افزایش 50 درصدی کرایه حمل محموله های سوخت موجب ورشکستگی صیادان خواهد شد

به گزارش بازیکده، مدیر عامل تعاونی صیادان دیر از افزایش 50 درصدی کرایه حمل محموله های سوخت انتقاد کرد و گفت: این افزایش سالیانه کرایه حمل سوخت نارضایتی جامعه صیادان را در پی داشته است چراکه این مسئله باعث ورشکستگی و رکود کار آنها می گردد.

افزایش 50 درصدی کرایه حمل محموله های سوخت موجب ورشکستگی صیادان خواهد شد

مجید ابراهیمی با اشاره به خسارت های وارد شده به قایق های صیادان بندر دیر بعد از مد شدیدی که 26 فروردین رخ داد، گفت: ضلع شرقی موج شکن اسکله شهرداری بندر دیر پناهگاهی ندارد و وقتی مد دریا شدید باشد بسیاری از قایق ها در معرض خطر هستند.

وی ادامه داد: وقتی پدیده خیزاب شکل می گیرد و به نقاط کم عمق ساحلی می رسد، دیرتر شکسته می گردد و این رخداد سبب آسیب رساندن به شناورها شده است از شروع سال تا امروز وقتی در آسمان ابرهای سیاه قابل رویت بودند ما شاهد مدهای شدید دریا بودیم.

ابراهیمی در پاسخ به این پرسش که چه تعداد از قایق های صیادان در مد اخیر آسیب دیدند؟ گفت: مطابق با برآورده های تعاونی صیادان در مجموع به 28 قایق خسارت وارد شد، 13 قایق غرق و به ادوات صید 15 قایق صیادی و چراغ های شناورهای آنها آسیب وارد شد .

به گفته مدیر عامل تعاونی صیادان دیر؛ بالا آمدن آب دریا که در زبان محلی به (طُغیاله) معروف است حدود 600 میلیون تومان به شناورها و ادوات ماهیگیری صیادان این بندر خسارت وارد نموده است که خوشبختانه این حادثه هیچ تلفات جانی نداشت.

وی در ادامه توضیح داد: بنیاد برکت از تعاونی صیادان خواسته است که برآوردی از خسارت هایی وارد شده به صیادان را بسنجد تا این بنیاد این خسارت ها را جبران نمایند.

مدیر عامل تعاونی صیادان دیر در پاسخ به این پرسش که آیا بنیاد برکت حمایتی از قایق های آسیب دیده که مجوز صید ندارند انجام می دهد؟ گفت: بنیاد برکت اعلام آمادگی نموده است که خسارت های وارده به همه صیادان (بدون توجه به مجوز) را جبران کند. قیمت موتور قایق ها بین 200 تا 300 میلیون است و صیادان بدون حمایت نمی توانند خسارت های وارد شده را جبران نمایند.

ابراهیمی با اشاره به توقف صید در بندر دیر، خاطر نشان کرد: تعداد قابل توجهی از قایق ها در بندر دیر مشغول فعالیت اند اما به علت شرایط جوی و وزش بادهای تند قایق ها نمی توانند به دریا بروند و در حال حاضر صید در بندر دیر متوقف شده است.

وی تاکید نمود: احتمال اینکه دوباره شاهد مدهای شدید باشیم کم است چرا که بادهای شمالی در حال وزیدن است؛ این مدها وقتی تشدید می شوند که بادهای جنوبی جریان بگیرد و ابر در آسمان مشاهده گردد.

وی با بیان اینکه شرایط جوی دریا قابل پیش بینی نیست، گفت: امرار معاش صیادان به شرایط جوی دریا وابسته است صیادانی که مجوز صید دارند بیمه تامین اجتماعی در زمان بازنشستگی به آنها تعلق می گیرد و درمان می توانند از خدمات درمانی تامین اجتماعی استفاده نمایند اما آنهایی که مجوز صید ندارند هیچگونه خدماتی دریافت نمی نمایند.

ابراهیمی تعداد قایق های بدون مجوز را حدود 700 واحد دانست و اضافه کرد: 290 صیاد در بندردیر پیروز به اخذ مجوز از سازمان شیلات شده اند کوشش می کنیم که برای این صیادان نیز مجوز بگیریم چرا که اینگونه می توان برای بیش از 3 تا 4 هزار نفر اشتغال ایجاد کنیم.

وی در خاتمه از افزایش 50 درصدی کرایه حمل محموله های سوخت انتقاد کرد و اضافه کرد: این افزایش سالیانه کرایه حمل سوخت نارضایتی جامعه صیادان را در پی داشته است چرا که این مسئله باعث ورشکستگی و رکود کار آنها می گردد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 26 خرداد 1401 بروزرسانی: 26 خرداد 1401 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 2014

به "افزایش 50 درصدی کرایه حمل محموله های سوخت موجب ورشکستگی صیادان خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 50 درصدی کرایه حمل محموله های سوخت موجب ورشکستگی صیادان خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید