برای اجاره ویلا در یک شهر بندری چقدر باید هزینه کنیم؟

به گزارش بازیکده، گشت وگذار و سفر به هر شهری با ویژگی ها، آب وهوا و جاذبه های توریستی آن، لطف خودش را دارد. شهرهای شمالی با طبیعت بکر و سرسبز یا شهرهای جنوبی با ساحل های گرم و مناطق تاریخی خود بسیار خاطره انگیز هستند. در این میان سفر به بندرها مسافران و گردشگران را با دیدنی های جدیدتر و هیجان انگیزتری روبرو خواهد نمود. بازارهای پر رونق بندرها که کالاهای مختلفی را به شما عرضه می نمایند، کنار جاذبه های توریستی دیگر باعث می شوند سالانه افراد زیادی به بندرها سفر نمایند. یکی از بهترین گزینه ها برای سکونت در بندرها، ویلاهای مختلف با امکانات گوناگون آن هستند. چرا که فضای عظیم و دلباز ویلاها، آزادی عمل بیشتر، عدم روبه رویی با افراد مختلف، وجود امکاناتی مانند اتاق های متعدد، استخر یا فضای سبز تجربه کم نظیری ایجاد خواهد نمود؛ اما هزینه لازم برای اجاره ویلا در شهرهای بندری چقدر است؟ آیا مبلغ اجاره ویلا در بندرهای شمالی با بندرهای جنوب کشور تفاوت زیادی دارد؟ در این مطلب به معرفی بنادر مختلف ایران و قیمت اجاره ویلا در هریک از آن ها پرداخته ایم. درصورتی که شما هم قصد سفر به شهرهای بندری و اجاره ویلا در آن ها را دارید، مطالعه این مطلب را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اجاره ویلا در یک شهر بندری چقدر باید هزینه کنیم؟

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

بندرهای ایران

بندر یا دریاکنار به مناطقی مجاور دریا گفته می گردد که از نظر مالی شرایط بسیار ویژه ای دارند. بندرها محلی برای لنگر انداختن و اسکان کشتی ها هستند. همچنین از مهم ترین مناطق برای واردات یا صادرات کالاهای مختلف هستند. ایران به لطف همسایگی با دو دریای خزر و خلیج فارس بندرهای مختلفی دارد. برخی از مهم ترین و معروف ترین بندرهای ایران بنادر انزلی، بندر عباس و…هستند. در ادامه این مطلب، هر یک از این بندرها را به اختصار معرفی نموده و قیمت اجاره ویلا در آن ها را با هم مقایسه می کنیم.

بندر عباس

این بندر از شهرهای جنوبی ایران محسوب می گردد که در استان هرمزگان واقع شده است. بندر عباس از شمال به کوه ها و از جنوب به دریای خلیج فارس منتهی می گردد. این شهر بندری آب و هوایی گرم و مرطوب دارد؛ بنابراین بهترین زمان برای سفر به بندر عباس از نیمه آبان تا نیمه فروردین است. اهالی این بندر رسوم بسیار عجیب و مختلفی دارند و هرسال افراد زیادی برای مشاهده این آداب و رسوم به بندر عباس سفر می نمایند. با توجه به وجود خانه ها و ویلاهای مختلف با متراژهای متفاوت در بندر عباس برای اجاره ویلا در این بندر محدودیتی نخواهید داشت. در حال حاضر، اجاره یک خانه ویلایی 120 متری 17 سال ساخت در بندر عباس، با دو اتاق خواب، بدون پارکینگ و انباری قیمتی برابر با 15 میلیون پیش پرداخت و ماهانه یک میلیون و 400 هزار تومان دارد. همچنین برای اجاره یک خانه ویلایی 200 متری با قدمت 23 سال، دارای دو اتاق خواب، حیاط عظیم، امکانات معمولی و درب ماشین رو به مبلغ 20 میلیون تومان برای پیش پرداخت و ماهانه 500 هزار تومان برای اجاره احتیاج دارید. یک ویلای 300 متری هم با زیربنای 250 متر و سه خواب در بندر عباس با حیاط عظیم و درب ماشین رو مبلغی در حدود 230 میلیون تومان برای رهن کامل دارد. در آخر ویلایی 330 متری با پنج اتاق خواب و امکانات معمولی با مبلغ پیش 40 میلیون و ماهانه 4 میلیون تومان برای اجاره در نظر گرفته شده است.

بندر انزلی

بندر انزلی در شمال ایران بوده و با آب های دریای خزر مرز مشترک دارد. بندر انرلی عظیم ترین بندر ایران است و آب و هوای آن در تابستان ها گرم و مرطوب و در زمستان ها معتدل است. سواحل ماسه ای، تالاب انزلی، مناره یا برج ساعت، عمارت قدیمی دادگستری و… از جاذبه های گردشگری این شهر بندری هستند. بندر انزلی به دلیل طبیعت سرسبز خود محبوبیت بسیار زیادی بین مسافران و گردشگران دارد. به همین دلیل خانه های ویلایی بسیار زیبایی در این منطقه ساخته شده است. یک خانه ویلایی 180 متری در بندر انزلی با سه اتاق خواب و حیاط 800 متری با چمن آرایی، دوبلکس با کیفیت بسیار بالا قیمتی برابر با 150 میلیون تومان پیش و ماهانه 6 میلیون تومان برای اجاره دارد. علاوه براین یک خانه 300 متری دارای زیربنای 100 متر با حیاط 200 متر دارای سه اتاق خواب، پارکینگ مسقف، با حیاط عظیم، شومینه و دو سرویس بهداشتی به مبلغ 110 میلیون تومان برای رهن کامل در نظر گرفته شده است. ویلایی 400 متری با حیاط 1700 متر، دارای 4 اتاق خواب، خانه سرایداری جداگانه با منظره دریا به مبلغ 600 میلیون تومان پیش و ماهانه 10 میلیون تومان قیمت گذاری شده است. در آخر هم می توان به خانه ای 500 متری با 6 اتاق خواب مستر، 400 متر حیاط، روف گاردن، منظره دریا، درب ضد سرقت، دوربین مداربسته و… اشاره نمود. این خانه با 900 میلیون تومان برای اجاره آماده است.

بندر ترکمن

شهر بندری ترکمن در غرب استان گیلان واقع شده است. این بندر توسط رضاشاه بنیان گذاری شد و به همین دلیل پیش از انقلاب به بندر شاه معروف بود. از دیدنی های بندر ترکمن می توان دیوار دفاعی گرگان، دوشنبه بازار، خیابان های تاریخ و اسکله های قدیمی آن را نام برد. به دلیل آب وهوای مطبوع بندر ترکمن، در ایام نوروز جمعیت آن به سه برابر حالت عادی می رسد. وجود گردشگران در این بندر انگیزه ای برای ساخت ویلاهای مختلف بوده است. یک ویلای 190 متری با زیربنای 110 متر دوبلکس، دارای چهار اتاق خواب و همه امکانات قیمتی برابر با 100 میلیون تومان برای رهن دارد. یک ویلای کلنگی 180 متری هم با چهار اتاق خواب با 120 میلیون تومان برای رهن کامل در نظر گرفته شده است. در آخر هم یک خانه ویلایی 200 متری با دو اتاق خواب، دو انباری، پارکینگ و حیاط عظیم حدود 150 میلیون تومان برای رهن کامل آماده واگذاری است.

بندر ماهشهر

این بندر شهری در جنوب خوزستان است. این شهر جزو معدود بندرهای ایران است که دارای انشعاب هایی از دریا به خشکی (خور) است. آب وهوی ماهشهر گرم و مرطوب است. این شهر در مرداد و شهریور به میزان آزاردهنده ای شرجی می گردد. به همین دلیل مسافران فصل های پاییز و زمستان را برای سفر به این بندر ترجیح می دهند. پارک ساحلی، پارک ارم، مجتمع تفریحی امام خمینی و اماکن تاریخی مختلف از دیدنی های بندر ماهشهر محسوب می شوند. به دلیل آب وهوای گرم و شرجی این بندر، نسبت به سایر بنادر ایران افراد کمتری به این شهر سفر می نمایند. به همین دلیل اغلب قیمت اجاره ویلا در آن ارزان تر است. یک خانه 100 متری ویلایی 7 سال ساخت در ماهشهر با دو اتاق خواب قیمتی برابر با 25 میلیون تومان پیش و اجاره ماهانه 300 هزار تومان دارد. همچنین یک خانه 200 متری با چهار اتاق خواب، پارکینگ مسقف و درب ریموت دار با 250 میلیون تومان برای رهن کامل در نظر گرفته شده است. علاوه براین یک خانه ویلایی 250 متری مبله دارای یخچال، فریزر، کولر، لباسشویی، فرش، تخت خواب، اتو و… با چهار اتاق خواب برای اجاره در نظر گرفته شده است. به منظور سکونت در این واحد باید 200 میلیون پیش و ماهانه 4 میلیون تومان پرداخت کنید. یک خانه 270 متری در مناطق ارزان قیمت ماهشهر با زیربنای 150 متر و دو اتاق خواب قیمتی برابر با 10 میلیون پیش و ماهانه 400 هزار تومان دارد.

بندر بوشهر

یکی از شهرهای بندری جنوب غرب ایران بندر بوشهر است. این بندر در منطقه ساحلی خلیج فارس واقع شده و آب وهوای نیمه بیابانی گرم دارد. نواحی ساحلی بوشهر به دلیل مجاورت با دریا نسبت به مناطق داخلی آن رطوبت بیشتری داشته و هوای شرجی آزاردهنده ای ایجاد نموده است. سفر به این بندر در فصل هاب پاییز و زمستان بهتر است. چراکه ضمن کاهش دمای هوا، از میزان رطوبت هوا کاسته خواهد شد. عمارت ها، معابد، کلیساها و قلعه های مختلفی که از دوره های تاریخی پیشین در این شهر باقی مانده است، مهم ترین اماکن تاریخی بندر بوشهر را تشکیل می دهد که گردشگران را به این منطقه می کشاند. البته به دلیل شرایط دمایی نامطبوع این بندر، قیمت خانه ها و ویلاهای این منطقه ارزان است. یک خانه 140 متری با دو اتاق خواب و پارکینگ، مجهز به امکانات معمول قیمتی برابر با 70 میلیون تومان برای رهن کامل دارد. یک خانه 190 متری در ماهشهر با پنج اتاق خواب و همه امکانات لازم خانه با مبلغ 50 میلیون تومان برای رهن کامل در نظر گرفته شده است. یک ویلای 216 متری در مناطق ارزان قیمت این بندر 10 سال ساخت با دو اتاق خواب به مبلغ 15 میلیون تومان پیش و ماهانه یک میلیون تومان برای اجاره در نظر گرفته شده است. همچنین یک خانه ویلایی 220 متری با زیربنای 140 متر و دو اتاق خواب، حیاط عظیم، پارکینگ مسقف و دو سرویس بهداشتی برای رهن کامل 100 میلیون تومان قیمت گذاری شده است. از دیگر ویلاهای واقع در بندر ماهشهر می توان به خانه ای 280 متری با سه اتاق خواب اشاره نمود. این خانه دارای 230 متر زیربنا و 50 متر حیاط است. این خانه دارای دو باغچه با چمن آرایی، دو سرویس بهداشتی و یک خواب مستر است. برای سکونت در این خانه باید مبلغی برابر با 20 میلیون تومان پیش و ماهانه 2 میلیون تومان برای اجاره پرداخت کنید.

درمجموع با توجه به آنچه گفته شد قیمت اجاره ویلا در بنادر جنوبی ارزان تر از بندرهای شمال ایران است. علت این موضوع را می توان هوای بسیار گرم و شرجی جنوب و دمای بالای این مناطق دانست. در مقابل هوای مطبوع و طبیعت چشم نواز شمال باعث افزایش قیمت قابل توجه ویلاهای شمالی شده است. بنابراین در صورتی که قصد اجاره ویلا در بنادر جنوبی را دارید، به هزینه کمتری نسبت به شهرهای بندری شمالی احتیاج خواهید داشت.

منبع: هومینگ
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 864

به "برای اجاره ویلا در یک شهر بندری چقدر باید هزینه کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای اجاره ویلا در یک شهر بندری چقدر باید هزینه کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید