آنالیز فنی موکا X تیپ Edition

به گزارش بازیکده، اوپل موکا برای نخستین بار در سال 2012 میلادی به جهانیان معرفی گردید و فراوری آن از اواخر سال 2013 میلادی استارت خورد.

آنالیز فنی موکا X تیپ Edition

به گزارش خبرنگار ، پس از سال ها انتظار، بالاخره اوپل رسماً وارد ایران زمین شد و شرکتی به نام ساپرا موتور هم نمایندگی آن را عهده دار شد. این سازنده ژرمنی پیش تر نیز حضور بسیار کمرنگی را در بازار کشورمان تجربه نمود، ولی این بار به نظر می رسد که بازی این برند سخت جدی خواهد بود و ما شاهد ساخته های متنوعی از آن در این دیار خواهیم بود. نخستین نماینده هم دراین بین مدلی بلندقامت و جمع وجور به نام موکا X است که فروش آن چندی پیش آغاز شد.

گرچه اوپل موکا X در فایل سازنده خود به عنوان یک خودروی مینی کراس اوور طبقه بندی شده، ولی از نظر ارتفاع به امثال کیا اسپرتیج و هیوندای توسان نزدیک تر است تا رنو کپچر و پژو 2008، کلاً این خودرو از حیث ابعادی چیزی است بین توسان و کپچر.

اوپل موکا برای نخستین بار در سال 2012 میلادی به جهانیان معرفی گردید و فراوری آن از اواخر سال 2013 میلادی استارت خورد. در سال 2016 میلادی، اوپل موکا دستخوش فیس لیفتی ملایم در بدنه و کابین خود شد و از همان زمان حرف X به جلوی نام آن اضافه و از آن پس با نام موکا X بازاریابی شد. موکا X و یا همان موکا نیوفیس در قیاس با نسخه اولیه خود از چراغ های جلو با زوایای تیزتر و توأم با طلقی شفاف تر، کابینی به روز شده و چراغ های جدید LED در عقب بهره می برد.

اوپل موکا X بر مبنای پلت فرم GAMMA ǁ تکوین و توسعه یافته است. پلت فرمی که در مدل های ترکس و آوئو/سونیک شورولت نیز به کار می رود. این خودرو در حال حاضر در ممالکی، چون اسپانیا، کره جنوبی، چین، روسیه و بلاروس فراوری می گردد و در بریتانیا با نام واکسهال موکا و در چین و آمریکای شمالی با نام بیوک انکور بازاریابی می گردد.

اوپل موکا X با طیف متنوعی از پیشرانه های بنزینی و دیزلی در بازار های جهانی عرضه می گردد. پیشرانه های بنزینی در انواع 1.4 لیتری توربو، 1.6 و 1.8 لیتری تنفس طبیعی عرضه می شوند که از توان خروجی بین 115 تا 152 اسب بخار برخوردارند و پیشرانه های دیزلی هم در انواع 1.6 و 1.7 لیتری از توانی مابین 110 الی 136 اسب بخار. نیروی حاصل از این پیشرانه ها به واسطه گیربکس های 5 و 6 سرعته دستی و 6 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلوی آن منتقل می گردد. اوپل موکا از لحاظ آرایش محوری در دو گزینه تک و دو دیفرانسیل (چهار چرخ محرک) عرضه می گردد.

در بازار ایران، نسخه 1.4 لیتری توربو اوپل موکا X عرضه می گردد که از توانی معادل 152 اسب بخار برخوردار است. نسخه سفارش کشورمان با سامانه چهارچرخ محرک (دو دیفرانسیل) عرضه می گردد.

سایت AUTOEXPRESS بریتانیا نکات مثبت اوپل موکا X را در مواردی چون کابین شیک، تجهیزات مناسب و آلایندگی کم و نکات منفی آن را در مواردی چون پیشرانه پر سر و صدا، قیمت بالا و هندلینگ غیر حساس (غیر درگیر در رانندگی) برشمرده است.

اوپل موکا X در کشورمان به طور مستقیم با خودروهای، چون تویوتا C-HR، نیسان جوک، رنو کپچر، سانگ یانگ تیوولی و پژو 2008 به رقابت برمی خیزد.

نوع موتور: 4 سیلندر توربو با سامانه تزریق مستقیم سوخت از سری ECOTEC

حجم موتور: 1399 سی سی

توان: 152 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه

گشتاور: 235 نیوتن متر در 1850 الی 4900 دور در دقیقه

شتاب صفر تا صد: 9.4 ثانیه

حداکثر سرعت: 193 کیلومتر بر ساعت

سیستم فنربندی جلو: مک فرسون استرات

سیستم فنربندی عقب: محور پیچشی

ترمز های جلو: دیسکی خنک شونده

ترمز های عقب: دیسکی

وضعیت انتقال قدرت: 4×4 (چهار چرخ محرک، دو دیفرانسیل)

مصرف ترکیبی سوخت: 6.5 لیتر در هر یک صد کیلومتر مسافت

نوع جعبه دنده: 6 سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دستی

طول/عرض/ارتفاع: 4275/1781/1658 میلی متر

فاصله بین دو محور: 2555 میلی متر

وزن خالص: 1293 الی 1386 کیلوگرم

گنجایش صندوق بار: 356 لیتر (1372 لیتر با خواباندن جایگاه های عقب)

حجم مخزن سوخت: 53 لیتر

ستاره ایمنی از موسسه یوروانکاپ اروپا (امتیاز سرنشینان بزرگسال: 96 درصد)

8 عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی، پرده ای)

سیستم ترمز ضد قفل (ABS)

سیستم کمکی ترمز (BA)

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)

سیستم پایداری الکترونیکی خودرو (ESP PLUS)

سیستم کنترل ترمز در پیچ ها (CBC)

سیستم کمکی آغاز به حرکت در سربالایی (HSA)

سیستم ایمنی فرمان در تصادفات (SSC)

قابلیت جایگاه کودک (ISOFIX)

چراغ ترمز تطبیقی

سیستم پیش کشنده کمربند های ایمنی

و…

سانروف برقی

سامانه هوشمند ورود بدون کلید + سیستم START/STOP

سیستم کمکی رانندگی بین خطوط (IKA)

رادار هشدار تصادف از جلو (همراه با نمایش در شیشه جلو و آلارم)

سنسور تونل برای روشنایی چراغ ها

سیستم تهویه مطبوع تمام اتوماتیک دو ناحیه ای

سیستم تابلو خوان

سیستم ECO

صفحه نمایش لمسی رنگی به سایز 7 اینچ

نمایشگر TFT به سایز 4.2 اینچ برای اطلاعات راننده

آینه های جانبی با قابلیت تنظیم برقی مجهز به گرم کن

سامانه روشنایی در روز با چراغ های LED

آینه داخلی وسط ECM (با قابلیت اتوماتیک کاهش نور)

فرمان برقی حساس به سرعت

سنسور حساس به باران

سیستم TPW (هشدار میزان فشار باد تایرها)

سنسور پارک جلو و عقب

رینگ 18 اینچی آلومینیمی

انتهای پیغام /

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 197

به "آنالیز فنی موکا X تیپ Edition" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز فنی موکا X تیپ Edition"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید