بهره مندی 84 درصد روستاها از پهن باند سیار در لرستان

به گزارش بازیکده، خبرنگاران/لرستان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان از بهره مندی 84 درصد روستاهای این استان از خدمات پهن باند سیار اطلاع داد.

بهره مندی 84 درصد روستاها از پهن باند سیار در لرستان

شهاب حیدری در جلسه کارگروه توسعه مناطق محروم و کمتر توسعه یافته که هفتم مهرماه برگزار گردید، اظهار کرد: با توجه به جمعیت بالای روستاها در لرستان و همچنین صعب العبور بودن راه های مواصلاتی به این مناطق، دسترسی به خدمات پهن باند سیار با استفاده از ایجاد سایت های جدید در اولویت این اداره کل جهت افزایش رفاه حال مردم در نظر گرفته شده است که در این زمینه تا به امروز 84 درصد روستاهای استان از این خدمت بهره مند شده اند.

وی با اشاره به فعالیت گسترده سه اپراتور در استان توضیح داد: با حمایت های وزارت ارتباطات و تأکید بر توسعه ارتباطات در تمامی مناطق، این اداره کل تمام توان خود برای رسیدن به این هدف مهم انجام داده است که در این زمینه برای اپراتور اول می توان به وجود 552 سایت 2G ، 480 سایت 3G و 480 سایت 4G، برای اپراتور دوم 473 سایت 2G، 450 سایت 3G و 515 سایت 4G و برای اپراتور سوم 46 سایت 3G اشاره نمود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان با بیان اینکه مطابق برنامه ششم توسعه مقرر شده است که حداقل 80 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار به اینترنت دسترسی پیدا نمایند، اضافه کرد: از تعداد 1569 روستای با جمعیت بالای 20 خانوار این استان، در حال حاضر 1375 روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شده و با توجه به قرار دریافت روستاهای کمتر از 20 خانوار در جهت اجرای این طرح ها، روستاهای دارای جمعیت 10 تا 15 خانوار نیز در مناطق مختلف به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

حیدری با تأکید بر ایجاد و راه اندازی دفاتر ICT در روستاها، اظهار داشت: با دسترسی مردم مناطق روستایی به شبکه ملی اطلاعات، سطح کیفی زندگی در این مناطق دچار رشد قابل محسوسی خواهد شد که این هدف نتیجه هایی مانند؛ ایجاد اشتغال، تحقق دولت الکترونیک، ایجاد عدالت اجتماعی و ... خواهد داشت که با استفاده از ظرفیت های شبکه ملی اطلاعات دسترسی به این هدف در تمامی روستاهای بالای 20 خانوار تحت پوشش، ممکن شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 آبان 1399 بروزرسانی: 13 آبان 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1163

به "بهره مندی 84 درصد روستاها از پهن باند سیار در لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره مندی 84 درصد روستاها از پهن باند سیار در لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید