستان
  • مناطق گردشگری در تور گرجستان

گروه گردشگری خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 712

به "آشنایی با جاذبه های گردشگری ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جاذبه های گردشگری ارمنستان"

1 دیدگاه

sara 2 مرداد 1400

سایت خیلی خوبی دارید
امیدوارم موفق باشید

پاسخ به sara
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید