بنیانگذار و مدیر پیشین فیس بوک: ارز دیجیتال لیبرا ترسناک است!

به گزارش بازیکده، کریس هیوز از بنیانگذاران فیس بوک معتقد است ارز دیجیتال فیس بوک که با نام لیبرا شناخته می شود ترسناک است. این مدعا در شرایطی مطرح می شود که فیس بوک روی رشد لیبرا حسابی ویژه باز کرده است.

بنیانگذار و مدیر پیشین فیس بوک: ارز دیجیتال لیبرا ترسناک است!

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، فیس بوک در اوایل هفته جاری یک سکه دیجیتال جهانی را معرفی کرد که توسط یک سازمان مشترک المنافع به نام انجمن لیبرا پشتیبانی می شود و قرار است به واسطه کیف پول موسوم به کالیبرا مدیریت شود. فیس بوک در کنار 27 شریک این سازمان را راه اندازی کرده است. از همکاران فیس بوک می توان به شرکت هایی مثل پی پال، اوبر، ویزا، لیفت، کوین بیس، مسترکارت، وودافون،ای بی و اسپاتیفای اشاره کرد. این شرکت تاکید کرده تا سال 2020 تعداد همکاران خود را به یکصد شریک می رساند.

اما به نظر می رسد هیوز نسبت به این فعالیت ها نگرش مثبتی ندارد. او در این خصوص گفت: اگر حتی این شرکت به اندازه کافی پیروز باشد، لیبرا کنترل مناسبی روی سیاستهای پولی خود نخواهد داشت و نمی تواند فعالیت های خود را در فضای ابری کنترل کند.

هیوز که یکی از بنیانگذاران فیس بوک است و از روزهای نخست در کنار این شرکت بوده در خصوص اقدام مالی این شرکت در حوزه ارز دیجیتال می گوید: لیبرا قطعا باعث اختلال و تضعیف سیستم های مالی خواهد شد که مردم را قادر می سازد تا از پول های محلی ناپایدار به پول های معتبرتری مثل دلار و یورو برسند. برای مثال روپیه یا لیره کمتر قدرت دارند تا دلار و ورود لیبرا به بازار، سیاست های مالی محلی را به شدت تحریک می کند.

بر اساس ادعای فیس بوک از لیبرا می توان برای خرید محصولات، ارسال پول بین المللی و کمک های مالی استفاده کرد و این ارز در نیمه نخست سال 2020 راه اندازی می شود. به نظر می رسد تنها و بزرگ ترین مانع پیش روی فیس بوک برای توسعه ارز دیجیتال نظر قانونگذاران خواهد بود. باید دید نظرات هیوز تا چه حد به واقعیت نزدیک می شوند. هیوز در سال 2007 فیس بوک را ترک کرد.

منبع: انتخاب
انتشار: 17 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 187

به "بنیانگذار و مدیر پیشین فیس بوک: ارز دیجیتال لیبرا ترسناک است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنیانگذار و مدیر پیشین فیس بوک: ارز دیجیتال لیبرا ترسناک است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید