تور هلند: با آداب و رسوم مردم هلند آشنا شوید

به گزارش بازیکده، مردم هلند نظیر سایر کشورهای اروپایی، آداب و رسوم خاص خود را دارند که بارزترین آنها رک بودن، صلح دوستی، آزادی خواهی، سخت کوشی، میهمان نوازی و تجارت است.

تور هلند: با آداب و رسوم مردم هلند آشنا شوید

با تور هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

کشور هلند با جمعیتی حدود 17 میلیون نفر، در رده ششمین کشور پرجمعیت دنیا قرار گرفته است. حکومت هلند از نوع پادشاهی مشروطه است و شاه یا ملکه به عنوان رئیس حکومت، نقش چندانی در سیاست ندارد و بیشتر نماد وحدت ملی است. هلند در پرورش و تجارت گل مقام اول را در دنیا دارد و دامداری و کشاورزی از پایه های اقتصاد هلند به شمار میرود. بیشتر مردم نیز در صنایع کشاورزی، تجارت و خدمات فعالیت می نمایند. هلندی ها هر بهار فستیوال های گل مخصوصی برپا می نمایند و محل های عبور و خانه ها را با گل های رنگارنگ تزیین می نمایند. برای آشنایی با آداب و رسوم مردم هلند با ما همراه باشید.

زبان و مذهب در هلند

زبان رسمی آن ها، هلندی است که شباهت زیادی به زبان آلمانی دارد و بیشتریت قریب به اتفاق مردم (90 درصد) به این زبان صحبت می نمایند. زبان دوم مردم هلند، زبان فریزیان (Friesian) است که تقریباً نیم میلیون نفر از شهفرایندان استان فریزلند هلند به این زبان تبحر دارند. زبان ترک و عربی هر کدام نیز به وسیله 0/6 درصد مردم صحبت می گردد. 31 درصد مردم به مذهب کاتولیک، 21 درصد به پروتستان، 4/4 درصد به اسلام و 3/6 درصد به سایر مذاهب اعتقاد دارند؛ البته 40 درصد از مردم هم به دین خاصی معتقد نیستند.

جامعه در هلند

کل جامعه هلند مستقل و مدرن است به طوری که بسیاری به موضوع برابری برای همه اعتقاد دارند. احترامی که شهفرایندان هلندی به هم می گذارند به سن یا ارتباط آنها مربوط نیست و کار سخت و مهارت باعث ایجاد احترام می گردد.

یکی از موارد جالب توجه در هلند این است که همه اقشار مردم از پیر و جوان، دوچرخه سواری می نمایند. راهروی خانه ها عموماً مملو از دوچرخه است و اهالی خانه به محض صرف صبحانه با دوچرخه راهی کار یا محل تحصیل می شوند.

صلح دوستی، آزادی خواهی، سخت کوشی، میهمان نوازی و تجارت از ویژگی های شاخص فرهنگ مردم است و همین موضوع آنها را به یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا تبدیل نموده است. زندگی مسالمت آمیز فرقه ها و گروه های مذهبی مختلف در کنار یکدیگر، مصداق آزاداندیشی هلندی ها به شمار میرود.

خانواده در هلند

خانواده اساس و مبنای ساختار اجتماعی است و معمولا یک یا دو فرزند دارند. تقریبا تعداد زنانی که خارج از خانه به صورت تمام وقت مشغول به کار هستند، در مقایسه با سایر فرهنگ ها خیلی کم است و به همین علت مادرها در طول روز بیشتر در کنار بچه های خود هستند.

شخصیت های فرهنگی در هلند

هلند نقاش های شناخته شده ای داشته است به طوری که در سده 17 میلادی استادان بزرگی همانند رامبرانت، یوهانس ورمر، جان استین، جیکوب ایساکزون و بسیاری دیگر در این کشور فعالیت می کردند. ون گوگ و پیت موندریان از نقاش های مشهور سده 19 و 20 هلند بودند. هلند خانه فیلسوف های بزرگی چون اسپینوزا و دسیدریوس اراسموس نیز بوده و تمام اثرهای اصلی دکارت در هلند صورت گرفته است.

آداب هدیه دادن در هلند

اگر به خانه یک هلندی دعوت شدید، هدیه ای نظیر گل (تعداد فرد به غیر از عدد 13)، شکلات، کتاب یا یک گلدان گل برای میزبان ببرید. علاوه بر این می توانید سوغاتی از کشور خودتان را هدیه بدهید. یادتان باشد که از خرید هدیه گرانبها به شدت بپرهیزید زیرا ممکن است باعث شرمندگی طرف مقابل گردد. نباید فراموش کنید که گل داوودی و سوسن، گزینه خوبی برای هدیه دادن محسوب نمی شوند.

غذا در هلند

غذاهای سنتی هلند تنوع زیادی ندارد و بسیار ساده و آسان تهیه می گردد که معمولاً شامل سبزیجات فراوان و کمی گوشت است. صبحانه معمولاً شامل یک تکه نان است که روی آن پنیرهای مختلف، کره بادام زمینی، شیره شکر و شکلات می زنند. برای ناهار ممکن است غذایی مشابه صبحانه میل نمایند و گاهی اوقات ساندویچ هایی با گوشت سرد و پنیر می خورند. صرف وعده شام حدوداً ساعت 6 عصر آغاز می گردد و دو یا سه وعده غذایی دارند که سوپ به عنوان پیش غذا، سیب زمینی با میزان زیادی سبزیجات و کمی گوشت برای غذای اصلی، شیرینی یا کوکی برای دسر سرو می گردد. در فاصله بین صبحانه و ناهار یعنی 10 تا 11 صبح، یا بین ناهار و شام در ساعت 4 تا 5 عصر، دوستان یا همسایه ها را دعوت نموده و از آنها با یک قوری چای یا قهوه و بیسکویت پذیرایی می نمایند.

آداب غذا خوردن در هلند

اگر به خانه یک هلندی دعوت شدید حتما سر وقت بروید. قبل از ورود به خانه حتما از میزبان بپرسید که کفش خود را درآورید یا خیر. برای چیدمان میز غذا یا جمع کردن ظروف سر میز، به میزبان پیشنهاد یاری دهید. پیش از آغاز غذا منتظر باشید تا میزبان به شما بگوید غذایتان را میل کنید. هنگام صرف غذا، چنگال را در دست چپ و چاقو را در دست راست نگه دارید. سعی کنید همه غذاها را امتحان کنید. در ابتدا میزان کمی غذا بردارید چون مجدداً به شما تعارف می نمایند که برای بار دوم غذا بکشید، ادب و نزاکت حکم می نماید که این تعارف را قبول کنید و دوباره غذا بردارید. هنگام غذا خوردن حتماً دست خود را روی میز و در معرض دید قرار دهید اما آرنج ها روی میز نباشد. به هیچ عنوان برای جواب دادن تلفن یا رفتن به دستشویی و ... از سر میز غذا بلند نشوید که نشانه بی ادبی است.

رفتار مردم در هلند

با اینکه رفتار و آداب اجتماعی هلندی ها مشابه کشورهای غربی است اما ویژگی های مخصوص به خود را نیز دارند. در زمان احوالپرسی و بعلاوه خداحافظی دست می دهند اما کسانی که ارتباط نزدیکی با هم دارند صورت یکدیگر را 3 بار می بوسند. هلندی ها برای مهمانی که شاید چند هفته بعد داشته باشند آغاز به برنامه ریزی می نمایند و در نتیجه سرزده به تماشا کسی نمی فرایند. برنامه ریزی نقش مهمی در زندگی آنها دارد و آن را با جدیت اجرا می نمایند.

افراد صریح و روراستی هستند و هر موضوعی را صاف و پوست کنده بیان می نمایند و ابایی از ابراز نظر مخالف خود ندارند. این موضوع اصلا به منزله بی ادبی تلقی نمی گردد و از ویژگی خاص مردم هلند به شمار می رود. در واقع آنها اصلا تعارف نمی نمایند و اگر فردی به خاطر تعارفات، نظرش را بیان نکند برایشان عجیب خواهد بود. به طور کلی مردمانی شکیبا، منعطف و انتقادپذیر هستند. اهل تظاهر و اغراق نیستند و خود ستایی و لاف زدن را با سکوتی تمسخر آمیز و ریشخند پاسخ می دهند. این موضوع را می توان حتی در حس میهن پرستی آنها نیز مشاهده کرد زیرا این ویژگی را به عنوان وظیفه هر شهفرایندی می دانند و در نتیجه ابراز آن را هم مورد نکوهش قرار می دهند.

مردم هلند اهمیت زیادی به ظاهر و کوچک ترین جزییات می دهند. افرادی سخت کوش، صرفه جو، واقع گرا و منظم هستند. برای پاکیزگی اهمیت قائل هستند. علاوه بر این درباره پیروزیت ها یا موقعیت اقتصادی خود با خودستایی حرف نمی زنند و این رفتار را نمی پسندند. آنها زندگی شخصی را از زندگی کاری جدا نموده اند و مسائل شخصی را با دوستان خود، حتی دوستان نزدیک مطرح نمی نمایند. در عین حال هیچ سوال شخصی از دیگران نمی پرسند و به سوالات شخصی هم پاسخ نمی دهند چراکه آنرا تجاوز به حریم خصوصی خود تلقی می نمایند.

جالب است بدانید از مسخره کردن یکدیگر لذت می برند؛ هر چند این موضوع بیشتر برای شوخی است و از اینکه دیگران با آنان همراهی نمایند، خوششان می آید. هلندی ها به زبان های خارجی تسلط زیادی دارند و به راحتی می توانند به زبان های مختلف صحبت نمایند به همین علت اگر با زبان هلندی را آنها احوالپرسی کردید و پاسخ تان را به زبان انگلیسی دادند تعجب نکنید.

آداب کسب و کار در هلند

سروقت بودن در همه موقعیت ها به خصوص جلسات کاری، سخنرانی ها، قرار دیدار ها و غیره اهمیت زیادی دارد. هلندی ها به واسطه تجربه سال ها تجارت بین المللی، به راحتی با خارجی ها کار می نمایند. دوست دارند در خصوص مدرک دانشگاهی شما و مدت زمانی که شرکت تان در این کسب و کار بوده است بدانند. خیلی مهم است که به طرف تجاری خود نشان دهید که ان رابطه کاری می تواند برای هر دو طرف سودمند باشد. اگر قصد دارید به یک رابطه کاری پیروز با هلندی ها برسید از آنها نخواهید که زمان شخصی (نظیر آخر هفته یا ساعت های بعد از وقت اداری) را به کار اختصاص دهند.

یکی از آداب های کسب و کار هلندی ها این است که خیلی رسمی هستند و فاصله مناسب را با یکدیگر حفظ نموده و از حرکت های احساسی یا غلو شده دست اجتناب می نمایند. همه افراد حاضر در جلسه به راحتی در خصوص نظرات خود صحبت می نمایند و تصمیم گیری ها بر اساس نظرات جمع اتخاذ می گردد. خودتان باشید و از ادعاهای غلو شده بپرهیزید زیرا اگر وعده شما محقق نگردد برچسب یک شرکت غیرقابل اطمینان به شما می خورد. یادتان باشد که اگر هنگام مکالمه، دستهای تان در جیب لباس تان باشد به منزله بی احترامی یا عدم علاقه تلقی می گردد.

اگر برای سفر به قشم برنامه ریزی می کنید، برای کاهش هزینه های سفر و انتخابی مقرون به صرفه و آگاهانه، می توانید به یاری موتور جستجوی تور خبرنگاران، مقرون به صرفه ترین تور هلند را پیدا نموده و تور مدنظرتان را از فروشنده های معتبر خریداری کنید.

منبع: کجارو / commisceo-global.com / guide.culturecrossing.net / netherlands-tourism.com
انتشار: 9 اسفند 1400 بروزرسانی: 9 اسفند 1400 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1919

به "تور هلند: با آداب و رسوم مردم هلند آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هلند: با آداب و رسوم مردم هلند آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید