با این 6 روش حس زندگی را مثبت کنید

به گزارش بازیکده، رشد شخصی اغلب می تواند مانند تجربه ای باشد که شناسایی و پذیرش آن سخت است. اغلب هیچ معیار واضح یا ملموسی وجود ندارد که آیا ما در حال تغییر زندگی خود به روش های واقعی و معنادار هستیم یا خیر. آن را با آمادگی جسمانی مقایسه کنید، جایی که بهبود در سلامتی شما می تواند به طور عینی میزان گیری گردد. به عنوان مثال، تغییرات در وزن بدن، قدرت عضلانی، درصد چربی بدن، کلسترول، ضربان قلب، و بسیاری از پارامتر های مهم دیگر.

با این 6 روش حس زندگی را مثبت کنید

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایکولوژی تودی، با این حال، داشتن نشانه های واضح و تعیین از تغییر مثبت زندگی می تواند ارزشی اساسی در سفر خودسازی شما داشته باشد. نشانه های تغییر مثبت می تواند الهام بخش باشد و انگیزه بیشتری برای ادامه دادن برای ساختن برترین نسخه از خودتان باشد. در نهایت، تماشا این نشانه ها می تواند با امیدوار کردن شما به فردی که می خواهید باشید، ایجاد احساس غرور و موفقیت، تقویت اعتماد به نفس و احساس کنترل بر زندگی تان، تأثیر مثبتی بر رشد شخصی شما داشته باشد.

1. تفکر

شاید اولین چیزی که متوجه می شوید تفاوت در کیفیت و کمیت تفکر شما باشد. افکار شما مثبت تر، دلگرم نماینده تر خواهند شد. شما یک تغییر بزرگ از نیمه خالی لیوان به نیمه پر لیوان و از یک مکان تاریک به مکان روشن تر را مشاهده می کنید.

علاوه بر این، ممکن است متوجه شوید که فکر شما شفاف تر شده است. شما بعلاوه تمایل به وسواس و نشخوار فکری کمتری دارید. با این تغییر کمتر شک و نگرانی و امید و خوش بینی بیشتری احساس می کنید.

2. احساسات

تغییر قدرتمند دیگری که متوجه آن خواهید شد، ظرفیت احساسات شماست. تغییر مثبت زندگی با خود تغییری از احساسات عمدتا منفی (مانند آسیب، غم، ترس، ناامیدی، گناه، شرم) به زندگی شما به سمت احساسات عمدتا مثبت (مانند شادی، شادی، هیجان، رضایت) می آورد.

3. فیزیولوژی

تغییرات مثبت در زندگی شما در رفتار های عصبی نیز خودش را به حد کافی نشان خواهد داد. در حالی که پیش از این، ممکن است در حالت دائمی فعال شدن سیستم عصبی سمپاتیک (به عنوان مثال، اضطراب، استرس) بوده باشید، اکنون احساس آرامش و آرامش فیزیولوژیکی بیشتری دارید. این علائم فیزیکی شامل ضربان قلب پایین تر، تنفس عمیق تر و یکنواخت تر، عضلات شل شده و عدم افزایش آدرنالین است.

4. زبان بدن

هنگامی که در موقعیت بدی از زندگی خود قرار می گیرید، بدن شما در برابر تهدیداتی که در زندگی خود احساس می کنید با زبانی از محافظت صحبت می نماید. این زبان بدن بسته با چشم های برگردانده، اخم کردن، بدن برگشته، بالاتنه قوز نموده و دست ها و پا ها روی هم بیان می گردد. با تغییر مثبت زندگی، آن تهدیدات درک شده کاهش می یابد؛ بنابراین به بدن شما اجازه می دهد تا با زبان پذیرا بودن و بدون گارد گرفتن صحبت کند. شما می توانید در چشمان مردم نگاه کنید، لبخند بزنید، با مردم روبرو شوید، بدن خود را باز کنید و سرزندگی خود را ابراز کنید.

5. دیگران چگونه به شما پاسخ می دهند

به نوبه خود، وقتی مردم حالت تدافعی شما را احساس می نمایند، از ترس نادیده گرفته شدن یا سرزنش شدن به شما نزدیک نمی شوند. به این ترتیب، آن ها فاصله خود را از شما حفظ می نمایند. اما وقتی پیغام هایی مبنی بر صراحت رفتاری خود می فرستید که ناشی از تغییرات مثبت زندگی است، آن ها می خواهند با شما ارتباط برقرار نمایند.

6. کیفیت روابط شما

بسیاری از چیز هایی که افراد را در شرایطی که در موقعیت خوبی در زندگی خود قرار ندارند ناراضی می نماید، احساس قطع ارتباط و تنهایی است. آن ها اغلب فاقد دوستان و روابط نزدیک هستند. علاوه بر این، روابطی که آن ها دارند رضایت بخش نیست، زیرا ارتباط عاطفی کمی وجود دارد.

وقتی تغییرات مثبتی در زندگی ایجاد می کنید، همه علائم بالا شما را از آسیب پذیری عاطفی رها می نمایند، از افراد در زندگی خود استقبال می کنید. آن ها به نوبه خود احساس امنیت و راحتی می نمایند تا این احساسات را متقابل بیان نمایند و به شما این امکان را می دهند که روابطی با بالاترین کیفیت برقرار کنید. پس سعی کنید تغییرات مثبت در زندگی خود را با تمرینات و شیوه های بیان شده به دیگران ابراز کنید.

منبع: فرارو
انتشار: 2 شهریور 1402 بروزرسانی: 2 شهریور 1402 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 2230

به "با این 6 روش حس زندگی را مثبت کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این 6 روش حس زندگی را مثبت کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید