باغ گلشن در طبس؛ معجزه ای از طبیعت بیکران

به گزارش بازیکده، شهر طبس چیزی در حدود ده درصد بیابانهای کل کشور را به خود اختصاص داده و چیزی در حدود 60 درصد از مساحت آن را بیابان در برگرفته است. این شهر از سمت شمال به کویر نمک و از سمت جنوب به کویر لوت محدود می گردد. با توجه به اینکه طبس شهری کویری هست، اما وجود باغ زیبایی به نام باغ گلشن در طبس که مانند معجزه ای در میان کویر ظاهر شده، به این شهر حیاتی نو بخشیده است. با ما در این مقاله همراه شوید تا شما را با پلان باغ گلشن طبس و همچنین ساعت بازدید باغ گلشن طبس آشنا کنیم.

باغ گلشن در طبس؛ معجزه ای از طبیعت بیکران

جهت دریافت خدمات طرح محوطه سازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

فهرست مطالب

معجزه طبیعت طبسمعماریویژگی هااطلاعات کلی

معجزه طبیعت طبس

باغ گلشن در طبس بعنوان معجزه و نشانه ای از قدرت بی انتهای خداوند عظیم بوده که در میان دو کویر لوت و کویر نمک واقع شده است؛ باغی باشکوه و دیدنی که به سبب وجود آب در این منطقه، در دل خود استخرهای طبیعی زیبا و آبشارهای شگفت انگیزی را شکل داده است. چمنزارهای سرسبز و درختان سر به فلک کشیده موجود در پلان باغ گلشن طبس هوش از سرتان خواهند برد.

معماری

باغ گلشن در زمان زندیه و توسط میرحسن خان سومین ساخته شد و دارای معماری خاص و ویژه ای هست؛ بگونه ای که در سایت روزنامه دیلی تلگراف نیز از زیبایی و طراحی منحصر بفرد آن نام برده شده است. باغ گلشن طبس در ردیف زیباترین باغها در کل جهان واقع شده است. این باغ را به سبک چهار باغ ایرانی ساخته اند و در میان این باغ بی نظیر، دو نهر واقع شده که در یک نقطه همدیگر را قطع می نمایند. در وسط این باغ حوضی زیبا با سه فواره قرار گرفته و کل فضای باغ از طریق این حوض به 4 قطعه به شکل مربع تقسیم می گردد. این چهار قطعه نیز خودشان به چهار کرت توسط گذرگاه هایی که در میان آنها قرار گرفته اند، تقسیم می شوند. در داخل هر کدام از این کرتها، درختان نارنج و انار کاشته شده اند.

ویژگی ها

این باغ که بر روی نخلستانی با بیش از 20 هزار خرما احداث شده، در فهرست آثار ملی به شماره 1310 به ثبت رسید. در آن انواع درختان انار، نخل و مرکبات که گفته می گردد عمر برخی از آنها بیش از 400 سال است، وجود دارند. آب چشمه های آب گرم و سردی که به طرف طبس سرازیر می شوند، درختان و فضای سبز این باغ را آبیاری می نماید. ساختمان سر در باغ گلشن نیز از بناهای دیدنی و بی نظیر این قسمت از باغ بوده که در زلزله 57 به کلی از بین رفت و نابود شد و بعد دوباره آن را به مانند قبل ساختند. دیدن این عمارت زیبا نیز می تواند جالب باشد.

اطلاعات کلی

آدرس: شهر طبس، بلوار امام خمینی

ساعت بازدید: همه روزهای هفته بصورت شبانه روزی

قیمت ورودی: رایگان

منبع: همگردی
انتشار: 10 مهر 1399 بروزرسانی: 10 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1096

به "باغ گلشن در طبس؛ معجزه ای از طبیعت بیکران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ گلشن در طبس؛ معجزه ای از طبیعت بیکران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید