بناهای تاریخی کازرون مرمت می گردد

به گزارش بازیکده، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: بناهای تاریخی شهرستان کازرون با تخصیص 7میلیارد و 500میلیون ریال مرمت و تجهیز می شوند.

بناهای تاریخی کازرون مرمت می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی استان امروز چهارشنبه 18 مهر 97 با بیان خبر فوق اظهار کرد: شهرستان کازرون با در بر دریافت آثار جهانی محور ساسانی و بناهای شاخص متعدد تاریخی و ثبتی، از صندلی ویژه ای در گردشگری استان برخوردار است. به همین منظور سال جاری نیز با تخصیص 7میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار، بناهای تاریخی این شهرستان مرمت و تجهیز خواهند شد.

او اضافه نمود: توجه به حریم یکی از مواردی است که در خصوص مجموعه جهانی تاریخی طبیعی بیشاپور همیشه مد نظر بوده است، به همین دلیل سال جاری برای خرید اراضی در حریم درجه یک این محوطه 130میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس در ادامه با اشاره به تخصیص 2میلیارد و 500میلیون ریال اعتبار برای مرمت حمام تاریخی ملا بابا افزود: 500 میلیون ریال اعتبار برای تهیه طرح مطالعاتی مرمت و احیای کاروانسرای میان کتل و 400 میلیون ریال اعتبار نیز برای مرمت برج های کمارج تخصیص داده شد.

امیری به مرمت دو نقش برجسته تاریخی تنگ قندیل و سرمشهد اشاره و توضیح داد: برای مرمت هر کدام از این دو نقش برجسته مبلغ300میلیون ریال اعتبار و 700میلیون ریال نیز، جهت خرید تجهیزات حفاظت فیزیکی مصوب شده است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: مطالعه و تهیه طرح مرمت قلعه پوسکان 300میلیون ریال، چهار صفه دوسیران 800میلیون ریال و مطالعه بازنگری حریم بیشاپور نیز 400 میلیون ریال اعتبار مصوب دارند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 14 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 274

به "بناهای تاریخی کازرون مرمت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بناهای تاریخی کازرون مرمت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید