انواع هتل ها کدامند و تعداد ستاره های هتل به چه معناست؟

به گزارش بازیکده، یکی از بخش های مهم سفر، اقامتگاهی ست که انتخاب و رزرو می کنیم. گاهی ممکن است توقع مان از کیفیت هتل خیلی بالا باشد یا شاید بودجه محدودی برای اقامت مان درنظر گرفته باشیم. پس ضروری است قبل از مسافرت و پیش از رزرو هتل، انواع هتل را بشناسیم و تفاوت تعداد ستاره های هتل را بدانیم.

انواع هتل ها کدامند و تعداد ستاره های هتل به چه معناست؟

ستاره گذاری هتل ها سیستمی بین المللی ست، اما برخی از کشورها معیارهای خودشان را هم وارد ماجرا می نمایند. به همین علت ممکن است مفهوم ستاره ها در کشور ما، با کشورهای اروپایی، آمریکا یا دیگر کشورهای آسیایی کمی متفاوت باشد. با وجود این تفاوت ها، تا حد زیادی می توانیم براساس تعداد ستاره های هتل، امکانات رفاهی آن را پیش بینی کنیم.

معیار ستاره ها براساس امکانات رفاهی و خدماتی ست که به مسافران ارائه می گردد. مثل رستوران، استخر، منظره و مساحت اتاق ها، امکانات اتاق و سوئیت ها، خدمات ورزشی مثل اسپا و سونا، برخورد کارکنان و تسلط آنها به چند زبان، اینترنت رایگان و موارد دیگر.

هتل 5 ستاره

هتل های 5 ستاره، اقامتگاه های لوکسی هستند که معمولا در هر جای جهان که باشند، استاندارد روز جهانی در آنها رعایت شده. همه چیز در این هتل ها لوکس و کامل است، از نمای مجلل ساختمان و منظره اتاق ها تا خدمات و امکانات شان. معمولا اتاق ها و فضاهای عمومی با آثار هنری ارزشمندی تزیین می شوند. ضمن اینکه، چند فروشگاه و تاکسی سرویس هم در هتل وجود دارد. تعداد اتاق های هتل لوکس از 100 تا بیشتر است.

هتل های 5 ستاره، محوطه، لابی و اتاق های بزرگ و دل بازی دارند. کیفیت جای خواب عالی ست، یعنی میزان تختخواب یا بزرگ است یا معمولی، بعلاوه کیفیت تشک و تمیزی ملافه ها در برترین حالت ممکن است.

امکانات موجود در اتاق یا سوئیت هم خیلی خوب است. پنجره های بزرگ و نورگیر، مبلمان لوکس، دستگاه پخش نماینده سی دی و دی وی دی، سشوار و مینی بار پروپیمان وجود دارد و امکانات دیگری که کم وبیش در هتل های دیگر هم هست، با بالاترین کیفیت دردسترس ماست؛ مثل حوله و لوازم حمام، یخچال، تلفن و تلویزیون.

می رسیم به خورد و خوراک در هتل 5 ستاره. منوی رستوران و کافی شاپ همواره متنوع است و غذاها کیفیت بالایی دارند. به سلامت مهمانان توجه می گردد و امکانات ورزشی متنوعی در اختیار مهمانان است. باشگاه بدن سازی، استخر، سونا، جکوزی، ماساژ و اسپا حداقل امکانات ورزشی و تفریحی در هتل 5 ستاره ا ست.

کارکنان هتل معمولا یونیفرم های شیک بر تن می نمایند، در همه موارد آموزش دیده اند و رفتار بسیار مودبانه ای با مهمانان در پیش می گیرند. معمولا کارکنان پذیرش به چند زبان تسلط دارند تا بتوانند خدمات عالی به مهمانان خارجی ارائه نمایند. امکان نگهداری از کودک فراهم شده ، خدمات خانه داری بی نقص است و ترانسفر فرودگاهی برای راحتی مهمانان درنظر گرفته می گردد. هزینه اقامت در هتل 5 ستاره معمولا خیلی بالاست و در دسته هزینه سفر لوکس قرار می گیرد.

هتل 4 ستاره

هتل های 4 ستاره یا درجه یک امکاناتی کمتر از هتل های 5 ستاره ارائه می نمایند، اما کیفیت آنها از میانه بسیار بالاتر است. معمولا در این دسته از هتل ها، اتاق های لوکس و دلبازی برای پذیرایی از مهمانان درنظر گرفته می گردد، نمای هتل زیباست، لابی شیک و راحت است و فضاهای عمومی به زیبایی طراحی شده اند.

تختخواب های سایز بزرگ یا معمولی، تشک های باکیفیت و ملافه های زیبا، پنجره های نورگیر، مینی بار، خدمات خانه داری منظم و امکانات دیگری مثل یخچال، حوله، کمد لباس در اتاق یا سوئیت فراهم می گردد.

رستوران و کافی شاپ کیفیت عالی دارد و منوی متنوعی سرو می نماید. کارکنان هتل آموزش دیده اند، به چند زبان می توانند صحبت نمایند و خوش برخوردند. ضمن این که مثل هتل 5 ستاره، وظیفه حمل چمدان مسافر را دارند. امکانات ورزشی این هتل ها معمولا شامل استخر، سونا، ماساژ، سالن بدن سازی و اسپا می گردد. هتل های 4 ستاره گاهی قیمتی برابر با هتل لوکس دارند و گاهی مقرون به صرفه ترند. در مواردی هم امکانات آنها در حد یک هتل چهارستاره نیست و همین باعث دلخوری می گردد.

هتل 3 ستاره

یک دسته دیگر از انواع هتل، هتل های 3 ستاره هستند، هتل های میانهی که معمولا قیمت رزرو آنها هم مثل امکانات شان در حد میانه است. اما میان رده بودن به معنی امکانات ضعیف نیست. در هتل 3 ستاره که کامفورت هم نامیده می گردد، اتاق ها میانه اند، سیستم تهویه مطبوع برقرار است و کیفیت تخت خواب، تشک و ملافه ها در حد خوبی ست.

خدماتی مثل لباس شویی و خانه داری ارائه می گردد، اما ممکن است بدون درخواست ما، در طول اقامت مان نظافت اتاق انجام نگردد. در اتاق ها، سرویس بهداشتی، حمام، یخچال، وسایل حمام مثل حوله و شامپو و تلفن وجود دارد.

پذیرش 24 ساعته جوابگوی تلفن است و کارکنان آموزش های لازم برای پذیرایی از مسافران را دریافت نموده اند. برخی از هتل های 3 ستاره استخر و باشگاه ورزشی دارند. صبحانه معمولا به شکل بوفه است و بیشتر هتل های 3 ستاره ناهار و شام هم سرو می نمایند. مدت سرو وعده های غذایی از 2 ساعت کمتر نخواهد بود.

هتل 2 ستاره

به این نوع هتل که می رسیم، تفاوت ستاره هتل ها بیشتر به چشم می آید. امکانات هتل های 2 ستاره لوکس نیست، ولی نظافت و تمیزی درنظر گرفته می گردد.

تعداد اتاق های هتل زیاد نیست. اتاق ها میانه یا کوچک هستند و امکاناتی مثل تلویزیون و تلفن دارند. برخی از این هتل ها رستوران دارند، اما احتمالا در اتاق غذا سرو نمی گردد. باتوجه به قیمت مناسب رزرو هتل 2 ستاره، برای سفرهای مالی می توانیم روی این دسته از هتل ها حساب کنیم. هتل 2 ستاره، استاندارد هم نامیده می گردد.

هتل 1 ستاره

هتل های 1 ستاره، استانداردهایی را رعایت می نمایند، ولی سطح و کیفیت امکانات شان در کم ترین حد قرار گرفته است. معمولا تعداد و مساحت اتاق ها کم است و ممکن است نورگیری خیلی خوبی نداشته باشند. در بیشتر هتل های 1 ستاره حمام و گاهی سرویس بهداشتی مشترک است.

در این نوع هتل ها تعداد کارکنان زیاد نیست و خدمات ضعیفی به مهمانان ارائه می گردد. با این همه نباید تصور کرد هتل های تک ستاره مسافر ندارند. به علت مقرون به صرفه و به صرفه بودن این دسته از هتل ها، آنهایی که بودجه محدودی دارند، می توانند در این هتل ها اقامت نمایند. به هتل های 1 ستاره، جهانگرد هتل هم گفته می گردد.

معرفی انواع هتل و اقامتگاه

منبع: اسنپ تریپ
انتشار: 21 دی 1400 بروزرسانی: 21 دی 1400 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1864

به "انواع هتل ها کدامند و تعداد ستاره های هتل به چه معناست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع هتل ها کدامند و تعداد ستاره های هتل به چه معناست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید