بهترین جاذبه های گردشگری کبک؛ کانادا

به گزارش بازیکده، کبک یکی از بزرگترین ایالت های کانادا محسوب می گردد که حدود یک ششم از مساحت این کشور را در بر گرفته است و دارای مناظر متنوع از شهرهای تاریخی تا توندراهای متروکه شمالگان می باشد. این منطقه از شمال به مدار قطب شمال و از جنوب به مرز ورمونت و نیویورک و از غرب به خلیج هادسون می رسد. رودخانه سنت لارنس که طول تقریبی آن 1200 کیلومتر است، از پرجمعیت ترین مناطق استان می گذرد.

بهترین جاذبه های گردشگری کبک؛ کانادا

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با دور زمین همراه باشید، سفر دل اگیز به شهرهای تورنتو و ونکوور را با ما تجربه کنید.

جاذبه های گردشگری فراوانی در این شهر منتظر کشف شدن هستند. اماکن تاریخی، نهادهای فرهنگی، جشنواره ها، شهرهای کوچک، پارک های زیبا و حوزه های طبیعی تنها بعضی از جاذبه های برجسته کبک هستند.

در این مطلب خبرنگاران چندی از بهترین جاذبه های گردشگری کبک را برای شما گردآوری نموده است.

1. محله رویال (Place Royale)

محله رویال محل تولد شهر کبک به شمار می رود. ساموئل دو شامپلین، در سال 1608 این منطقه مسکونی را تاسیس کرد. رویال سریعا به پایتخت فرانسوی کانادا معروف شد. در این محله مجموعه برجسته ای از ساختمان های قرن هفتدهم و هجدهم که نمونه ای کوچک از کبک قدیمی هستند، به چشم می خورند. کلیسای زیبای نوتردام دس ویکتوریز که قدمت آن به سال 1688 باز می گردد نیز در این محله واقع شده است.

2. مونترال قدیمی (Old Montréal)

مونترال قدیمی مجموعه ای از ساختمان های قرن هفده، هجده و نوزده است که در نزدیکی بندر قدیمی شهر قرار گرفته اند. بسیاری از جاذبه های درجه یک مونترال از جمله: کلیسای باسیلیکا نوتردام نئوگوتیک در این بخش تاریخی واقع شده اند.

3. موزه مدنی کانادا

(Canadian Museum of Civilization)

این ساختمان مدرن که در گاتینو واقع شده است، مشرف به سرتاسر رودخانه و ساختمان مجلس در اتاوا می باشد. موزه قهرمانی های کانادا به آنالیز تاریخ بشریت در کانادا می پردازد. از اولین فرهنگ های ملل در شمال غربی اقیانوس آرام گرفته تا دریانوردان اسکاندیناوی.

4. باغ گیاه شناسی مونترال

باغ های گیاه شناسی باشکوه و دوست داشتنی 75 هکتار مساحت دارند و در مجاورت ورزشگاه المپیک در پارک میسونووه مونترال (Montréals Parc Maisonneuve) واقع شده اند.

یک باغ ژاپنی، نمایشگاه باشکوهی از گل های ارکید و میوه های گرجهتی گلخانه ای با ظرافت در باغ گیاه شناسی مونترال طراحی شده اند.

5. آبشار مونت مورنسی

در شمال شهر کبک، آبشار با عظمت مونت مورنسی از پرتگاهی به ارتفاع 84 متر سرازیر است. ارتفاع این آبشار حتی از نیاگارا هم بیشتر است. یک پل عابر پیاده باریک نیز از میان رودخانه ای در لب پرتگاه گذر می نماید.

6. خلیج هادسون

چشم انداز دست نیافتنی و آب های خلیج هادسون یکی از مناطق دورافتاده در کانادا محسوب می گردد. مردم اینوئیت (Inuit) ساکنین سنتی منطقه هستند.

7. جزیره بوناونچر (Bonaventure)

جزیره بوناونچر که در حوالی شبه جزیره گاسبی واقع شده است، پناهگاه مشهور پرندگان به شمار می رود و در فصل تابستان نزدیک به 50000 دسته مرغ ماهی خوار را پناه می دهد. این جزیره دارای مناظر ناهموار زیبا و صخره های سنگی خیره کننده ای می باشد. همچنین، جهت پیاده روی طبیعی که در این جزیره وجود دارد برای تماشای پرندگان فوق العاده است.

8. قلعه فرونتناس (Château Frontenac)

قلعه فرونتناس بر فراز شهر کبک، برجسته ترین ساختمان تاریخی و یکی از منحصر به فردترین سازه های موجود در پایتخت به شمار می رود.

9. مونت ترمبلانت (Mont Tremblant)

محوطه های اسکی کوه های لارنشن (Laurentian) مقصد مورد علاقه گردشگران بسیاری است و در این بین قله ترمبلانت (960 متر ارتفاع) از همه بلندتر و در 150 کیلومتری شمال مونترال واقع شده است.

غذاخوری های خوب، سرگرمی و اقامتگاه های فراوانی در این محوطه به چشم می خورند.

این منطقه همچنین مقصد پاییزی زیبایی است و هنگامی که برگ ها رنگ و بوی پاییزی به خود می گیرند، گردشگران بسیاری به این منطقه جذب می شوند.

10. جشنواره زمستانی کبک

این کارناوال در میان برف هایی که روزهای آخر ژانویه و نخستین روزهای فوریه می بارد برگزار می گردد. در این جشنواره طیف گسترده ای از فعالیت ها ارائه می گردد و تمام طول روز و عصر را در بر می گیرد.

از تفریحات مرسومی که در این جشنواره انجام می شوند، می توان به سورتمه سواری با سگ ها، مسابقات قایق رانی در رودخانه سنت لارنس (St. Lawrence)، اسکیت، سورتمه، بازی های خانوادگی، ساختن قلعه های یخی مهمانی های شبانه و رژه اشاره نمود.

11. مجلس هیل (Parliament Hill)

این حوزه وسیع در جنوب غربی شهر قدیمی، محل جلوس دولت ایالت کبک است. این مجلس که در سال 1877 تکمیل شد و بعدها گسترش یافت، نمونه ای از ساختمان های عمومی پاریس به نظر می رسد.

تماشا کنید :

منبع: سفرمی
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 821

به "بهترین جاذبه های گردشگری کبک؛ کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین جاذبه های گردشگری کبک؛ کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید