بازار بیت کوین گاوی می گردد؟

به گزارش بازیکده، خبرنگاران : سرمایه گذاران بیت کوین به گاوی بودن معروف هستند و حتی در طی اصلاحات 50 درصدی مانند اصلاح فعلی هم بیشتر تحلیلگران خوش بین هستند. یکی از دلایل خوش بینی بی سرانجام سرمایه گذاران و اعتقاد به افزایش بی نهایت بیت کوین می تواند ناشی از کاهش انتشار آن و محدودیت در عرضه ثابت 21 میلیون کوین باشد.

بازار بیت کوین گاوی می گردد؟

به گزارش به نقل از کوین تلگراف، با این حال، حتی دقیق ترین مدل ها از جمله انباشت به جریان (S2F) از تحلیلگر Plan B هم نمی توانند بازارهای خرسی، خرابی ها یا پامپ های ناشی از FOMO (ترس از دست رفتن) را پیش بینی نمایند.

بیت کوین در خلا وجود ندارد، حتی اگر حداکثر گرایان بیت کوین هم چنین تصور نمایند. بنابراین، عملکرد قیمت آن به اندازه زیادی به دلار و یورو و یوان در گردش و نرخ بهره، املاک و مستغلات، سهام و کالاها بستگی دارد. حتی رشد و انتظارات تورمی بر ریسک پذیری افراد، شرکت ها و صندوق های سرمایه گذاری مشترک هم تأثیر می گذارند.

محرک های قیمت فعلی بیت کوین

صرف نظر از آنچه این مدل های ارزیابی پیش بینی می نمایند، قیمت هر لحظه منحصراً به وسیله فعالان بازار تشکیل می گردد. برخلاف آنچه انتظار می رود، داده های CryptoQuant نشان می دهد که تنها 2/5 میلیون بیت کوین در حال حاضر در صرافی ها سپرده گذاری شده است. این را با 10/7 میلیون بیت کوینی مقایسه کنید که طبق اطلاعات HODL wave در 12 ماه گذشته جابجا نشده اند و می توان گفت که هولدر های بلند مدت نقشی در قیمت ندارند.

زمانی که تفاوت بین ارزش (غیرعینی) و قیمت (تاریخی و عینی) آشکارتر گردد، درک این مسئله آسان تر است که چرا بعضی از سرمایه گذاران برای انتها سال 2021 انتظار 100،000 دلار یا اهداف بالاتر را دارند. برای تفسیر صحیح آنچه که برای قیمت ها در نظر گرفته شده است، ضروری است خرید های بازار اختیار معامله (Option Market) را تجزیه و تحلیل کنیم.

اگرچه گزینه های خرید در مقایسه با گزینه های محافظه کارانه بسیار غالب هستند، اما این قضیه تقریباً برای هر کلاس دارایی در بلند مدت معمول است. با این حال، یک گزینه خرید در 50،000 دلار باید نسبت به 200،000 دلار مناسب تر باشد زیرا قیمت آنها به طور محسوسی متفاوت خواهد بود.

در زمان نوشتن این مقاله، حق دستیابی به خرید بیت کوین با قیمت 50،000 دلار در تاریخ 31 دسامبر (10 دی 1400)، 4350 دلار ارزیابی می گردد. درحالی که همین ابزار برای قیمت 200،000 دلار در این تاریخ، 415 دلار را ارزیابی می نماید. تقریبا ده برابر کمتر.

به طور خلاصه، فرض اینکه سرمایه گذاران به طور انحصاری گزینه های خرید فوق العاده گاوی را خریداری می نمایند، ساده لوحانه و معمولاً اشتباه است. با این حال، حتی استراتژی هایی که شامل فروش هم می شوند هم به طور کلی خنثی تا صعودی هستند.

با توجه به بازار اختیار معامله، 100،000 دلار هنوز قابل دستیابی است

طبق مدل Black & Scholes، قیمت فعلی 1185 دلار برای گزینه خرید 100،000 دلار، 13٪ محتمل است. شایان ذکر است که این روش قیمت را به طور انحصاری در تاریخ 31 دسامبر (10 دی 1400) در ساعت 8:00 صبح به وقت ET در نظر می گیرد و قیمت 99،999 دلار را به اسم یک موفقیت به حساب نمی آورد.

با وجود این، شواهد محکمی وجود دارد که معامله گران حرفه ای هنوز گزینه های 100،000 دلاری را تا انتها سال ارزیابی می نمایند. ممکن است در حال حاضر دور از فکر به نظر برسد، اما از نوسانات بیت کوین هیچ چیز بعید نیست، به خصوص با توجه به اینکه هنوز نیمی از سال به جای مانده است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1682

به "بازار بیت کوین گاوی می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار بیت کوین گاوی می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید