بهترین مراکز خرید ازمیر

به گزارش بازیکده، ترکیه، سرشار از مناطق دیدنی و مراکز خرید جذاب است. ازمیر نیز به عنوان سومین شهر بزرگ ترکیه، مکانی است برای تمدد اعصاب؛ چه با راه رفتن در کنار ساحل و چه با گشت و گذار در مراکز خرید ازمیر با آن همه رنگ و هیجان! بنابراین، بهتر است برای بازدید از این شهر وقت بگذارید.

بهترین مراکز خرید ازمیر

مراکز خرید ازمیر از بدو ورودتان به این شهر، خودنمایی می نمایند. در همان سالن فرودگاه بُرنُوا (Bornova) تا بنای عظیم آگورا (Agora) در قسمت جنوبی خلیج و مراکز خرید کارسیکا. همه این ها باعث شده تا مردم این شهر به شدت به خرید عادت پیدا نمایند. در ادامه، قصد داریم تا معروف ترین مراکز خرید ازمیر را به شما معرفی کنیم. پس با خبرنگاران همراه باشید:

مرکز خرید اپتیموم اوت لت | Optimum outlet

یکی از جدیدترین مراکز خرید ازمیر، مرکز خرید اپتیموم اوت لت (Optimum outlet) است. این مرکز که ساخت آن مدت ها به تعویق افتاد، خاتمه در پنج طبقه، به همراه پارکینگ زیرزمینی در چند مایلی فرودگاه افتتاح شد. در این مرکز خرید ازمیر، لوازم خانگی را در طبقه اول پیدا می کنید. برای خرید لباس و جواهرات، ضروری است به طبقات بعدی بروید. در طبقه آخر نیز مغازه های مربوط به بچه ها و نوجوانان را خواهید دید. در همین طبقه نیز فودکورت و سینما جای گرفته است. همچنین در این مرکز خرید، یک پیست اسکی وجود دارد که می توان از فضای فودکورت و کافی شاپ ها آن را مشاهده کرد.

قیمت وسایل الکترونیک در این مرکز خرید، منصفانه است؛ با این وجود نمی توان آن را یکی از ارزان ترین مراکز خرید ازمیر دانست چراکه در مواردی، کالاها تا حدی گران هستند. البته بازار تخفیف ها نیز در این مرکز خرید به راه است. پس چندان لازم نیست نگران قیمت ها باشید!

از آنجا که مرکز خرید اپتیموم در مکان مناسبی واقع شده است، دسترسی به آن آسان است (تنها 15 دقیقه از فرودگاه فاصله دارد) و پارکینگ آن نیز عالی طراحی شده است.

بازار کِمِرالتی، از قدیمی ترین مراکز خرید ازمیر

یکی از قدیمی ترین بازارهای سنتی ازمیر، در قلب این شهر ترکیه جای گرفته است. بازار کِمِرالتی، علاوه بر اینکه محلی جذاب برای گشت و گذار و خرید است، یکی از مهم ترین دیدنی های شهر ازمیر به شمار می آید. در اطراف این بازار، بناهای قدیمی دیگری مانند مهمانخانه، حمام و مسجد وجود دارد گه باعث می گردد احساس کنید در حال در زمان هستید. توصیه می کنیم قبل از وارد شدن، از سردر بازار و برج قدیمی ساعت عکس بگیرید.

یادتان باشد حتما آبنبات های معروف ازمیر را امتحان کنید. اگر هم در زمستان به این شهر سفر می کنید، برای گرم شدن یک فنجان سالپ (نوشیدنی گرمی از ترکیب شیر، آرد، شکر و دارچین) بنوشید. برای صرف غذا هم می توانید به رستوران های این شهر بروید که اکثرا بیش از دو نسل است که توسط خانواده های ترک اداره می شوند. ما توصیه می کنیم برای وعده شام، غذای مهمانخانه ها را امتحان کنید. به این ترتیب این فرصت را خواهید داشت تا با مردم محلی صحبت کنید و از هم نشینی با آن ها لذت ببرید. در ادامه، از قدم زدن در خیابان هَورا سوکاج (Havra Sokağı) غافل نشوید؛ جایی که می توانید در آن میوه و سبزیجات تازه پیدا کنید یا برای عزیزانتان سوغاتی بخرید.

منطقه آلسانکاک، برای خرید لاکچری!

اگر شلوغی بازارهای سنتی شما را کلافه می نماید، پیشنهاد می کنیم لباس های رسمی بپوشید و آماده یک خرید طولانی شوید. منطقه آلسانکاک به نوعی بِوِرلی هیلز ازمیر است! جایی که می توانید در آن لباس های تجملی بخرید و انواع برندهای غربی مانند Mango و Zara را در آنجا پیدا کنید. شعبه های این برندهای جهانی، تا پاسی از شب به ارائه خدمات ادامه می دهند.

مرکز خرید بُرنُوا | Bornova

این مرکز خرید، یکی از بزرگترین پروژه های ترکیبی (بخشی از این ساختمان به مرکز خرید اختصاص دارد و بخش دیگر مسکونی است) نام گرفته که شامل یک مرکز خرید سه طبقه، 600 واحد آپارتمان، اسپا، سالن بدنسازی و چند رستوران است. مرکز خرید بُرنُوا در میان مراکز خرید ازمیر و ترکیه جزو بزرگترین ها از نظر ابعاد به حساب می آید. این ساختمان از دو بخش سالن و پارک تشکیل شده است. هدف طراحی بُرنُوا نیز این بوده که افراد در کنار فرصت های شگفت انگیزی که برای خرید پیدا می نمایند بتوانند از اوقات فراغت خود استفاده نمایند و به تفریح هم بپردازند. در مرکز خرید بُرنُوا، می توانید کالاها و پوشاکی را از برندهای ترک یا سایر برندهای جهانی با قیمت مناسب پیدا کنید. همین طور در این جا هم مانند سایر مراکز خرید ازمیر، چهارشنبه بازار به راه است.

مرکز خرید آگورا

آگورا با حدود 30 هزار مترمربع فضای سر پوشیده و نزدیک به 90 هزار مترمربع فضای باز، یکی از بزرگترین مراکز خرید ازمیر به شمار می رود. این مرکز خرید که در مارس 2003 افتتاح شد، نام خود را از لغتی به معنای (خرید) گرفته است. در حقیقت، آگورا (Agora) در زمان های گذشته به معنای بازار بوده است. تمرکز مرکز خرید آگورا، بر رضایت مشتری و کیفیت خدمات است. آگورا از سال 2003 به عنوان بزرگترین مرکز مُد و سرگرمی در ازمیر شناخته شده و با در بر دریافت انواع برندهای معروف جهانی، نه تنها خریدی راحت و جذاب را برای شما تدارک دیده است، بلکه به شما ساعات خوشی را عرضه می نماید تا در به گشت و گذار و خرید بپردازید، به سینما بروید و از سایر سرگرمی های متفاوت این مرکز لذت ببرید.

در مرکز خرید آگورا، دست شما برای خرید انواع پوشاک، زیورآلات، کتاب و موسیقی، وسایل الکترونیک، اسباب بازی و غیره کاملا باز است. در واقع چیزی نیست که نتوانید در بزرگترین مرکز خرید ازمیر پیدا کنید.

نکاتی کاربردی دربارۀ مراکز خرید ازمیر

از چانه زدن نترسید! این کار در ترکیه یک امر عادی است و فروشندگان اصلا از چانه زدن تعجب نمی نمایند. اگر هم قصد دارید برای عزیزانتان سوغاتی بخرید، به یاد داشته باشید که صنایع دستی یا فرش ازمیری چیزی نیست که بتوانید هیچ جای دیگری آن را پیدا کنید؛ پس خرید این محصولات را در اولویت بگذارید. نکته دیگر این که، هرچند ازمیر شهر امنی است و مردمان صمیمی و خونگرمی دارد، اما در هرصورت مراقب کیف پول و وسایل خود -به خصوص در محوطه بازار- باشید. همچنین در کنار مواردی که ذکر کردیم، بازدید از مرکز خرید ماوی باغچه در ازمیر نیز جذابیت های خاص خود را دارد.

سخن آخر

در سرانجام، اگر قصد سفر به این شهر زیبا را دارید، برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل ازمیر با خبرنگاران، می توانید به وب سایت ما مراجعه کنید یا با مرکز پشتیبانی تماس بگیرید. همچنین برای خرید تور ترکیه می توانید به صفحۀ خرید تور ترکیه در وب سایت خبرنگاران رفته و برنامه سفر خود را معین نمایید. اگر هم تجربه سفر به این شهر توریستی ترکیه را دارید، حتما نظرات خود را درباره آن با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: الی گشت
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 450

به "بهترین مراکز خرید ازمیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین مراکز خرید ازمیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید