دهکده گردشگری زراس؛ جاذبه ای بکر در دل خوزستان

به گزارش بازیکده، بسیاری از مردم فکر می نمایند برای خلق خاطرات رویایی باید به خارج از ایران سفر نمایند. با این تفکر، آغاز به رزرو بلیط و هتل با قیمت بالا نموده تا بتوانند بعد از یک هفته گردشگری در دل مدرن ترین یا کهن ترین جاذبه های گردشگری، خاطراتی زیبا را برای خود رقم بزنند. در این مقاله می خواهیم دهکده ای در ایران را به شما معرفی کنیم که جز مکانهای ناشناخته در چندین سال گذشته بود که همین امر، موجب شد تا طبیعت این منطقه بکر و دست نخورده باقی بماند. این مکان زیبا، دهکده زراس خوزستان نام داشته و دل کندن از آن بعد از چندین ساعت پرسه زنی زنی و گردشگری بسیار سخت است. با ما در مقاله دهکده توریستی زراس همراه باشید تا به معرفی دقیق تر دهکده گردشگری زراس بپردازیم.

دهکده گردشگری زراس؛ جاذبه ای بکر در دل خوزستان

اقلیم دهکده زراس

دهکده توریستی زراس به راحتی توانسته است تا پارادوکس زیبایی از اقلیم را در یک منطقه بوجود آورد. شما به راحتی می توانید در فصل تابستان به این منطقه سفر کنید و با نوازش صورتتان توسط نسیمی خنک، به این پارادوکس زیبا پی ببرید. دهکده گردشگری زراس در زمستانها سردتر از استان خوزستان و در بقیه فصول نیز دمای پایین تری را داراست که این مسئله، بخاطر وجود کوه هایی بوده که این منطقه را محاصره نموده اند. عکاسی در فصل پاییز و زمستان در زراس بشدت به گردشگران توصیه می شود. گردشگری و ثبت لحظات در دهکده توریستی زراس یکی از بهترین سفرهای عمرتان خواهد بود.

موقعیت جغرافیایی زراس

چندین راه برای رسیدن به دهکده زراس خوزستان وجود دارد. اگر از سمت اهواز به دهکده زراس روانه شدید، باید خود را به 250 کیلومتری شمال شرقی اهواز برسانید. اگر از سمت شهر دهدز قصد سفر به دهکده گردشگری زراس را دارید، خود را به 14 کیلومتری این شهر برسانید. چنانچه در ابتدا به گردشگری در سد کارون 3 مشغول بودید و سپس، تصمیم به سفر به دهکده زراس را کردید، خود را به 39 کیلومتری این سد رسانده و سحر زیبایی این دهکده شوید. اگر در دهکده زراس خوزستان به سمت شمال حرکت کنید، کوه گل و جاده ایذه در برابر چشممانتان قرار خواهند گرفت.

جاذبه های گردشگری زراس

هنگامیکه به دهکده توریستی زراس سفر کردید، جاذبه های گردشگری بسیاری در پیش روی شما قرار دارند که باید یک مورد از این جاذبه ها را نیز جا ننداخت، چرا که هریک دارای طبیعت و چشم انداز خاص و منحصر بفردی بوده که آرامش را به تجارب سفرتان اضافه خواهد نمود. از جمله جاذبه های گردشگری موجود در این دهکده و اطراف آن، منطقه بلوط بلند، کوه های منگشت، آبشار شیوند ایذه و جنگل های بکر و راز آلود هستند.

بیشتر بخوانیدمنطقه حفاظت شده شالو و منگشت؛ زیبای بکر طبیعت خوزستان

پوشش گیاهی زراس

یکی دیگر از موارد مهم در سفر به جاذبه های گردشگری زراس، پوشش گیاهی منطقه بوده که توانسته است تا تم زیبایی را در این بخش بوجود آورد. از درختان و گیاهان این منطقه می توان به بنه، کلخنگ، زالزالک، کیکم، بادام، ارس و آویشن و کرفس وحشی اشاره نمود. بیشتر پوشش گیاهی این دهکده را بلوط ایرانی تشکیل داده است. قدم زدن در لا به لای درختان و گل و گیاه های مختلف و عکاسی در کنار این طبیعت بکر و دست نخورده می تواند به یادماندنی باشد.

امکانات دهکده

هنگامیکه به دهکده گردشگری زراس سفر می کنید، با امکاناتی روبرو می شوید که خیالتان از سفرتان راحت می شود. این امکانات شامل هتل و سوئیت، اینترنت نسل 4، وسایل نقلیه همواره حاضر در سطح دهکده، رستوران و جت اسکی هست. پیست اسب سواری، دوچرخه سواری، قایق سواری از دیگر تفریحات لاکچری و لذت بخش سفر به زراس بحساب می آیند. منطقه زراس یکی از مناطقی بوده که در زمینه آنتن دهی خوب گوشی موبایل در استان خوزستان زبانزد است.

آثار تاریخی زراس

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری معروف این دهکده، آثار تاریخی و باستانی آن است. اولین مورد، طاق طویله یا ارگ اتابکی بوده که قدم زدن در این جاذبه گردشگری شما را به دوره ایلخانی خواهد برد. برای رسیدن به این جاذبه، سفر خود را به خیابان محمد رسوال الله بکشانید تا سبک معماری کهن و زیبای این بنا، چشمان شما را سحر خود کند. قدمت این بنا به قرن هفتم باز می شود و زیبائیش، سفر شما به دهکده زراس را رنگ و روحی تازه می بخشد.

یکی از قدیمی ترین آثار تاریخی دهکده، نقش برجسته کول فره نام دارد که از چندین هزار سال پیش تا به امروز داخل دهکده از خود محافظت کرد. برای تماشای این اثر تاریخی خود را به هفت کیلومتری شمال شرقی ایذه برسانید. جالب است بدانید که منطقه ای که برای دیدن این نقش برجسته به آنجا می روید، در گذشته های دور عبادتگاه بومیان بشمار می رفت. قلعه کژدم نیز از دیدنی های مهم در طول سفر به دهکده زراس استان خوزستان است.

در ادامه بخوانیدزراس خوزستان | بهشتی دیدنی در جنوب ایرانمنبع: همگردی
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1045

به "دهکده گردشگری زراس؛ جاذبه ای بکر در دل خوزستان" امتیاز دهید

1 کاربر به "دهکده گردشگری زراس؛ جاذبه ای بکر در دل خوزستان" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دهکده گردشگری زراس؛ جاذبه ای بکر در دل خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید